Zijn er nog golf plannen voor 2022

  • nico
  • nico's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #1 door nico
Beantwoord door nico in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022

Zoals gezegd. Er mot geleefd worden. Vorige week liep ik 9 holes R'stein. Bal landt en ligt stil. Da's niet best. Geen idee hoe de drainage is op Bentwoud. Prima. Als het weer redelijk blijft zou ik zelfs al volgende week vrijdag kunnen!
speelde er vorige week, nergens een embedded bal gehad op de fairway en zelfs rol op de bal!

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #2 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022

Zoals gezegd. Er mot geleefd worden. Vorige week liep ik 9 holes R'stein. Bal landt en ligt stil. Da's niet best. Geen idee hoe de drainage is op Bentwoud. Prima. Als het weer redelijk blijft zou ik zelfs al volgende week vrijdag kunnen!

vrijdag de 28e zit Bentwoud helemaal vol behalve rond 9 uur en half 4 smiddags.
Misschien wil je me toevoegen op whatsapp 0646199305 - dat praat wat makkelijker​​​​​​​

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #3 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022
Zoals gezegd. Er mot geleefd worden. Vorige week liep ik 9 holes R'stein. Bal landt en ligt stil. Da's niet best. Geen idee hoe de drainage is op Bentwoud. Prima. Als het weer redelijk blijft zou ik zelfs al volgende week vrijdag kunnen!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #4 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022

hi Stef, zou je een indicatie kunnen geven wat het onderwerp is om een idee te krijgen waar je allemaal mee bezig bent of is dat not done ?
Da’s een leuke vraag.

We hebben het erover gehad om naar buiten te treden. Er is een lijst met promovendi. Je wilt ook je terrein claimen en je onderwerp bewaken. Ook wil je de buitenwereld laten weten: hé ik ben er. Maken we nu de slapende honden wakker of wachten we nog even? Het schept immers verwachtingen. We hebben besloten nog even te wachten.

Mijn onderzoek richt Zich op de overdrachtsbelasting en de erf en schenkbelasting. En dan vooral op de confrontatie tussen het civiele- en het fiscale recht. Die confrontatie komt aan het licht door een bijzonder leerstuk wat fraus legis heet, ofwel, misbruik van recht. Het is belastingplichtigen gegund op zoek te gaan naar de laagste belastingdruk. Zij mogen het gebruiken, niet misbruiken. Het misbruik komt aan het licht bij inhoudloze rechtshandelingen. Juist bij die beide belastingen is dit moeilijk en de confrontatie tussen belastingdienst en belastingplichtige het heftigst.

Hoop dat dit tipje van de sluier verduidelijkt en anders lopen we een rondje, hahaha. Er moet wel geleefd worden
Ik zou natuurlijk kunnen zeggen van niet om dat rondje te kunnen lopen :)  maar het geeft zeker wel een goede indicatie van de richting die je bent ingegaan. Dankjewel voor het delen hier van.
Een ronde golf zou ik zowiezo ook leuk vinden. Altijd welkom om naar Rhoon te komen, maar misschien is Bentwoud een betere optie kwa drainage en speelbaarheid. Ik denk dat jouw agenda voller is dan die van mij/ons, dus any time wanneer het je uitkomt.

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #5 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022

hi Stef, zou je een indicatie kunnen geven wat het onderwerp is om een idee te krijgen waar je allemaal mee bezig bent of is dat not done ?
Da’s een leuke vraag.

We hebben het erover gehad om naar buiten te treden. Er is een lijst met promovendi. Je wilt ook je terrein claimen en je onderwerp bewaken. Ook wil je de buitenwereld laten weten: hé ik ben er. Maken we nu de slapende honden wakker of wachten we nog even? Het schept immers verwachtingen. We hebben besloten nog even te wachten.

Mijn onderzoek richt Zich op de overdrachtsbelasting en de erf en schenkbelasting. En dan vooral op de confrontatie tussen het civiele- en het fiscale recht. Die confrontatie komt aan het licht door een bijzonder leerstuk wat fraus legis heet, ofwel, misbruik van recht. Het is belastingplichtigen gegund op zoek te gaan naar de laagste belastingdruk. Zij mogen het gebruiken, niet misbruiken. Het misbruik komt aan het licht bij inhoudloze rechtshandelingen. Juist bij die beide belastingen is dit moeilijk en de confrontatie tussen belastingdienst en belastingplichtige het heftigst.

Hoop dat dit tipje van de sluier verduidelijkt en anders lopen we een rondje, hahaha. Er moet wel geleefd worden

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, 84425, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #6 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022
hi Stef, zou je een indicatie kunnen geven wat het onderwerp is om een idee te krijgen waar je allemaal mee bezig bent of is dat not done ?

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden - 2 jaren 9 maanden geleden #7 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022
Ik wens je sterkte Stef. Lijkt mij vreselijk om daar zo mee bezig te zijn terwijl het echte werk al gedaan is. Gaat niet meer om inhoud maar om vorm.
Laatst bewerkt 2 jaren 9 maanden geleden door Frank@Andalus.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #8 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022
Ik dacht, ik schrijf het hier maar even.

Gisteren voortgangsoverleg met mijn hoogleraar/prof gehad. Het schrijven is een eenzame bezigheid. Gemiddeld genomen promoveert een universitaire medewerker (juridische faculteit) die doceert en daarnaast onderzoek verricht in 5 jaar. Promoveren is onderdeel van de aanstelling bij de uni. Ik werk bij een commercieel bedrijf, heb geen aanstelling.Ik zit nu in jaar 8. Praktijkmensen doen er in de regel 2x zo lang over en meer. Voor mij is promoveren een compleet nieuw proces. Artikelen en annotaties heb ik genoeg geschreven. Een boek schrijven is van andere orde, laat staan een boek wat een onderzoek bevat.

Fascinerend. Het gaat er uiteindelijk om dat de rode draad terugkomt, in alle hoofdstukken. En met het onderzoek beweegt de rode draad. Je stuurt bij. Gevoelsmatig heb ik mijn stukken af. Klaar. Die bevestiging heb ik gisteren wel gehad. En dan volgt er nog altijd de maar. Het moet nu een boek worden. En dat is het nog niet. De afzonderljke stukken zijn goed, de verbinding moet er nog in. Al schrijvende zit je in de koker, je wilt je visie en techniek (zeg maar) kwijt. Dat  vind ik enorm lastig.

De rol van de prof is die van procesbewaker. Motiveren, kritisch waar nodig, stimuleren en soms het geven van handvatten, klankborden. Ik heb belang bij afronding, hij ook. Het komt op zijn staat terecht. Geeft aanzien. Dus moet hij het ook van de andere kant bekijken. Waar zitten zwakke plekken, waar zou een commissie over kunnen vallen etc.Als het manuscript af is, gaat het naar de manuscriptcommissie die dit beoordeelt en advies geeft aan de promotiecommissie. Vervolgens geeft de promotiecommissie nog eens een oordeel. 2 horden die je moet nemen. De plechtigheid zelf is het grote feest, althans zo hoort het te zijn.

Wat gaat er nu gebeuren? Helaas moet het taaltechnisch nog strakker & zakelijker. Ik permitteer mij af en toe wat vrijer taalgebruik. Vind ik leuk, een woordgrapje hier en daar. Mijn prof vindt dat prima. Hij weet ook dat er zuurpruimen in de wereld zijn, die daar in een proefschrift niet van houden. Da's jammer. In een artikel kan dat, niet in een onderzoek. Strak. Directere verwijzingen, concretere verwijzingen maken naar eerdere paragrafen, om de lezer meer te gidsen. Vond ik lastig, omdat paragrafen wel eens opschuiven. 

We hebben gesproken over een tijdlijn. Interessant. Terugtellen geblazen. Als ik in december om het podium zou willen staan, dan heb je ruwweg 2 maanden nodig voor drukproef van het boek. Dan moet je kijken wanneer het met enige marge bij de commissies ligt. Betekent voor de zomer, zeg juni. Da's heel krap. Want in ruwweg 5 maanden moeten alle hoofdstukken met inachtneming van bovenstaande de revue nog eens passeren. We hebben besloten om het eerste hoofdstuk op 1 maart opnieuw te bespreken, zodat we in december ruwweg klaar zijn met de hoofdstukken en we die dan aan de manuscriptcie kunnen aanleveren. Dit betekent dat de prof nu heel kritisch gaat worden, als ware hij de commissie. In mijn hoofd moet ik die slag dus wel maken. De opbouwende kritiek is in mijn eigen belang.

Ik moet me niet richten op het podium, maar op de commissie. Als je het met een opleiding vergelijkt, dan heb ik nu zeg maar mijn bachelor gehaald. Nu betreed ik de afsluitende fase, de masterfase. Het onderzoek is verricht, nu een boek maken. Onbekend terrein. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, 84425, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #9 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022
Doelen ........
Niet specifiek .... gewoon stabieler spelen. Ik kan prima een bogey maken, maar te vaak een triple bogey.
Beter met de driver slaan. Mijn hybride sla ik verder dan mijn driver 8 vd 10 x :)
Keer in spanje/portugal spelen zou ik echt superleuk vinden, maar heb hier de financiële middelen niet voor.
18 holes spelen zonder een bal te verliezen op de Kroonprins.
Vaker een golfchat wedstrijd meedoen want de keren dat ik met jullie gespeeld heb was fantastisch


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #10 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Zijn er nog golf plannen voor 2022
Hear hear Baudi.
en de intro is Kiss, met Detroit Rock City. Oude jeugdliefde 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven