4 Nederlands, Jerry Ji, Koen Kouwenaar, Dario Antonisse, Nordin van Tilburg en Kiet van der Weele.
Jerry Ji na twee ronden (69 en 68) tweede met -7. Kouwenaar op par na een iets mindere tweede ronde (68, 76). Verder lijkt Van der Weele de cut te halen, de anderen waarschijnlijk niet.
Leider na dag 1, de Nieuw Zeelander Daniel Hillier lijkt de cut niet te gaan halen (cut na 3 ronden) ondanks een rondje 66 en een rondje 68 doet een tweede ronde 85 hem waarschijnlijk de das om (begon die ronde meteen met een 8 op zijn eerste hole).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, Foreinone, Martin
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Ik dacht ik maak eens een onderwerp aan om de verrichtingen van de Nederlandse amateurs te volgen. We kijken wel altijd naar hoe (vooral) Joost en Anne het doen op de tour, maar de verrichtingen van onze amateurs zijn vaak net zo interessant om te volgen, en verdienen volgens mij ook best iets meer aandacht (die zo op golf.nl in ieder geval niet/nauwelijks krijgen.
Vorige week was bijvoorbeeld het Britse Amateur kampioenschap (ooit gewonnen door Rolf Muntz en ook door Reinier Saxton (won van Tommy Fleetwood in de finale), maar ook door José María Olazábal and Sergio García. Bekendste winnaar was Bobby Jones die in 1930 niet alleen het Britse amateur kampioenschap won, maar ook het Amerikaanse en de US Open én het Britse Open.
Koen Kouwenaar schopte het dit jaar tot de laatste 8 (kwart finale), waarin hij helaas op de 19e hole verloor van de uiteindelijk winnaar James Sugrue.