How low can they go? Pro's hcp

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #81 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic How low can they go? Pro's hcp

Mc Price schreef :

Frank@Andalus schreef : @Mac, Axiomatisch heb je dan een probleem 🤣😂🤣🤣😂

Empirisch heb ik vastgesteld dat top amateurs in Nederland beter dan scratch spelen. Neem bijvoorbeeld de spelers in de hoofdklasse amateurs. Goed voorbeeld is Ricardo Veldman die we hebben zien opgroeien op de Purmer.
golfnet.nl/nieuw-baanrecord-voor-ricardo...eplay-voor-junioren/

En het verhaal dat je hier postte is geheel jouw schuld.

Alweer een aanname. Wat is een axioma ? Een axioma is een stelling waarvan niet bewezen kan worden dat deze onwaar is.
Dus ?
En empirisch vastgesteld ?  Er hangt toch een sterke zweem van geur dat het meer een epidemische vaststelling is. Het gestelde axioma was scratch, dus met uitsluiting van alles wat anders is. Ieder pasgeboren uilskuiken snapt dat.

dat zou je denken, maar echt niet !!
nu is het intussen wel een discussie waar ik het ook niet meer voor ga opzoeken, maar daar hoeft verder niemand wakker van te liggen :)

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #82 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic How low can they go? Pro's hcp

Frank@Andalus schreef : Ohoh @Mac toch,
Ik noem je een beetje ongeloofwaardig en jij zet meteen hoog in met peuter, op een po zitten en aai van moeders over de bol. Foei!

Och ja, sommige mensen houden nou eenmaal van nestgeur.

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 3 dagen geleden #83 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Ohoh @Mac toch,
Ik noem je een beetje ongeloofwaardig en jij zet meteen hoog in met peuter, op een po zitten en aai van moeders over de bol. Foei!

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #84 door Mc Price

Frank@Andalus schreef : Ik stel voor dat we de CR wel mee rekenen. Dat gebeurt immers ook bij de berekening van de oude USGA en EGA en nIeuwe WHS.

Ook het rondje -10 van Riccardo was tijdens een voor hcp tellende wedstrijd. Spelers met een hcp van +3 zijn echt niet tevreden met een rondje level. En we tellen tegenwoordig alleen de beste 8 uit de laatste 20.

Zoals de Rechter zei: "ik zit hier niet voor uw plezier" vraagt het resultaat niet aan de speler of deze er mee tevreden is.

Lees meer
1 week 3 dagen geleden - 1 week 3 dagen geleden #85 door Mc Price

84425 schreef : Frank@Andalus" post=296016
Empirisch heb ik vastgesteld dat top amateurs in Nederland beter dan scratch spelen. Neem bijvoorbeeld de spelers in de hoofdklasse amateurs. Goed voorbeeld is Ricardo Veldman die we hebben zien opgroeien op de Purmer.

In dat artikel lees ik dat Veldman op Gelpenberg wint met -7 en 7 slagen voorsprong op nr. 2. Oftewel 1 persoon onder par, de rest op par of daarboven. Nu is Gelpenberg geen makkelijke baan, maar ook geen extreem moeilijke baan. Ik concludeer op basis daarvan dat top amateurs wel eens onder par spelen, maar zeker niet met grote regelmatigheid. Zeker niet zodra er wedstrijdcondities in de mix komen.

Feit blijft dat je prof spel niet in handicap kunt vertalen die is te vergelijken met handicap van een amateur. Verschil hcp A.S. en hcp +2 lijkt bovendien maar twee slagen, maar is in realiteit vergelijkbaar met bij wijze van spreke verschil A.S. en hcp 6, en dat verschil kan je vergelijken met verschil hcp 6 en hcp 18. Dus verschil hcp +4 en hcp +5 lijkt niet enorm, maar is wereld van verschil (bovendien vergelijk je nu oude handicaps Nederlandse tour spelers die op andere manier tot stand zijn gekomen dan de nu berekende fictieve handicaps Tour spelers).

Heb volgens de WHS nog even handicaps Sullivan, Fleetwood, Besseling en Luiten berekend op basis laatste 20 scores (5 toernooien): 
Sullivan hcp +5,75, Fleetwood +4, Besseling +4,5, Luiten +3,5, waarbij ten aanzien van Besseling en Luiten geldt dat 3 van hun 8 scores op par 71 baan is behaald (en ook voor gemak uit ben gegaan van gemiddeld par 72). Geen rekening gehouden met CR. 

Ik denk zeker dat dit kan kloppen. Had voor een post m.b.t.  JL   Sullivan in de vergelijking betrokken. Het goede van Sullivan is dat hij overal goed in is maar in geen enkel onderdeel m.i. extreem.
Vind bovenstaande van @84425 een sluitende redenering. Hij neemt m.i. de cijfers redenering en komt op basis daarvan tot zijn betoog. Niet andersom
Laatst bewerkt 1 week 3 dagen geleden door Mc Price.

• Frank@Andalus
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 3 dagen geleden #86 door Frank@Andalus
Ik stel voor dat we de CR wel mee rekenen. Dat gebeurt immers ook bij de berekening van de oude USGA en EGA en nIeuwe WHS.

Ook het rondje -10 van Riccardo was tijdens een voor hcp tellende wedstrijd. Spelers met een hcp van +3 zijn echt niet tevreden met een rondje level. En we tellen tegenwoordig alleen de beste 8 uit de laatste 20.

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #87 door Mc Price

Frank@Andalus schreef : @mac,
Als je uitgaat van een onjuiste stelling kan je alles bewijzen. 😉
Ik heb net je axioma met empirisch bewijs verworpen. Je hoeft daar natuurlijk niet in mee te gaan. Vind ik ook prima, maar je maakt jezelf wel een beetje ongeloofwaardig.

@Francofiel

Empirisch bewijs in 3 seconden door een peuter bewijst deze door op een Po te gaan zitten waarop zichtbare productie volgt. Trots als een pauw of een hond met 7 staarten "sprint" de peuter naar moeders en toont zijn bewijs. Moeders prijst de grote man en aait over zijn bol, blij als ze is dat ze niet behoeft "op te ruimen". Is dit wat je bedoelt met jouw empirisch bewijs ? Tot hier is het voor de gemeenschap nog te volgen. Van mij krijg je +9 voor je driftige pogingen. Ik ga nu een bergje pakken, daarna een heerlijke afdaling.

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #88 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic How low can they go? Pro's hcp
Frank@Andalus" post=296016

In dat artikel lees ik dat Veldman op Gelpenberg wint met -7 en 7 slagen voorsprong op nr. 2. Oftewel 1 persoon onder par, de rest op par of daarboven. Nu is Gelpenberg geen makkelijke baan, maar ook geen extreem moeilijke baan. Ik concludeer op basis daarvan dat top amateurs wel eens onder par spelen, maar zeker niet met grote regelmatigheid. Zeker niet zodra er wedstrijdcondities in de mix komen.

Feit blijft dat je prof spel niet in handicap kunt vertalen die is te vergelijken met handicap van een amateur. Verschil hcp A.S. en hcp +2 lijkt bovendien maar twee slagen, maar is in realiteit vergelijkbaar met bij wijze van spreke verschil A.S. en hcp 6, en dat verschil kan je vergelijken met verschil hcp 6 en hcp 18. Dus verschil hcp +4 en hcp +5 lijkt niet enorm, maar is wereld van verschil (bovendien vergelijk je nu oude handicaps Nederlandse tour spelers die op andere manier tot stand zijn gekomen dan de nu berekende fictieve handicaps Tour spelers).

Heb volgens de WHS nog even handicaps Sullivan, Fleetwood, Besseling en Luiten berekend op basis laatste 20 scores (5 toernooien): 
Sullivan hcp +5,75, Fleetwood +4, Besseling +4,5, Luiten +3,5, waarbij ten aanzien van Besseling en Luiten geldt dat 3 van hun 8 scores op par 71 baan is behaald (en ook voor gemak uit ben gegaan van gemiddeld par 72). Geen rekening gehouden met CR. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Mc Price

• Frank@Andalus
  • Head pro
  • Head pro
  • Hola, Frank aqui
Lees meer
1 week 3 dagen geleden #89 door Frank@Andalus
@mac,
Als je uitgaat van een onjuiste stelling kan je alles bewijzen. 😉
Ik heb net je axioma met empirisch bewijs verworpen. Je hoeft daar natuurlijk niet in mee te gaan. Vind ik ook prima, maar je maakt jezelf wel een beetje ongeloofwaardig.

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #90 door Mc Price

piglet schreef :

Je roept bij iedereen die met cijfers komt dat het allemaal niet klopt. Prima. Hoe kom jij aan jouw verschil tussen de Pro en amateur? Laat daar eens een berekenig van zien? schreef :

Dat maakt het gat tussen de amateur en de tour Pro 4-5 slagen. Dat is het reële verhaal en dat is niet mijn schuld.

Scherp ! 't Is een axioma, i.c. op basis van mezelf met enige terughoudendheid toegedichte kennis van zaken.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden

logogolfchat

Ga naar boven