Na fgelopen vrijdag, de drama ronde op De Texelse, blijk ik ziek te zijn, zomergriep!
Het zou een verklaring kunnen zijn. Vandaag, nog niet helemaal fit, les bij Big C.
Het verhaal is bekend. De rugklachten heeft veel invloed op mn swing en spel.
Via mijn Japanse masseur kreeg in informatie over het mentale aspect bij fysieke klachten. Ik hou daarvan. In het kort en generaliserend: mensen hebben langer last van hun rug tussen de oren dan in de rug. Lees dat nog maar een keer!
Wat mij de laatste tijd opviel is dat de korte ijzers moeizamer gaan dan de lange ijzers. Dat was de basis voor de les. Starten met een pw. Hoge ballen weinig lengte. De data laat zien dat de dynamic loft erg hoog is. Technisch: het clubblad draai x-elf open en deliver het clubblad ook open. Attack angle moet verbeteren.
Oplossing: hou het clubblad gesloten gedurende take away en back swing. Oefening is om met de pw een lage bal onder een stok door te slaan. Je ziet de data cijfers veranderen. Dynamic loft is veel beter. Attack angle is ook beter. Zelfde drill met de most lofted wedge gedaan. Improving. Leuk.
Volgende punt is het verschil tussen de lange ijzers en korte ijzers. IJzer 6 sta x-elf heerlijk van de mat te sweepen. Verrassend moppelt Big C. De attack angle is het issue. Onbewust sla ik mn korte ijzers niet steil genoeg in op de bal. Drill is om met de ijzer 9 bewust op de mat te slaan. Eerste paar keer durf x-elf nog niet echt. Gaandeweg gaat het beter. Je voelt het contact gewoon verbeteren. De data laat het zien, attack angle is veel beter. Door bewust op de mat te slaan komt achter het low point getal een A te staan. After the ball. Yes, eerst de bal dan de grond. Compressie. De ballen vliegen can het blad. De lengte neemt weer toe.
Punt van aandacht blijft swingspeed en daar is landing angle bij gekomen! (Gelukkig liggen deze 2 voor een groot deel aanbhet materiaal
). Bij thuiskomst vraag mevr x-elf (x-twaalf) en? Nieuwe clubs?
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Hier kunnen we weer verder mee. Oefenen.
Take away keep the face closed. Back swing. Weight shift. Left shoulder down. Deliver the closed face. Rotate. Exit left.
Wederom een boeiende en vooral effectieve les.