- Ontvangen bedankjes 53
Frank@Andalus schreef : @Mac, Axiomatisch heb je dan een probleem 🤣😂🤣🤣😂
Empirisch heb ik vastgesteld dat top amateurs in Nederland beter dan scratch spelen. Neem bijvoorbeeld de spelers in de hoofdklasse amateurs. Goed voorbeeld is Ricardo Veldman die we hebben zien opgroeien op de Purmer.
golfnet.nl/nieuw-baanrecord-voor-ricardo...eplay-voor-junioren/
En het verhaal dat je hier postte is geheel jouw schuld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Je roept bij iedereen die met cijfers komt dat het allemaal niet klopt. Prima. Hoe kom jij aan jouw verschil tussen de Pro en amateur? Laat daar eens een berekenig van zien? schreef :
Dat maakt het gat tussen de amateur en de tour Pro 4-5 slagen. Dat is het reële verhaal en dat is niet mijn schuld.
Frank@Andalus schreef : Ha @84425,
Ik snap je redenering wel, maar dat zou dan leiden tot een andere formule voor de berekening van de hcp van een pro. Die is er niet, dus maken we gebruik van de bestaande formule. Ik meen dat we hier proberen om het verschil tussen een pro en een top amateur te schatten. Tenminste dat denk ik en neem ik als uitgangspunt. Jij komt tot een schatting dat een pro grofweg tussen +4 en +6 zit. Ik zie het anders, ook als ik de formule even laat voor wat hij is.
Neem bijvoorbeeld Darius van Driel (zou ook Huizing, Besseling of van Meijel kunnen nemen). Een speler die in 2014 als amateur een hcp van +4 had. Daarna is hij pro geworden op het laagste pro niveau en na 5 jaar spelen op pro niveau is het hem gelukt om mee te komen op de European tour. Hij zal in die 5 jaar toch wel beter zijn geworden? Dus dan zal hij als average European tour speler toch wel tot +5 zijn gekomen? Dan hebben we daarboven nog de betere European tour spelers die niet goed genoeg zijn voor de PGA. Een trapje hoger de average PGA speler en daar nog boven de creme de la creme golfers die regelmatig winnen op de PGA.
Wat ik bedoel is dat een top amateur met hcp +4 lichtjaren afstaat van de top PGA speler. Dat verschil is veel groter dan gemiddeld 2 slagen.
En voor @Mac
Prachtige woordenbrij, gefeliciteerd ik doe het je niet na.
Frank@Andalus schreef : Rekenen is blijkbaar niet je sterkste kant Mac, je zou om Canth’s berekeningen onderuit te halen ze eens na kunnen rekenen? Hij heeft gewoon de formule gebruikt zoals de USGA die gebruikte in 2019.
Alle argumenten als andere stokken, meer trainen, bezit van greenboekjes etc zijn leuk om op te schrijven maar slaan zoals jij het wel eens formuleert als een tang op een varken. Wordt lastig die in de hcp berekening mee te nemen hoor 😂
Of ga je dan voor de plus 3 handicapper het aantal getrainde uren en het betere materiaal ook mee tellen?
Misschien moeten we dan ook maar gaan corrigeren voor de golfers onder ons die nog met balata ballen en hickory shafts spelen? Zou jij wel willen toch 😉
Frank@Andalus schreef : En voor @Mac,
De ene aanname na de andere? Mijn post is een feitelijke post, hoe wordt de hcp berekend, gewoonweg een formule. En nergens stel ik dat er op basis van één rondje een hcp wordt vastgesteld.
Voor de rest mag je de mentale aspecten en of een hcp 15 eerder met zn hoofd in de wolken loopt bewaren voor een ander topic. Leuk voor je dat je ooit een 66 liep, lekker belangrijk 🤷♂️