Zo, terug van een weekje Gran Canaria en hierbij kort verslagje van Golf aldaar. Wij zaten op een bungalowpark 3 min lopen van entree Maspalomas golfcourse. Iedere dag lekker staan oefenen op DR, putting green en pitching grounds. Niet te geloven hoe snel die greens daar zijn. Heb een redelijk zware putter aangeschaft om die ballen in NL op de green vooruit te krijgen. Ik kon er in Gran canaria maar lastig wat mee onder controle krijgen. Maar einde week ging dat een stuk beter.
Leuke baan, niet al te moeilijk met brede fairways maar als gezegd snelle greens. Uiteindelijk 2 rondes gelopen. 1e keer met 3 duitsers, een echtpaar en een (in mijn ogen) omhooggevallen kerel die alleen maar zat te mokken. Als een puber van 12 alleen maar te mauwen over dat er geen put viel (van een meter of 15) om ons te doen geloven dat ie normaal wel tig keer beter speelde als nu. Hij zat ook flink te jagen. Ik moet bekennen dat ik moeite had het volledig naast me neer te leggen en alleen te genieten van m'n eigen ronde.
Tweede keer echt genoten met een zweeds echtpaar welke erg gezellig waren en super speelde. Ik heb wel erg veel keer nice shot geroepen waarvan een enkele keer naar mezelf. De omgeving Maspalomas, Playa del Ingles is er wat mij betreft 1 om snel te vergeten maar het golfen was er super.
O ja, op een dag op weg naar het strand werden we ontvangen door een vertegenwoordiger van Anfi Tauro, een nieuw resort bij Puerto Rico. Nieuw resort hotel wat hard bezig is te promoten sinds hun openening afgelopen oktober. Mijn vrouw kreeg een voucher voor een gratis spa treatment en ik een voucher voor een gratis ronde golf. Moesten alleen wel enthousiast deelnemen aan een rondleiding aldaar. Dat hadden we er wel voor over. Dus direct in (gratis) taxi gezet naar Anfi Tauro. Zag er prachtig uit, super golf course maar leek me wel erg moeilijk. Daar aangekomen bleek dat het aantal NL mensen voor die dag al bereikt was en we een andere dag terug konden komen. Eigenlijk geen trek in en in gratis taxi weer terug. Wat ik eigenlijk wil aangeven is dat je daar volgens mij nu voor zeer aantrekkelijke prijzen een lekker weekje kunt verblijven en het er in ieder geval super de luxe uitzag. Wellicht een aanrader mocht je binnenkort even naar de zon willen.
Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Hi Piglet, ja even oefenen voor onze eerste deelname aan de brabo dag de 29e, we gaan dan toch een stuk zuidelijker en onder de rivieren natuurlijk. Ik wil daar wel getrained naar toe afreizen. Goeie trouwens van dat lot, moet ik eens nakijken want het was me al weer ontschoten.
Komende zaterdag voor een weekje naar Maspalomas, we zitten in een bungalowpark wat tegen de course van Maspalomas aanzit. Heb er nu al zin in, stokken toch maar mee, niet huren en lekker klappen daar. Nu toch al een week of vier geen bal geraakt en kijk er helemaal naar uit om in een graadje of 20 een rondje of drie te gaan lopen.
Gisteravond teruggekomen van Gran Canaria en inderdaad op Golf Meloneras gespeeld. Met huurclubs, buggy met GPS en een uitermate vriendelijke Oostenrijker als flightgenoot ontzettend genoten van de baan, plezier gemaakt, elkaar wat mulligans gegund.
Greens zo snel als asfalt mochten de pret niet drukken
We gaan dus a.s. zaterdag weg en nu ben ik ff benieuwd naar het volgende.
Ik heb niet zoveel zin om m'n eigen golfset mee te sjouwen en wilde wat gaan huren daar. Hoe zijn jullie ervaringen met het huren van golfsets over het algemeen? Krijg je dan een aftandse set of is er nog wat keus?