De golfvereniging of bestaat die niet?

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #11 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic De golfvereniging of bestaat die niet?
Ik ben ooit als jongeling begonnen met golf. Als 13 jarige tussen de pensionado’s. Vond het spelletje leuk, moest me als jeugdlid verder natuurlijk vooral aanpassen aan de rest. Het werd leuker toen er meer jeugd kwam, en er jeugd- en Heren competitie werd gespeeld. Het sociale aspect van golf ben ik daardoor steeds belangrijker gaan vinden. 


Ik vind het heerlijk om in mijn eentje in alle vroegte de baan in te gaan of anderhalf uur op de puttinggreen te staan zonder irmand te spreken. Maar hou er ook van om na ronde op terras iedereen te horen verhalen over die gemiste birdie en regelmatig dezelfde koppen te zien op baan/DR/bar. 

Na 15+ jaar vrije golfer (en gemiddeld één á twee keer per jaar spelen) daarom ook weer lid geworden. Clubleven zocht ik en liefst bij kleine oude club (want zelf ook ooit op kleine oude club gestart). Corona zette dat behoorlijk onder druk en laatste half jaar door gebrek aan tijd helaas nog nauwelijks aan spelen toegekomen, maar herken verhaal x-elf wel: zie steeds minder bekende koppen en grote groep 20/30ers die baan vullen maar steeds in hun eigen groepje. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Jimi Thing

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #12 door taxgolf
De golfvereniging of bestaat die niet? werd gestart door taxgolf
In een ander topic beschreef x11 het wel en wee op de aoc. Ergens herken ik me er in. Ik heb niet zoveel behoefte aan wedstrijden erger me dood aan al die doordeweekse wedstrijden waaraan dezelfde 60+ mee doen die vervolgens ook in t weekend de baan bezetten. 
mis golf egoïstisch geworden? Wellicht ben ik het green fee spelen nooit ontgroeid. Ik wil gewoon spelen en voel niet de behoefte aan te haken met mensen die de vereniging als hun eigen beschouwen. Ik ben geen goed lid wellicht. 
vraag is wat de club wil. Pure bord wedstrijden, een mix of?
ik vind het lastig. Iedereen heeft wel eens een excuus. No show heurt niet. Inschrijven is commitment . Daarom doe ik zelden mee. 
many thoughts?

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Jimi Thing

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven