Anne van Dam

Lees meer
1 maand 1 week geleden #1 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Anne van Dam
Vanochtend vroeg een stukje gekeken naar de LET in China.
AvD stond er na gisteren goed voor. In de top 5 op -3.
Vanochtend stond ze na 7 holes +5 voor de ronde. Mijn eerste gedachte was daar gaan we weer.
De omstandigheden waren pittig blijkbaar, harde wind iig. 

Hulde voor AvD.
Uiteindelijk een ronde level par. Gooed hersteld na de 2 doubles en bogey op de eerste 7 holes.
Gedeeld 3e voor het tournooi op -3 met de leider op -5.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, 84425

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #2 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Anne van Dam
Ik vind de discussie best wel lastig.
Nogmaals vooropgesteld: ik zal me ongetwijfeld ook als een toetsenbordridder over onze NL speler hebben uitgelaten. Dan past enige bescheidenheid.

Ja, opinions are like assholes, everyone got one. Dus spelers afrekenen of poneren dat het echt beter kan, het zal. Dat iemand laatste wordt en het dan niet goed doet, ach, scorebordjournalistiek. De weersomstandigheden waren moeilijk bij het AIG. Voor iedereen gelijk? Duh, de ene speler kan er mentaal beter mee omgaan dan de andere, want slaan kunnen ze allemaal.. Daar gaat het om. There is no such Thing as bad weather, just bad clothing, sprak dame Laura Davies. En zo is het maar net, daarom zag je spelers met bodywarmers aan en uit, handschoenen, oorwarmers etc. 
Zelf vind ik dat AvD een schitterende swing heeft, maar ja, daar win je geen prijzen mee. Ik verwacht betere resultaten met zo'n prachtige swing en zoveel lengte. Maar wellicht hoef je niet zo 'lang'. te zijn in vergelijking met de mannen. Overigens, het viel me op dat de dames sneaky lang en recht zijn. Ben ervan overtuigd dat ze de betere amateurs bij de mannen er gemakkelijk uit rammen.
Ik vermoed dat AvD hard traint. Traint ze net zo hard als andere toppers? Geen idee, misschien is dat wel helemaal niet goed voor haar. Dacht ergens gelezen te hebben dat TW 1000 puts per dag oefende. Elke dag. Singh zou het gewicht van tig olifanten aan ballen hebben weggeslagen.
Commitment. Tot voor kort zag ik altijd frivole filmpjes van AvD. Leuk om te zien al voedde het wel het idee dat ze vooral genoot van het leven. ook goed natuurlijk, maar dan blijven resultaten misschien wat achter. Of misschien heeft ze het allemaal wel nodig om te relativeren. 
JL is pas vader geworden. Topsport en familie en misschien gebroken nachten is wennen en vraagt aanpassing. Wat doet dit met hem? 
Kortom, er zijn zoveel onbekende factoren die ik niet ken wat maakt dat bescheidenheid past als het op het beoordelen van de Nederlandse golfhelden aankomt. 
Hou dit in gedachten als JL zijn traditionele slechte dag heeft en scribent dezes een zure reactie plaatst, hahahaha.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #3 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Anne van Dam
Spelers scheppen zelf ook verwachtingen. Joost die zegt top 60 te willen spelen, Anne die zegt op de LPGA toer te willen spelen.
Deze verwachtingen veronderstellen resultaten waar ze dan door Jan met de korte achternaam op afgerekend worden.
Als je mee doet in een bepaalde competitie en je wordt laatste doe je het niet goed.

En wat Frank zegt, je hoeft zelf niet goed te zijn om iemand te beoordelen.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max

Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #4 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Anne van Dam
Knap gedaan van Anne, onder lastige omstandigheden en in een top veld. Petje af! Dat ik dat vind hoeft er niet bij, vind ik, want dat is toch wel duidelijk 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Mooie discussie verder. Ik ben best een liefhebber van de formule 1. Mag nog niet de wieldoppen van de rijders daar schoonmaken. Toch vind ik dat Sergeant niks te zoeken heeft in de f1. Je vergelijkt op f1 niveau, dat niveau maakt ie niet waar. Verder heeft die man oneindig veel meer talent dan ik qua rijden/racen. Ik voel niet eens dat mn achterdempers kroepoek zijn. Heb mn hart al in mn keel zitten als ik met 70km/u een scherpe bocht in de bergen neem. Maar Sergeant die zonder te knipperen de Tarzanbocht neemt met 200km/u blijft een pannekoek op f1 niveau.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #5 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Anne van Dam
Ze pakt dit weekend even $121k, erg leuk voor haar. Afgezien van wat YT samenvattingen niets van gezien. De omstandigheden leken niet makkelijk, dus ik denk vooral mentaal een stevige uitdaging. Dan t17 pakken vind ik knap. Hopelijk een boost voor meer goede resultaten. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #6 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic Anne van Dam
Anne heeft vandaag een goede dag goed. -4 gespeeld. Doubles en slechter van de kaart gehaald en veel birdies gemaakt.
Staat nu T17 maar zitten nog wat spelers in de baan :). De laatste groep staat op hole 11.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max

Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #7 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Anne van Dam
Afgelopen maandagavond, Wij trainden met onze groep bij de puinduinen. Loopt er een supertalent langs. Traint bij Mike's Gym, vecht voor Glorie. Binnenkort heeft hij een wedstrijd. Hij is Hagenees. Hij kijkt naar ons, is klaar met zijn training. Maakt een praatje. Gast is 22 jaar. Hoop nog steeds te trainen als hij onze leeftijd heeft. Groepsfoto en wij vragen hem naar een combo die hij altijd traint. Hij doet het voor. Wow. Direct intensiteit, souplesse, speed, kracht. Wat een talent. Buiten categorie . Andere sport, compleet ander lichtjaren niveau. Natuurlijk heb ik een mening. Ook al mag ik slechts zijn handschoenen overhandigen. Met het verstrijken der tijd realiseer ik me wat topsport is. Dan past bescheidenheid. JL? Heel knap wat hij doet. Zal hem zeker bekritiseerd hebben. Ik vind het simpelweg een hele nare speler om naar te kijken. Niks mee.That's all.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Lees meer
2 maanden 3 weken geleden - 2 maanden 3 weken geleden #8 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Anne van Dam
Mening hebben, natuurlijk, juist zou ik zeggen. Ik ben er zelf ook schuldig aan, sterker nog ik weet wel zeker dat ik niet zo positief over van Dam en Luiten geschreven heb in de rondes dat ik ze van dichtbij gevolgd heb in de US en Italie. Dat vond ik mentaal onder de maat. Kan me niet voor de geest halen hoe ik dat in die tijd beschreven heb maar mag hopen met het nodige respect voor de spelers. Op mentaal vlak denk ik dan te menen dat de overeenkomsten met wat wij prutsers doen wat groter zijn. 

Het begint wat mij betreft met schrijven vanuit het besef dat je als schrijver er echt geen zak verstand van hebt en dat je je meningen vanuit dat perspectief dus ook met een grote knipoog deelt. "ik zeg ook maar wat" En vanuit het besef dat die meningen aanzienlijk meer over jezelf zeggen als over de speler waar je over spreekt. Dat geeft al snel een glimlach op je gezicht en het besef "waar heb ik het in vredesnaam over". 

Verhaal wordt wat anders als de ene topper zijn mening over de andere topper deelt. Die kan meer op waarde schatten wat er aan de hand is in de baan, in de voorbereiding en heeft een perspectief wat meer passend is. En ook voor die topper gaat voornamelijk op dat je het eigenlijk niet weet. Ik vind het opvallend met hoeveel respect spelers vaak over collega's spreken, ik vermoed omdat ze zich kunnen inleven, ze weten welk pad die collega doorlopen heeft om uberhaupt op hetzelfde podium te spelen. Terughoudend in oordeel is gepast. Zoals zo vaak, als je al een conclusie wil trekken dan is dat "ik weet er te weinig van om er wat zinnigs van te zeggen". Neemt niet weg dat het heerlijk is ff ongezouten wat meningen te strooien. 

Zoals in je bericht hieronder, het zou wat mij betreft passen als je schrijft van Dam en Luiten hebben niets op de spelen te zoeken, vind ik. Feitelijk hadden ze er alles te zoeken want ze hebben aan de IOC kwalificatiecriteria voldaan. Mijn mening daarnaast is dat ze er zeker wat te zoeken hadden want het feit dat ze tot dan toe niet presteren is in bijna geen andere sport niet voorspellend voor de volgende uitkomst als in golf. Los van dat, vanuit die gedachten gaan we straks geen olympische spelen of topsport meer over hebben. Want van het deelnemersveld staat voor het overgrote deel vast dat ze niet gaan winnen, dus ook niet hoeven deel te nemen. Maar waar blijft dan de verrassing, waar blijft dan het pad voor het jonge talent.

Je hebt een boel gracieuze, strijdende verliezers nodig om een helden kampioen te hebben. Die verliezers verdienen een hoop krediet. Vind ik. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 2 maanden 3 weken geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #9 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Anne van Dam
Tuurlijk mag je een mening hebben.
Een mening triggert weer de mening van een ander, die op zijn beurt ook weer een mening mag hebben. 

Het delen van een mening betekent niet dat iedereen het daar mee eens hoeft te/ moet zijn.
Het is maar een mening. 

wzawzdb

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #10 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Anne van Dam
Dus als prutser mag je geen mening meer hebben? Dan houdt het al snel op om het over welke sport dan ook te hebben.

Anne had niks te zoeken op de OS, Luiten ook niet.

Maar dat tournooi dat ze nu speelt is toch een major? Dus alle toppers zijn aanwezig? Knap dat ze de cut heeft gehaald, op het moment van schrijven staat ze zelfs 58e.

Anne in vorm kan met de besten mee, ze laat dat helaas de laatste jaren erg weinig zien. Dacht ook dat de focus bij haar niet meer alleen op golf ligt. Dat is wel nodig op topniveau.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: 84425

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven