How low can they go? Pro's hcp

Lees meer
1 week 1 dag geleden - 1 week 1 dag geleden #61 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic How low can they go? Pro's hcp

Jimi Thing schreef : Ik zal het nog wat simpeler voor je maken Mc Price: 

wat denk je is de avg score van de nr 25 tor pro op een 6000m baan die jij en ik spelen?

Dat is een beetje lastig in te schatten met de weinige gegevens als "die jij en ik spelen".

maar.. kan een poging wagen.
Par 72 en CR ook 72
Uitgangspunt dan niet een extremiteit maar pakweg de nrs 10 - 30 Europesche Tour.
Fairway bunkers en een 4-tal doglegs op 2 par vijf en 2 par vier. Bosbaan met niet geschoonde rough op 6m vanaf fairway. Strategisch geplaatste bomen langs de fairway. Onamerikaans.

Gemiddelde score van de Heren 68

Met 63 zit je reeds dicht aan de minimum-score onder normale omstandigheden indien geen eagles worden gemaakt. Een gemaakte put heeft een kwaliteit van om en nabij 98%
Meer rek zit niet in de drives of in het putten doch in de approaches die bijna alle binnen 2m moeten komen. Kijk maar naar de puttscores vanaf 3m
Er blijft hoe dan ook wat gemist worden.

Laatst bewerkt 1 week 1 dag geleden door Mc Price.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 week 1 dag geleden - 1 week 1 dag geleden #62 door Mc Price

Frank@Andalus schreef : Ojee grootvadertje Price,
Ben je weer eens de taalnazi uit aan het hangen? Iemands post belachelijk aan het maken? Ach als er plaats voor dergelijk gedrag is hier, dan is er ook plaats voor het aan de kaak stellen van dit gedrag. Of is het zielig en moeten we accepteren dat het lerend vermogen bij sf-9 tot stilstand is gekomen. Hem zijn verzetje gunnen?

Stemmingmakerij ?
Heb geen idee wat "uit aan het hangen" is. Denk wat anders dan "in aan het hangen".
Het werkwoord is "uithangen". Ik ben aan het lopen. Ik loop, jij loopt .. snope ?
Waarom moet een ander zijn hoofd breken door andermans probleem of gemakzucht. "Iemands post belachelijk aan het maken".
Normale taal van normale mensen is eenvoudig: "belachelijk maken". Vergeet a.u.b. niet: de oorzaak ligt ergens anders, niet bij de boodschapper.
Bedenk een nieuw en beter HC-systeem en wees je golfvrienden tot nut ipv slim te willen zijn ergens in het goedkope achterland van de Spaanse kust.
Laatst bewerkt 1 week 1 dag geleden door Mc Price.

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 1 dag geleden #63 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Ojee grootvadertje Price,
Ben je weer eens de taalnazi uit aan het hangen? Iemands post belachelijk aan het maken? Ach als er plaats voor dergelijk gedrag is hier, dan is er ook plaats voor het aan de kaak stellen van dit gedrag. Of is het zielig en moeten we accepteren dat het lerend vermogen bij sf-9 tot stilstand is gekomen. Hem zijn verzetje gunnen?

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • hcp 7.6
Lees meer
1 week 2 dagen geleden #64 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic How low can they go? Pro's hcp
Ik zal het nog wat simpeler voor je maken Mc Price: 

wat denk je is de avg score van de nr 25 tor pro op een 6000m baan die jij en ik spelen?

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Lees meer
1 week 2 dagen geleden #65 door Mc Price

Jimi Thing schreef : Mc Price, uit je antwoorden maak ik op dat je in twijfel trekt of die tour pro's laag in de 60 zullen spelen op de banen waar jij en ik op staan. Terwijl me dat toch verre van vergezocht lijkt. Deze week in Hawai zie we al heel wat -8 rondes voorbij komen. Nu wordt dit als een eenvoudige baan voor tourniveau beschouwd maar toch aanzienlijk moeilijker als de 6000m banen waar we de vergelijking op proberen te maken.

Het lijkt mij onwaarschijnlijker dat die tourpro's niet allemaal onder de 60 gedoken zijn (een aantal keer) als dat ze dit niet voor elkaar hebben gekregen. Dus los van de hcp die deze gasten zouden hebben wanneer we zouden kunnen vergelijken, denk je echt dat ze niet met flinke regelmaat laag in de 60 (<63) zouden spelen. Ik ben er van overtuigd. 

Daar waar er echt wat meer scores bovenin een klassement dicht bij elkaar liggen kun je zeggen dat daar ergens de toppers komen. De paar die beter scoren zijn de uitschieters die er altijd zijn. Soms is dat een solist die er een tijd lang bovenuit steekt.
Het niveau van de pro's vind ik liggen ergens rond de 25e plaats in een klassement. Wat er boven staat heeft i.h.a. uitzonderlijk goed staat putten. 8 goede drives maken nog geen goede score. Wie wil winnen moet in een seizoen er alles aan doen om aan de top te komen en dan het volgende seizoen wat pieken afleveren. Dat kost veel spelen, op de dr.range bouw je geen score op.

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • hcp 7.6
Lees meer
1 week 2 dagen geleden #66 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic How low can they go? Pro's hcp
Mc Price, uit je antwoorden maak ik op dat je in twijfel trekt of die tour pro's laag in de 60 zullen spelen op de banen waar jij en ik op staan. Terwijl me dat toch verre van vergezocht lijkt. Deze week in Hawai zie we al heel wat -8 rondes voorbij komen. Nu wordt dit als een eenvoudige baan voor tourniveau beschouwd maar toch aanzienlijk moeilijker als de 6000m banen waar we de vergelijking op proberen te maken.

Het lijkt mij onwaarschijnlijker dat die tourpro's niet allemaal onder de 60 gedoken zijn (een aantal keer) als dat ze dit niet voor elkaar hebben gekregen. Dus los van de hcp die deze gasten zouden hebben wanneer we zouden kunnen vergelijken, denk je echt dat ze niet met flinke regelmaat laag in de 60 (<63) zouden spelen. Ik ben er van overtuigd. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Lees meer
1 week 2 dagen geleden #67 door Mc Price

okidoki schreef : kwam bij toeval tegen en dacht gelijk niet geschreven, maar wel gelezen! :)

Wilde deze aanschaffen, bleek het uitverkocht te zijn. ( 10 jaar geleden al )

Lees meer
1 week 2 dagen geleden - 1 week 2 dagen geleden #68 door Mc Price

Frank@Andalus schreef : Was wel even zoeken, maar heb het gevonden. Maatje David speelde een rondje Lake Nona met McDowell. Hieronder een kleine samenvatting. De index die McDowell speelde was -8.4. Voor het gehele verslag zie de link. Dus ja een rondje 59 op een baan zoals wij die spelen is voor de PGA pro easy peasy

——————————————————————-

Alright.....I'm in no condition to give a full report. We'll save that for tomorrow, but I will give the scores.... We played the same tees. 6771 yds. 73.3/139. I shot 85...... :8) Graeme shot 63, and really never made a putt!

As I said, I shot 85, with 2 doubles and a birdie.  Graeme shot 63 and I'm serious, he really didn't putt well.  He had the eagle, and birdied every par 5, but hit all but one in 2.  The other he was just off of and chipped it close.....and hit it stiff on the par 3 13th.  He only birdied one par-4 all day!

thesandtrap.com/forums/topic/71403-holy-...l/?&page=13#comments

Maakt geen put en toch 63. Met wat gemaakte putts zou het dus zo maar 54 geweest zijn.
Nou snap ik waarom McDowell 1e staat on de OOM. Had het kunnen weten.

Ik maakte ook nooit een putt en toch 70. Met 18 gemaakte putts zou het ook zo maar 88 zijn geweest. Met gemak.
Laatst bewerkt 1 week 2 dagen geleden door Mc Price.

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 2 dagen geleden #69 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Was wel even zoeken, maar heb het gevonden. Maatje David speelde een rondje Lake Nona met McDowell. Hieronder een kleine samenvatting. De index die McDowell speelde was -8.4. Voor het gehele verslag zie de link. Dus ja een rondje 59 op een baan zoals wij die spelen is voor de PGA pro easy peasy

——————————————————————-

Alright.....I'm in no condition to give a full report. We'll save that for tomorrow, but I will give the scores.... We played the same tees. 6771 yds. 73.3/139. I shot 85...... :8) Graeme shot 63, and really never made a putt!

As I said, I shot 85, with 2 doubles and a birdie.  Graeme shot 63 and I'm serious, he really didn't putt well.  He had the eagle, and birdied every par 5, but hit all but one in 2.  The other he was just off of and chipped it close.....and hit it stiff on the par 3 13th.  He only birdied one par-4 all day!

thesandtrap.com/forums/topic/71403-holy-...l/?&page=13#comments
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #70 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic How low can they go? Pro's hcp
kwam bij toeval tegen en dacht gelijk niet geschreven, maar wel gelezen! :)

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, cf73

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden

logogolfchat

Ga naar boven