Decadent volkje - die golfers !!

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #11 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Decadent volkje - die golfers !!
Het helpt natuurlijk niet als je in je artikel de beoefenaren van de sport als decadent en asociaal  afschildert enkel en alleen omdat je als wetenschapper een verband hebt weten te leggen tussen woningnood en die golfbanen waar je kennelijk zo’n hekel aan hebt. 

volgens mij is gebrek aan ruimte om te bouwen ook niet de voornaamste oorzaak van de woningnood. En als dat wel zo zou zijn zijn er vast ook nog wel een heleboel percelen te vinden die 1) minder ‘waarde’ hebben (waarde idzv recreatief, agrarisch, natuur), en 2) meer leefbaar zijn. 

Natuurlijk kan je op elke golfbaan heel veel huizen zetten. Net als dat op elk ander sportpark kan, of op bedrijfsruimte of op weilanden die nauwelijks worden gebruikt. In Aerdenhout kan je waarschijnlijk ook veel meer huizen bouwen dan er nu staan. En elke flat kan makkelijk twee keer zo hoog. 

Maar willen mensen daar wonen? Willen die mensen niet recreeren? Wat moeten de mensen die eerst daar recreerden? Enz.?

lijkt bijna alsof een projectontwikkelaar in omgeving Den Haag een golfbaan heeft gekocht en denkt die grond duurder te kunnen verkopen als er huizen op gebouwd mogen worden. Alleen de publieke opinie nog even mee krijgen. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, Jimi Thing

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden - 2 jaren 3 maanden geleden #12 door canth
Beantwoord door canth in topic Decadent volkje - die golfers !!
Je kan de golfbanen wel afbreken, maar dan nog mag je met de huidige stikstof crises daar niet zomaar nieuwe woningen neerplempen. Mij staat bij dat een aantal woningbouw projecten nu al stilligt omdat bouw ervan zorgt voor niet halen van stikstof doelen (www.limburger.nl/cnt/dmf20220214_91963058). Ik zou overigens niet durven zeggen wat de stikstofbalans van een gemiddelde golfbaan is, dus mogelijk is afbreken en opnieuw bouwen heel positief voor de stikstofbalans (hoewel ik mij dat haast niet kan voorstellen).
Laatst bewerkt 2 jaren 3 maanden geleden door canth.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #13 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Decadent volkje - die golfers !!
Ik schrok wel een beetje van wat die kenner wist te melden: er moeten op korte termijn 1 miljoen extra woningen bij komen. Zeg gemiddeld 3 bewoners per huis, dan is er dus voor 3 miljoen mensen nu geen aanbod!? 

Anyway, ik deal met wat trustissues de laatste maanden / jaren. Wetenschappers die of het alleenrecht hebben op de waarheid, of kwakzalvers zijn. Media die de schijn van onafhankelijkheid niet mee heeft. Wat bij me blijft hangen is dat deze persoon toch ergens een belang heeft in de woningbouw. Ik kan er goed naast zitten, maar zoals ik zeg, ik heb nogal wat trustissues de laatste tijd:)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #14 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Decadent volkje - die golfers !!
De Purmer biedt recreatie/beweging voor duizenden en dat is nu opeens decadent? Moet je eens kijken naar de huizen aan de Westerweg, die grenst aan de golfbaan.
Nederland is al te vol, als er dan nog meer huizen nodig zijn, dan uitbreiden richting Drenthe, Friesland en Groningen, daar is nog plek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, canth

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #15 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Decadent volkje - die golfers !!
Ik kan het hele verhaal niet lezen, of ik moet een account aanmaken.

Maar ben benieuwd of de nieuwe bewoners straks gaan klagen over golfballen in de tuin :)
Er zijn best veel golfbanen in nederland, maar ze staan nou ook weer niet leeg, of zonder leden.
Dus als ze gebruikt worden ...
Er zijn best veel plekken waar nog gebouwd kan worden .... Maar als er dan een stuk vrij komt, verkoop het dan niet aan een aannemer die er 2 gigantische zelfstaande villa's neer zet, maar gewoon wat eengezinswoningen ...
als die boeren straks zonder vee zitten kunnen ze hun grond goed verkopen aan woningbouw.


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • okidoki
  • okidoki's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 3 maanden geleden #16 door okidoki
Decadent volkje - die golfers !! werd gestart door okidoki
Purmerend een van de eerste - wie volgt ?

www.ad.nl/wonen/is-golfen-decadent-in-dr...-golfbanen~a4b7f303/

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven