SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??

Lees meer
1 maand 6 dagen geleden - 1 maand 4 dagen geleden #1 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??
Het zou me niet verbazen als de driver fabrikant van BdC geen kans ziet om een COR van 0,83 te halen met een mogelijk dikker clubface, een dikte die de smashes van BdC vereisen om niet na een paar slagen met een gescheurd head opgezadeld te worden. Dat zou fikse anti reclame zijn. Misschien horen we daar iets van. De eventuele lagere COR zullen we niets over horen. Een raadsel blijft de lage Smash Faktor van BdC, voorlaatste op de PGA-lijst van gemiddelde SF's op de Tour.

"Als ie scheef is laat hem ver zijn"
Laatst bewerkt 1 maand 4 dagen geleden door Mc Price.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #2 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??
Bij de gemiddelde Smashfactor van BdC over een behoorlijk aantal waarnemingen zal het zo zijn, dat ook m.b.t. de waarnemingen
statistisch gezien meet-toleranties zich qua hoog en laag random voordoen.
Gemiddeld haalt BdC  een SF van 1.446
Er van uitgaande, dat de COR 0.83 bedraagt, gemiddeld 0,1 inch de bal off center wordt geraakt, de bal 46 gram en het clubhead vgls opgave 186 gram weegt. zal bij die gemiddelde SF de spinloft 8* zijn. ( incl. meet-tolerantie )
De statische loft van de club bedraagt 5.5*
M.i. zal door de swingsnelheid, kracht van het lichaam en de armen, mede gelet op de zichtbare aanzienlijke lag BdC het clubhead deloften.
Trackman data zal dat uitwijzen.
In aanmerking dient wel te worden genomen, dat mogelijk een aantal grammen van hozel en shaft bij het headgewicht moet worden gerekend en zelfs een bepaalde druk op de shaft wegens een z.g. late hit.  In hoeverre de tipflex van de shaft problemen veroorzaakt is ook niet helder.
I.i.g. is zijn SF relatief laag.  De op één na laagste in de PGA-ranglijst, ver in de 200

Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door Mc Price.

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #3 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??
Meet fout van zowel de bal snelheid als de clubkop snelheid is (bij trackman)  +/- 1 mph
Oftewel bij een daadwerkelijk 150mph bal / 100mph kop = 1.50 kunnen de waardes uitkomen tussen
151/99 = 1.52
149/101 = 1.47
Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door cf73.

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #4 door Mc Price
Er is iets "merkwaardigs" aan de hand.

Met een COR van 0.83, een Clubhead van 200 gram, een bal van 46 gram, een spinloft van 1 graad en de bal 100% op de "sweet spot" raken geeft een Smashfactor van  1,48
                                                                                         min       max     gem.
Jordan Spieth zijn SF beweegt zich vgls de PGA stats   van 1.463 -  1.533    1.508
Adam Scott               idem                                                1.484 -  1.523    1.502
Mc Illroy                       -                                                   1.455 -  1.533    1.502
Dustin Johnson             -                                                   1.472 -  1.518    1.503
Tiger Woods                 -                                                   1.459 -  1.518    1.502
Bryson Dechambeau     -                                                   1.378 -  1.486    1.446             ( driverhead 186 gram )
Zac Blair                       -                                                   1.452 -  1.539    1.502             ( hoogste gemeten waarde )

Om een SF van 1.539  te bereiken heb je bij legale spullen een driverhead nodig van  243 gram en 0 graden spinloft  ( geen spinverlies )
Bij een driverhead van 186 gram  en 0 graden spinloft kan Dechambeau een SF halen van max  1.467  bij 100% hit op "sweet spot".
Een SF van 1.486 bij 186 gram headweight is niet mogelijk bij legale spullen. Of het driverhead of de bal  ??

Of is er nog iets anders ?  Dat valt niet uit te sluiten.  Wanneer zou bijv. Dechambeau een SF van 1.486 kunnen halen ?  Bij een headweight van 199  gram zou dat kunnen.
Maar onze vriend heeft een driverhead van 186 gram.  BdC plust dus uit de één of andere bron  199 - 186 = 13 gram equivalentie.
Waar komt dat vandaan ?

Dat zouden we met zijn allen moeten weten om ons voordeel er mee te kunnen doen.

Binnen menselijke normen en dwingende criteria is i.i.g. theoretisch een SF van 1.525 haalbaar.  Alles daarboven zijn meetfouten c.q. is illegaal.
Bij deze SF vliegt de bal zonder spin en zal niet de max te bereiken afstand halen.  Vooralsnog heeft BdC daar een driverhead voor nodig van 230 gram.

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #5 door Mc Price

cf73 schreef :

Mc Price schreef : De gemakkelijker te hanteren meetmethode is uiteindelijk direct gerelateerd aan een COR van 0,83 . Of men daar een metronoom-achtig instrument voor neemt of een echter driver is m.i. geen werkelijk verschil. Men heeft een vergelijkend iets om een faktor tijd te meten, een faktor tijd die om te zetten is naar snelheid. Plaats, tijd en snelheid.

Tijd omzettten naar snelheid?  

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Een "metronoom-achtig instrument of een echter driver" 

Probeer het nog eens want zoveel onzin dat heb ik nog niet vaak meegemaakt op dit forum.

Heb onlangs wat gelezen over verschillende politici. Niet in de krant over betrokken personen in de Nationale Toeslagenaffaire overigens.
Wat daar onder bevordering van, onder aanvoering van en en en .... heeft plaats gevonden, is van ongekende omvang, partijpolitieke invloeden en van een dusdanig gemeen en smerig karakter, dat je zou wensen dat betrokken DG's SG's, Staatssecretarissen en Ministers levenslang uit de politiek zouden worden geweerd. Bestiaal en schurk- en leugenachtig. Zo !
Nee, politici genoemd in een boek. Wie ? Boer Koekoek van de Boerenpartij. Een slimme keuterboer en veehouder, o.a. aangeklaagd wegens een vorm van dierverwaarlozing. Boer Koekoek was een begenadigd spreker in de Kamer.
Koekoek had een mening ergens over. Wilde iets ongedaan maken c.q.. In de Kamer sprak hij de tekst, kort en krachtig: "Schrappn".
Hier werd hij onderbroken door een andere "mede kamerbewoner" die hem een vraag stelde over iets aanpalends.
Koekoek antwoordde met: "Ook schrappn". ( Koekoek sprak zelden "en" aan het einde van een woord voluit ) Hilarische reacties alom.

Ik weet nog zo net niet of de wijze van COR-meting en wat ik daarover opmerkte grote onzin is als nooit vertoond. Denk wel dat ik iets zou kunnen opnoemen als ik dat zou willen wat meer de titel onzin verdient.
Heeft weinig nut zo lijkt.

De foto's in de link maken duidelijk hoe het apparaat er uit ziet dat voor COR-vaststelling wordt gebruikt. De begeleidende tekst maakt duidelijk wat i.c. de formele positie van het apparaat is.
Er is sprake van x aantal keren raken van het clubface door een heen en weer slingerende kogel. Er wordt een tijdsduur gemeten. Het traject van de kogel wordt begrensd door 2 uitersten aan het einde van een heen en weer af te leggen traject.
Dan hebben we te maken met positie, afstand en tijd.
Zie officiële tekst ontleend aan de hiervoor ergens geplaatste link:
" B.1. Summary of Method Using the pendulum test apparatus, a golf club head is impacted several times by a small steel pendulum. A characteristic time is developed based on the results of these individual impacts. The characteristic time is directly related to the flexibility of the golf club head. The characteristic time may not exceed a predetermined limit anywhere on the club face".

Lees meer
1 maand 1 week geleden #6 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??

Mc Price schreef :

okidoki schreef :

Mc Price schreef :

Significant is ook de gemonteerde grip, XL size ( dikker is er stnd niet )

jawel, dat merk heeft (of iig had) ook nog XXL grips.
Ik heb paar jaar geleden in eerste instantie de L grips gehad en daarna de M-versie - de L was al een smalle honkbal-knuppel-formaat, de M paste mij iets beter en ik was er als zodanig wel blij mee. Fijne grips alleen niet erg slijtvast, dus werd iets te kostbaar voor mij vanuit de US. Maar zit nog steeds in mijn gedachten om tzt toch weer eens te proberen. Lange handen/vingers, dus voor mij een uitkomst dat ze er zijn. De NL-jumbo grips kennen net, maar dikker is beter in mijn geval. 

De aanduidingen die jij geeft zullen stellig juist zijn. Ik meen gelezen te hebben dat BdC de grootste grips gebruikt die het merk te koop heeft.
Klopt dat als ik het zo stel ?

Klopt idd nu - XL is de grootste. Denk dat XXL niet zo goed liep :)

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #7 door cf73

Mc Price schreef : De gemakkelijker te hanteren meetmethode is uiteindelijk direct gerelateerd aan een COR van 0,83 . Of men daar een metronoom-achtig instrument voor neemt of een echter driver is m.i. geen werkelijk verschil. Men heeft een vergelijkend iets om een faktor tijd te meten, een faktor tijd die om te zetten is naar snelheid. Plaats, tijd en snelheid.

Tijd omzettten naar snelheid?  

Een "metronoom-achtig instrument of een echter driver" 

Probeer het nog eens want zoveel onzin dat heb ik nog niet vaak meegemaakt op dit forum.

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #8 door Mc Price

okidoki schreef :

Mc Price schreef :

Significant is ook de gemonteerde grip, XL size ( dikker is er stnd niet )

jawel, dat merk heeft (of iig had) ook nog XXL grips.
Ik heb paar jaar geleden in eerste instantie de L grips gehad en daarna de M-versie - de L was al een smalle honkbal-knuppel-formaat, de M paste mij iets beter en ik was er als zodanig wel blij mee. Fijne grips alleen niet erg slijtvast, dus werd iets te kostbaar voor mij vanuit de US. Maar zit nog steeds in mijn gedachten om tzt toch weer eens te proberen. Lange handen/vingers, dus voor mij een uitkomst dat ze er zijn. De NL-jumbo grips kennen net, maar dikker is beter in mijn geval. 

De aanduidingen die jij geeft zullen stellig juist zijn. Ik meen gelezen te hebben dat BdC de grootste grips gebruikt die het merk te koop heeft.
Klopt dat als ik het zo stel ?

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #9 door Mc Price

cf73 schreef :

Mc Price schreef : Voor iedereen is de info beschikbaar op welke wijze COR wordt gemeten.

Lezen, de COR (coefficient of restitution) wordt niet meer gemeten, het is vervangen (al sinds 2004) door de CT (characteristic time)

PS En:

Starting this season, the PGA Tour will begin testing drivers in play at events. The attached memo was sent to players in advance of Greenbrier.

De gemakkelijker te hanteren meetmethode is uiteindelijk direct gerelateerd aan een COR van 0,83 . Of men daar een metronoom-achtig instrument voor neemt of een echter driver is m.i. geen werkelijk verschil. Men heeft een vergelijkend iets om een faktor tijd te meten, een faktor tijd die om te zetten is naar snelheid. Plaats, tijd en snelheid.

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #10 door cf73

Mc Price schreef : Voor iedereen is de info beschikbaar op welke wijze COR wordt gemeten.

Lezen, de COR (coefficient of restitution) wordt niet meer gemeten, het is vervangen (al sinds 2004) door de CT (characteristic time)

PS En:

Starting this season, the PGA Tour will begin testing drivers in play at events. The attached memo was sent to players in advance of Greenbrier.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden

logogolfchat

Ga naar boven