How low can they go? Pro's hcp

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #71 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic How low can they go? Pro's hcp

Pol schreef :

84425 schreef : Geen rekening gehouden met CR. 

Daar zit dus een onnauwkeurigheid. Bij hcp berekening neem je de CR mee. Dat maakt bij tour-geprepareerde banen al snel enkele slagen.

Mijn ervaringen met de opens die ik heb gespeeld waren anders. Baan in uitstekende conditie en prima greens en spin vanaf de fairway.
Fairways zijn alleen nauw als je >300m drive slaat. Bij 250m valt dat best mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #72 door Mc Price

Pol schreef : Even freewheelen voor Puyenbroeck, 9 holes, 6150m over 18.

Hole 1, p4, 375m, par.
hole 2, p4, 320m, birdie
hole 3, p3, 131m, birdie
hole 4, p5, 531m recht, birdie
hole 5, p4, dogleg rond water maar carry tot green 245m, birdie
hole 6, p3, 210m, par
hole 7, p4, 330m, birdie
hole 8, p4, 419m, par
hole 9, p5, 530m dogleg, par of birdie

Over 9 holes 5 of 6 onder moet lukken, wordt score rond 60-62, course rating 72,9

Kevin Hesbois, Belgische pro op Alps tour etc, speelt deze baan geregeld 3 slagen onder de.baan. Maar hij heeft niet de lengte om 4 en 9 in 2 te halen, of 5 te driven.

Ik ken lieden die er zelfs onder par spelen. Grapje hhh Zal je PB sturen

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #73 door Mc Price

Frank@Andalus schreef : Jaja grootvadertje Price weet het beter. Dat is wel duidelijk.

Ik heb wel eens een verhaal van Nico gehoord dat Harington een rondje op Purmerend speelde. Op wit 4 sloeg hij zijn afslag op de green. Dat is een par 4 met vrij veel water en een niet al te diepe green. Voor de green is plons, achter de green is 9 van de 10 keer diepe diepe rough. ‘Dat lukt je niet nog een keer’ werd tegen Harington gezegd en hij sloeg nogmaals vanaf de tee op de green. Wat zijn score was heb ik niet gehoord, rondje 59 lijkt me een eitje voor hem.

Doet me denken aan een Amerikaanse golfvriend van me, David genaamd. Sommigen hier hebben de eer gehad enkele keren met hem te spelen in Florida. Hij mocht wat jaren terug op uitnodiging met McDowell de baan in. Ik zal eens opzoeken wat het resultaat was.

Op basis van de verhalen en beweringen schat ik zelfs een 56. Purmerend is immers zonder speciale prep een amateurbaan. hik ..

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
1 week 3 dagen geleden - 1 week 3 dagen geleden #74 door Pol
Beantwoord door Pol in topic How low can they go? Pro's hcp
Even freewheelen voor Puyenbroeck, 9 holes, 6150m over 18.

Hole 1, p4, 375m, par.
hole 2, p4, 320m, birdie
hole 3, p3, 131m, birdie
hole 4, p5, 531m recht, birdie
hole 5, p4, dogleg rond water maar carry tot green 245m, birdie
hole 6, p3, 210m, par
hole 7, p4, 330m, birdie
hole 8, p4, 419m, par
hole 9, p5, 530m dogleg, par of birdie

Over 9 holes 5 of 6 onder moet lukken, wordt score rond 60-62, course rating 72,9

Kevin Hesbois, Belgische pro op Alps tour etc, speelt deze baan geregeld 3 slagen onder de.baan. Maar hij heeft niet de lengte om 4 en 9 in 2 te halen, of 5 te driven.

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
Laatst bewerkt 1 week 3 dagen geleden door Pol.

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
1 week 3 dagen geleden #75 door Pol
Beantwoord door Pol in topic How low can they go? Pro's hcp

84425 schreef : Geen rekening gehouden met CR. 

Daar zit dus een onnauwkeurigheid. Bij hcp berekening neem je de CR mee. Dat maakt bij tour-geprepareerde banen al snel enkele slagen.

Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 3 dagen geleden - 1 week 3 dagen geleden #76 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Jaja grootvadertje Price weet het beter. Dat is wel duidelijk.

Ik heb wel eens een verhaal van Nico gehoord dat Harington een rondje op Purmerend speelde. Op wit 4 sloeg hij zijn afslag op de green. Dat is een par 4 met vrij veel water en een niet al te diepe green. Voor de green is plons, achter de green is 9 van de 10 keer diepe diepe rough. ‘Dat lukt je niet nog een keer’ werd tegen Harington gezegd en hij sloeg nogmaals vanaf de tee op de green. Wat zijn score was heb ik niet gehoord, rondje 59 lijkt me een eitje voor hem.

Doet me denken aan een Amerikaanse golfvriend van me, David genaamd. Sommigen hier hebben de eer gehad enkele keren met hem te spelen in Florida. Hij mocht wat jaren terug op uitnodiging met McDowell de baan in. Ik zal eens opzoeken wat het resultaat was.
Laatst bewerkt 1 week 3 dagen geleden door Frank@Andalus.

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #77 door piglet
Beantwoord door piglet in topic How low can they go? Pro's hcp
Wij van WC-eend.....

Scherp ! 't Is een axioma, i.c. op basis van mezelf met enige terughoudendheid toegedichte kennis van zaken.

Dat maakt het gat tussen de amateur en de tour Pro 4-5 slagen. Dat is het reële verhaal en dat is niet mijn schuld.

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.

Lees meer
1 week 3 dagen geleden - 1 week 3 dagen geleden #78 door Mc Price

okidoki schreef :

Mc Price schreef :

Frank@Andalus schreef : @Mac, Axiomatisch heb je dan een probleem 🤣😂🤣🤣😂

Empirisch heb ik vastgesteld dat top amateurs in Nederland beter dan scratch spelen. Neem bijvoorbeeld de spelers in de hoofdklasse amateurs. Goed voorbeeld is Ricardo Veldman die we hebben zien opgroeien op de Purmer.
golfnet.nl/nieuw-baanrecord-voor-ricardo...eplay-voor-junioren/

En het verhaal dat je hier postte is geheel jouw schuld.

Alweer een aanname. Wat is een axioma ? Een axioma is een stelling waarvan niet bewezen kan worden dat deze onwaar is.
Dus ?
En empirisch vastgesteld ?  Er hangt toch een sterke zweem van geur dat het meer een epidemische vaststelling is. Het gestelde axioma was scratch, dus met uitsluiting van alles wat anders is. Ieder pasgeboren uilskuiken snapt dat.

dat zou je denken, maar echt niet !!
nu is het intussen wel een discussie waar ik het ook niet meer voor ga opzoeken, maar daar hoeft verder niemand wakker van te liggen :)

Ik zoek al tijden niet meer als dat al zou moeten
Laatst bewerkt 1 week 3 dagen geleden door Mc Price.

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #79 door Mc Price

Jimi Thing schreef :

Jimi Thing schreef : Om het draadje over BdC zuiver te houden. Goed om hier de discussie te voeren over hoe laag PRO's gaan / wat hun hcp zou zijn wanneer dat berekend zou worden obv regels die voor amateurs gelden. 

Als het gaat over laag gaan, ik denk dat die pro's regelmatig laag in de 60 aantikken en daar ook wel eens doorheen gaan op niet tour banen van de back tees. Ik kijk regelmatig de filmpjes van de Bryan brothers op YT. Daar is natuurlijk mee te trucken wat je wenst, andere discussie. Ik zie vooral het gemak waarmee Wesley Bryan Driver / wedge speelt en hoeveel putts hij maakt. Lage 60'ers is eerder regel als uitzondering schat ik in. 

Zo is er ook Andrew Jensen, far from a tour pro. Die heeft een hele quest in 2020 naar een rondje 59 op 6000y courses. Dat is wat anders als backtee's, duidelijk maar die zit met bijna al z'n rondes tussen 60 en 64 en maakt uiteindelijk ook een 59. Ik heb de rekenregels niet in mijn hoofd naar welke hcp dit vertaald, maar het is laag en aanzienlijk beter als +4. 

Bij Wesley Bryan valt me vooral op hoeveel goede putts hij weet te slaan. Dat maakt het meeste indruk op mij. 

Zo begon dit topic. Met een poging in te schatten hoe groot de verschillen zouden zijn als top 100 pro een baan zou spelen die jij en ik ook zouden spelen. 84425 geeft terecht aan dat vergelijken van de HCP niet echt gaat lukken, te kort door de bocht. Net als, een verschil van 1 punt in hcp is zeker bij de lage hcp'ers niet te vertalen in 1 slag meer of minder. 

Maar dat alles terzijde, mijn wens was te bomen over, wat nu als die top 100 gasten op jouw en mijn baan spelen. Zeg 6000m (dat is BEntwoud van de Backtees) wat zouden ze aan scores binnen halen. Niet in 1 rondje maar zeg over 30 rondes? Ik denk dat ze regelmatig snuffelen aan de 60 slagen of minder zelfs en dat slechte rondes een slag of 3 onder par zal zijn.

Ik schat in dat het grote verschil zal zitten in: 1 Proppen ze de putts erin. 2. Je kan de tee op Bentwoud op nasty posities komen die een reload kunnen vragen of maken dat je een slag extra nodig hebt om GIR te maken. Dus raak je de fairways.  

No way.

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • hcp 7.6
Lees meer
1 week 3 dagen geleden #80 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic How low can they go? Pro's hcp

Jimi Thing schreef : Om het draadje over BdC zuiver te houden. Goed om hier de discussie te voeren over hoe laag PRO's gaan / wat hun hcp zou zijn wanneer dat berekend zou worden obv regels die voor amateurs gelden. 

Als het gaat over laag gaan, ik denk dat die pro's regelmatig laag in de 60 aantikken en daar ook wel eens doorheen gaan op niet tour banen van de back tees. Ik kijk regelmatig de filmpjes van de Bryan brothers op YT. Daar is natuurlijk mee te trucken wat je wenst, andere discussie. Ik zie vooral het gemak waarmee Wesley Bryan Driver / wedge speelt en hoeveel putts hij maakt. Lage 60'ers is eerder regel als uitzondering schat ik in. 

Zo is er ook Andrew Jensen, far from a tour pro. Die heeft een hele quest in 2020 naar een rondje 59 op 6000y courses. Dat is wat anders als backtee's, duidelijk maar die zit met bijna al z'n rondes tussen 60 en 64 en maakt uiteindelijk ook een 59. Ik heb de rekenregels niet in mijn hoofd naar welke hcp dit vertaald, maar het is laag en aanzienlijk beter als +4. 

Bij Wesley Bryan valt me vooral op hoeveel goede putts hij weet te slaan. Dat maakt het meeste indruk op mij. 

Zo begon dit topic. Met een poging in te schatten hoe groot de verschillen zouden zijn als top 100 pro een baan zou spelen die jij en ik ook zouden spelen. 84425 geeft terecht aan dat vergelijken van de HCP niet echt gaat lukken, te kort door de bocht. Net als, een verschil van 1 punt in hcp is zeker bij de lage hcp'ers niet te vertalen in 1 slag meer of minder. 

Maar dat alles terzijde, mijn wens was te bomen over, wat nu als die top 100 gasten op jouw en mijn baan spelen. Zeg 6000m (dat is BEntwoud van de Backtees) wat zouden ze aan scores binnen halen. Niet in 1 rondje maar zeg over 30 rondes? Ik denk dat ze regelmatig snuffelen aan de 60 slagen of minder zelfs en dat slechte rondes een slag of 3 onder par zal zijn.

Ik schat in dat het grote verschil zal zitten in: 1 Proppen ze de putts erin. 2. Je kan de tee op Bentwoud op nasty posities komen die een reload kunnen vragen of maken dat je een slag extra nodig hebt om GIR te maken. Dus raak je de fairways.  

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden

logogolfchat

Ga naar boven