Daan Huizing had voor de laatste ronde van het ISPS Handa Championship Japan een starttijd van 07:23. Maar de Nederlander verscheen niet op de eerste tee van de Gotemba Course van de Taiheiyo Club. “Het ergste wat kon gebeuren is gebeurd, we hebben onze tee-time gemist”, aldus Huizing. “Mijn telefoon is op de een of andere manier niet opgeladen vannacht en dus niet afgegaan en die van Daniëlle (Huizings vrouw en caddie, red) ook niet. Daniëlle schrok om 07:20 pas wakker dus het was kansloos. Onbegrijpelijk hoe dit kon gebeuren, we zijn er echt stuk van.”
The secret of good golf is to hit the ball hard, straight and not too often.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb gisteren wat minder gezien. Zag wel op hole 16. Moeilijke hole, wind en hij lag zoals de meeste uit positie. Had een moeilijke chip naar de vlag. Kreeg teveel check en had een forse put te gaan, schat zo al gauw een meter of 5. Volgens RJD is DH niet de langste van de tee, maar is vooral putten een sterk facet van zijn spel. Hij holed de put en houdt daarmee de ronde levend. Mooie mentale opsteker. Vooral op de wat kortere banen waar strategisch spel vereist is, moet DH volgens RJD zijn slag slaan.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Daan Huizing
Leuk om te zien dat Daan en anderen het gat vullen dat Joost achter laat. Sinds hij zijn vriendin aan de tas heeft gaat het beter lijkt het.
En eindelijk weer eens een Nederlander op tv tijdens het laatste uur van de uitzending. Dan kijk ik toch met meer interesse.
Daan doet het vrij goed in het Cazoo toernooi. Heerlijke baan, Hillside te Southport. prachtige holes. Vandaag -1. Mwah. De meeste spelers in de top 20 gingen toch wel iets lager. Het is steady. Een ietwat aparte swing. Het pakt me niet zo. Weinig uitstraling. Dan vind ik Grant Forrest een leukere speler om naar te kijken. Veel mooiere swing en er gebeurd altijd wat. Desalniettemin, Daan speelt heel solide en hopelijk houdt hij dit vast en pakt zo een mooie top 10 of, als hij morgen wel iets lager gaat, een top 5. Dat zou een prachtig resultaat zijn. Overigens leuk commentaar van Derksen. Huizing traint op zijn Academy en af en toe laat hij iets los. Die pro's zijn met zake bezig waar ik me geen voorstelling van kan maken. Het is golf op een ander level, andere sport.
De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
Ja, eigenlijk crazy dat ie daarmee niet ruim eerste staat. Hij speelt de laatste tijd een stuk beter, iemand een idee waar dat vandaan komt? Of gewoon zelfvertrouwen en ‘in the zone’.
misschien met zijn vrouw/vriendin als caddy dat hij het helemaal naar zin heeft
The Universe is under no obligation to make sense to you!
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Daan Huizing
Ja, eigenlijk crazy dat ie daarmee niet ruim eerste staat. Hij speelt de laatste tijd een stuk beter, iemand een idee waar dat vandaan komt? Of gewoon zelfvertrouwen en ‘in the zone’.