Anne van Dam

Meer
2 weken 6 dagen geleden #11 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Anne van Dam
Wat mij al jarenlang verbaasd, is het feit dat onze topgolfers nooit al onze goede adviezen lezen! :P

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, Artbij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
2 weken 6 dagen geleden #12 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Anne van Dam
Wat DJ heeft gedaan is wel echt klasse, net als wat BCD gedaan heft met putten. Zonder je sterke punten te verzwakken heel veel vooruitgang boeken op je weak points. Dat is echt knap. AvD heeft daar nog heel wat te doen inderdaad.

En het is natuurlijk altijd heel lasting conclusies te trekken op basis van weinig info, wel leuk. Maar ik zou ook zeggen dat in de kern het vooral een mental issue is. Het lijkt of ze niet aan t golfen is maar "mooie ballen slaan". In die ronde was t echt naar om te zien hoe ze met de emotionele kant van de ronde omging. dat was echt van t niveau van een jonge tiener. Speel golf, maak een score, whatever it takes. Dat begint met iedere slag weer fris kunnen starten.

Daar lijkt nog een hoop te winnen.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Meer
2 weken 6 dagen geleden #13 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Anne van Dam
@jimithing: ik heb vandaag slechts een paar holes van haar gezien. Wat mij opviel was dat goede ballen naar de green werden gevolgd door goede putts. Mindere ballen naar de green werden gevolgd door mindere putts. Een par 5 werd in 2 gehaald, gevolgd door een lange putt die kort bij de hole eindigde. Easy birdie. De korte par 4 werd de green big time gemist, gevolgd door een medium chip en matige putt. Een andere par 4 was haar 2e schot ook mager, ze hield een medium lange putt over (korter als op de par 5 welke ik net noemde) die ze niet goed uitvoert en een 3 putt maakt.
Naast het verbeteren van het korte spel, zou ik ook naar de mentale weerbaarheid kijken. Ik had de indruk dat ze na een mindere slag niet vrij de volgende slag uitvoert. Af en toe zag ik wat JL-trekjes, hoofd schuddend wat gebeurt mij nu weer?

En voor de duidelijkheid: ik ben fan van AvD, veel potentie. Heerlijke swing om naar te kijken.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
2 weken 6 dagen geleden #14 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Anne van Dam
Maar hoe lastig is dan het trainen en verbeteren van pitches, chips, putts en bunker shots? Een pitch die 25m te lang is, bunkerspel dat niet uitkomt op 50% u&d. Dat hoort voor een pro makkelijk te verbeteren te zijn. Maar dat is nu al 1.5 jaar bij haar gewoonweg zwak. En ik zie geen verbetering, terwijl dit korte spel een glaring weakness is. Dustin Johnson wist het wel sterk te verbeteren. Anne moet gewoon het hok in en alleen aan haar korte spel werken. En ze moet short game coach die ook nog een paar keer haar tas droeg er meteen uitschoppen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, roughseeker, x-elf

• nico
  • nico's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Meer
2 weken 6 dagen geleden #15 door nico
Beantwoord door nico in topic Anne van Dam

Jimi Thing schreef :
Kan het zijn dat AvD met haar lengte, in haar ontwikkeling nooit zo de noodzaak heeft gehad om net zo accuraat te zijn als haar tegenspeeltsters op de tour vandaag? Haar lengte, gekoppeld met redelijk kort spel was voldoende om te kunnen winnen.

Ja dan mag je nog zoveel lengte hebben in je afslagen het gaat natuurlijk nog altijd om de slag naar de green en blijkbaar mist ze er daar nog veel van.

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT

• Jimi Thing
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
2 weken 6 dagen geleden #16 door Jimi Thing
Wat ik me afvraag, is het voordeel van lengte op de dames tours net zo groot als op de tour voor de heren? Die dubbels en bogeys zijn natuurlijk haar eigen "fouten" maar mijn indruk is dat ze tegen een veld speelt waar vanaf de jeugd de focus is op hoge accuratese en een sublime kort spel. Meer nog als bij de heren.

Kan het zijn dat AvD met haar lengte, in haar ontwikkeling nooit zo de noodzaak heeft gehad om net zo accuraat te zijn als haar tegenspeeltsters op de tour vandaag? Haar lengte, gekoppeld met redelijk kort spel was voldoende om te kunnen winnen.

Op de LPGA is dat geen gegeven. Wat nu als je tegenstanders met een ijzer5 accurater zijn als jij met je pw? In de ronde dat ik met haar meeliep viel me op dat ik me kon verplaatsen in haar korte spel / wedge game en dat lijkt me niet goed. Het was verre van buitenaards voor mij. chip shots op 2-3m. Een approach van een meter of 50 naar een pin voorop die ze nog net achter op de green (25m verder) weet te houden. Dat kan ik ook en best regelmatig een beetje beter ook.

Dat gepaard met een behoorlijk kort lontje. Ik kan me zo de gedachtenspinsels voorstellen. Mijn hybride2 is verder als haar driver, constant. Ik sla 3-5 clubs minder naar binnen en toch is ze dichter bij de pin. Daar wordt je niet echt vrolijk van.

In het beperkt aantal interviews wat ik met haar zie krijg ik wel de indruk dat ze met dat alles meer volwassen om gaat. Maar ze heeft wel erg veel ronden dat ze tegen 1 of meerdere dubbel bogeys aan loopt. Een dubbel is meestel een OOB par op de 2e bal of meer als 1 fout op een hole. En dat kan niet meer.

Maar zoals X-elf aangeeft, potentie te over. Dat is altijd gemakkelijker te polijsten als andersom.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Meer
2 weken 6 dagen geleden #17 door x-elf
Vanmiddag met een schuin oog naar de Ladies European Tour gekeken via een livestream op youtube.
Het Aramca Saudi Ladies International.

AvD speelt mee en was uitgebreid in beeld. Ik heb op de 2e 9 een aantal holes van haar gezien.
Wat mij opvalt is:
- ze heeft een heerlijke swing, oogt zo eenvoudig
- ze is zo steady vanaf de tee
- ze slaat verder dan haar flight genoten
- haar lange slagen zijn erg goed
- ze maakt 4 birdies tegen 2 bogeys en 2 doubles (beide op een par 3)
- hoe dichter bij ze bij de green ligt hoe minder zuiver ze wordt
- op hole 14 een relatief korte par 4 heeft ze een goede verre afslag op de fw. Heeft een korte approach in, ze mist de green ruim links! Geen u&d
- op een par 5 maakt ze een easy birdie met 2 goede slagen en 2 goede putts
- op 17 blijft haar 2e slag iets kort op de green en maakt een 3 putt.
- op 18, par 5, mist ze de green met haar 2e slag en heeft een mindere approach en 2 putts voor tap-in par. Uit nijd gooit ze haar bal in het water.

De potentie druipt er vanaf. Leuk om naar AvD te kijken.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• Jimi Thing
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
1 maand 1 week geleden #18 door Jimi Thing
Ja t lukt haar niet om de echte shit van de kaart te houden. T verhaal was wel dat de greens erg lastig zijn.

Ik had t plan te gaan kijken maar was effe vergeten dat t een event zonder publiek is.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Meer
1 maand 1 week geleden #19 door x-elf
AvD speelt dit weekend op de lpga.
Ze begon moeizaam de 1e ronde met +2. In die ronde maakt eagle, 4 birdies, 7 par, 2 bogey en 3 doubles!

De 2e ronde begint ze erg sterk 5 birdies in 11 holes, ze eindigt met 5 x par, bogey en double voor een -2 ronde.

De 3e ronde begint ze weer sterk met een eagle en 2 birdies in 6 holes, gevolgd door double, birdie en par voor -3 op haar 1e 9 holes. Dan de 2e 9 start met birdie en bogey en 4 x par. Ze eindigt met bogey, double en quadruple bogey! De statistieken laten zien dat ze in de 3e ronde 15 van 18 greens heeft geraakt en dat ze 44 putts heeft gemaakt!
Watskebeurt?

.

Meer
1 maand 4 weken geleden #20 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Anne van Dam
Op T-18 geƫindigd

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden

logogolfchat

Ga naar boven