Alle gespeelde kaarten invullen?

• SevenUp75
  • SevenUp75's Profielfoto
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • Hcp was onder 10
Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #1 door SevenUp75
Beantwoord door SevenUp75 in topic Alle gespreelde kaarten invullen?
Ik vul alle kaarten van serieuze rondes over 18 holes in.
Als ik 9 holes rondes ook in zou vullen denk ik dat mijn handicap lager zou uitvallen...maar dat zou ik dan over 18 holes niet waar kunnen maken.
Nu heb ik het idee dat mijn handicap een eerlijke weergave is van mijn golfkwaliteiten.
Ik wil wel dat mijn frustratie terecht is en gebaseerd op feiten 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Als jij een balletje was, waar zou jij je dan verstoppen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, Frank@Andalus, Rogier1972

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #2 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Alle gespreelde kaarten invullen?

Dan hoort de captain in te grijpen. Het hele team wordt benadeeld.
is, waarschijnlijk niet toevallig, ook de captain. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #3 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Alle gespreelde kaarten invullen?
Dan hoort de captain in te grijpen. Het hele team wordt benadeeld.

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #4 door Jimi Thing
De vanity handicappers, ik begrijp ze niet zo goed. 1 van de mannen waar ik hier mee speel heeft hcp 7, exact voor zo lang als ik hem ken. Ik moet de eerste keer nog meemaken dat hij een score onder de 85 binnenbrengt of überhaupt een score binnen brengt. 

In de wedstrijden is het wachten op de blow up hole die hij niet uitspeelt en de no score veroorzaakt. Ik begrijp niet waarom. Ik denk dat ie als 15hcp vaker een ronde mee plezier speelt. Nu is het 1 brok frustratie, voor je hobby. Eeuwig zonde. Het zorgt er wel voor dat hij, onterecht, in het club team van senioren zit. 

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #5 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Alle gespreelde kaarten invullen?
Bij ons zijn de wedstrijden NON Qualify, behalve je als je zelf met de hand er een Q op zet.
Ik zet dus direct de Q erop .... de anderen zetten de Q erop als ze een goede ronde hebben.
Ow weet je dat nu al zegt mijn marker afgelopen keer .... Ik zeg ja, ik vul alle kaarten in.

Ik begrijp echt niet waarom. De beste 8 vd 20 tellen mee. Vul je alles in heb je dus een representatief beeld van je handicap. Alleen de betere kaarten invullen betekend dat je een betere handicap en gebaseerd is op je betere kaarten. Dus de beste 8 van de 20 geode kaarten. (is je handicap wel stabiel :D).

Als ik een marker heb, vul ik hem in .... als ik alleen speel helaas niet .. maar zelfs dat zou ik doen als dat mocht (als je vooraf bepaald dat het geen oefenrondje is).
Ik heb zelfs een keer gecheat :). Ik liep een rondje en mijn vriendin liep mee. Maar halverwege was haar energie op en ben ik alleen verder gegaan, maar toch de ronde ingevuld en ze heeft getekend. Het was geen hele goede ronde (16 punten), maar toch. Echt jammer dat mijn vriendin het lichamelijk niet meer kan anders zou ik nog veel meer kaarten invullen.
Ze zegt wel eens dat ik gewoon de kaarten moet invoeren en zij tekent wel, je doet het toch voor jezelf ....... maar dat vind ik dan weer te want het mag niet.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rogier1972

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #6 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Alle gespreelde kaarten invullen?
Ik voer alle kaarten in van de q rondes die ik speel. 
Van oefenrondjes, fun rondjes e.d. Voer ik geen kaart in. 

Naar mijn weten bepaal je vooraf of een ronde q is of niet, toch?

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #7 door Jimi Thing
Ik voer zeker niet alle kaarten in. Maar dat is niet ingegeven door de score van de ronde, wel door hoe serieus de ronde is / of er een marker aanwezig is. Ik speel vaak holes als "training", ik speel daarnaast vaak Matchplay, allemaal rondes waar het behalen van stablefort punten niet het doel is. Waar ik extra ballen sla of putjes niet maak. 

Wedstrijden zijn automatisch kaarten die tellen en dat vind ik prettig. Serieus golf onder over het algemeen moeilijkere condities met meer druk op de ketel. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #8 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Alle gespreelde kaarten invullen?
Alleen je goede rondes invullen is jezelf voor de gek houden. Dat noemen we hier een luchtballon. Ik vul 80-90% in. Soms leent een playingformat zich niet voor een representatieve score. Maar een slechte score bij een Stableford ronde wordt gewoon ingevoerd.

Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden #9 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Alle gespreelde kaarten invullen?
Ik probeer ook elke ronde score in te leveren, maar speel vaak alleen of maar een paar holes.
Denk wel dat elke kaart inleveren onder huidige handicapsysteem belangrijker is dan onder oude systeem. Ging je vroeger bij één goede kaart paar tienden omlaag en bij slechte kaart één tiende omhoog (afhankelijk van je hcp kon dat ook twee tiende zijn), dus af en toe een kaart niet inleveren “kostte” je hooguit 1 slag op je handicap (speelde je er een keer onder ging je dus ook minder omlaag dan wanneer je hogere handicap had gehad).
Tegenwoordig rekent het systeem alleen je beste x scores van de laatste 20 rondes. Ga je dan ook nog alleen je beste scores inleveren, dan is je handicap volledig bepaald adhv wat jij in het meest gunstige geval scoort. Staat misschien mooi een lagere hsndicap, maar kans dat je ooit in de prijzen valt bij wedstrijd wordt zo nihil.

• Rogier1972
  • Rogier1972's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • HCP'er
  • HCP'er
  • Verslingerd aan het spelletje
Lees meer
1 jaar 4 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #10 door Rogier1972
Alle gespeelde kaarten invullen? werd gestart door Rogier1972
Goedenavond,

Discussie met mijn vaste competitor. Hij heeft de neiging om alleen goede kaarten in te vullen in de golf.nl-app. Van mij mag hij. Ik vul al mijn kaarten in om een eerlijk beeld van mijn handicap te krijgen. Gevolg (mede) is dat onze handicaps nu sterk uiteen lopen. Hij heeft 21.8 en ik 25.9. Maar die handicap gebruik ik dan ook wel voor het uitrekenen van onze scores (stableford en de nettoscore). Wat nogal eens tot discussie leidt. Hoe dan ook. Vullen jullie al jullie kaarten in?

Rogier 
Laatst bewerkt 1 jaar 3 maanden geleden door Rogier1972.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.051 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven