SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??

Lees meer
1 maand 1 week geleden #11 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??

Mc Price schreef :

Significant is ook de gemonteerde grip, XL size ( dikker is er stnd niet )

jawel, dat merk heeft (of iig had) ook nog XXL grips.
Ik heb paar jaar geleden in eerste instantie de L grips gehad en daarna de M-versie - de L was al een smalle honkbal-knuppel-formaat, de M paste mij iets beter en ik was er als zodanig wel blij mee. Fijne grips alleen niet erg slijtvast, dus werd iets te kostbaar voor mij vanuit de US. Maar zit nog steeds in mijn gedachten om tzt toch weer eens te proberen. Lange handen/vingers, dus voor mij een uitkomst dat ze er zijn. De NL-jumbo grips kennen net, maar dikker is beter in mijn geval. 

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #12 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??

cf73 schreef : zeg dan gewoon dat u niet weet hoe de kop gemeten wordt. www.usga.org/content/dam/usga/pdf/Equipm...-a-golf-clubhead.pdf

Lijkt me geen opdracht. Voor iedereen is de info beschikbaar op welke wijze COR wordt gemeten.
De CHS van BdC is een afwijkende van hoe en met welke snelheid de COR gemeten wordt. De apparatuur is ook duidelijk gedefiniëerd.
Ik zou mij kunnen voorstellen dat het face van de door BdC gebruikte driver dikker is dan van een exemplaar off the rack.
Het zou kunnen zijn dat bij de gedefiniëerde meetsnelheid de max COR van 0,83 niet wordt gehaald, doch dat bij de CHS van BdC de COR boven de 0,83 uitkomt. Zou zo maar kunnen. De lichte kop van de driver brengt dan uiteindelijk de SF wat omlaag t.o..v. een meer standaard headgewicht van 195-210 gram.

"Als ie scheef is laat hem ver zijn"
Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door Mc Price.

Lees meer
1 maand 1 week geleden #13 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??
zeg dan gewoon dat u niet weet hoe de kop gemeten wordt. www.usga.org/content/dam/usga/pdf/Equipm...-a-golf-clubhead.pdf

Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #14 door Mc Price
Beantwoord door Mc Price in topic SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??

okidoki schreef : kennelijk zit het meeste in de proto-shaft met een iets lichtere driver-kop 
golf.com/gear/bryson-dechambeau-unique-driver-shaft-la-golf/

Dat is een interessant artikel.

Driverhead zou geen 220 gram wegen maar 185. De XL 60 grams shaft is veel stijver in de midsectie en de butt en de tip zijn redelijk flexibel. Hoe stijf en hoe flexibel wordt niet aangegeven. Significant is ook de gemonteerde grip, XL size ( dikker is er stnd niet )

Voor een sterke en hard slaande speler is een shaft van 60 gram erg licht. Eerder zou je 80 of 90 gram verwachten.
De shaft is extra torsiestijf. Ook zou de shaft weinig droop hebben. Hoe dat kan met een flexibele tip en butt is een klein raadsel.
Dan zou deze laatste eigenschap dus uitsluitend van de stijve middensectie moeten komen.  Dat lijkt vreemd.

Misschien heeft iemand daarover informatie ?

Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door Mc Price.

Lees meer
1 maand 1 week geleden #15 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic SMASHFACTOR Bryson Dechambeau niet boven 1.51 ??
kennelijk zit het meeste in de proto-shaft met een iets lichtere driver-kop 
golf.com/gear/bryson-dechambeau-unique-driver-shaft-la-golf/

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton

Lees meer
1 maand 1 week geleden #16 door Mc Price
Van Bryson Dechambeau bestaat m.i. geen publicatie dat de smashfactor met zijn Driver meer zou hebben bedragen dan 1.51
Met een driver van 5.5* loft en met een head van vermoedelijk > 220 gram lijkt dat verbazingwekkend.
De driver is voor hem persoonlijk gemaakt en verondersteld mag worden, dat het trampoline effect van dit head geheel is aangepast aan zijn swingsnelheid en loft.
Dat zal betekenen, dat dit head in voorgeschreven tests voldoet aan de eisen die aan de COR worden gesteld.
De vraag is echter ook, of de CHS die Dechambeau behaalt niet ligt boven de in die tests nagebootste CHS door de testmachine.
Het is interessant te weten bij welke CHS van dit head de maximaal te bereiken COR kan worden behaald. Dit specifieke head behoeft inmmers niet Jan Modaal te fitten.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 3.826 seconden

logogolfchat

Ga naar boven