Big C, how a lesson maybe should be

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
5 dagen 5 uren geleden #1 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Het is buitengewoon eigenaardig.
Op Seve sloeg ik met kort gegripte wedges. Toen viel t best mee met de spanning. Sta ik op de DR, sloeg ik een i7 redelijk vrij. Ik pak de i4 en hopsakee, ouderwets knijpen en doen. Bijzonder en redelijk irritant.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 dagen 5 uren geleden #2 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Eigenaardig. Als je googelt op lichaamsspanning krijg je vooral aanbeveling voor stressrelief..
De handigheid zit hem m.i. in het goed plaatsen / positioneren van de beenderen. Enige plaats waar ik in de set up drukopbouw wil voelen is in de core door met ademhaling de navel naar de rug te brengen.
Ooit geleerd bij moderne dans. Later teruggevonden bij Steve Elkington.

the conditions of a solitary bird are 5.

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
1 week 5 uren geleden #3 door taxgolf
Tsja, ik weet niet of het apart is. Het is ook net gezegd dat het lichaam op spanning brengen slecht is. Ik breng mijn lichaam (vermoedelijk) ook wel op spanning, alleen veeeeeel teveel en ook nog eens verkeerd. Ik weet wat er bij mij gebeurd. Mijn slechte slagen worden dan ook echt slecht, ik heb veel minder controle over mijn swing, het wordt trekken en duwen. Overdreven gezegd, heb ik dan de neiging om in de grond te slaan omdat mijn rechterschouder naar beneden gaat. Het vloeiende is weg. Het begint al doordat ik mijn club vastpak met een druk van zeg 8. Ik vermoed dat jij wel spanning hebt, maar desondanks toch souplesse en ritme.
Dus zodra ik rustig, low en slow, bijna nonchalant swing, heb ik een 'mooie soepele swing'. En uiteraard wel eens minder balcontact, wat dan wel een slechte slag veroorzaakt, maar waar de bal nog immer redelijk zijn lijn houdt. Da's prettig. Het is ook minder vermoeiend. Ook wel grappig, focus ligt dan op rustig swingen, toch forceer ik dan, grip ik de club veel korter, krijg ik gelijk weer rust en ritme, centerclubface contact en dito mooie strakke balvlucht.

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank@andalusia aqui
Meer
1 week 14 uren geleden #4 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Big C, how a lesson maybe should be
Eigenlijk wel apart dat het zo verschillend werkt. Ik zet juist mn linker arm en mn rug op spanning om een goede bal te slaan. Hoorde dit weekeinde dat Cesare heel zn lichaam op spanning zet voorafgaand aan een slag.

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
1 week 17 uren geleden #5 door taxgolf
Vandaag weer een lesje gepakt. Even de voortgang besproken. Progressie, heb je zelf in de hand.
Ontwikkeling in slagen gaan goed. Ritme, set up grip prima. Move forward van de top of de back swing kan nog beter. Voorwaarts en roteren. En dan vooral in mijn geval combineren met rust, ontspanning. Bizar. Ontspanning in armen zorgt voor veel beter center club face hits. Mijn bewegings apparaat moet ontspannen zijn. Heb een rustige drill. Zal goed komen

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
2 maanden 2 weken geleden #6 door taxgolf
Vanmiddag in redelijk normale temperatuur weer een les. Weg van de mat, hup op t gras. Na een korte analyse en de vraag wat ik er tot nu toe van vond, voeten tussen de madelief.

Ik gaf aan dat ik tevreden ben over de ontwikkeling. Ik maak t me niet makkelijk, nieuwe clubs, andere swing. Ik vind dat balcontact ind e regel beter is, ik verder sla (op zichzelf niet t doel), dat t verder slaan komt door beter balcontact, maar dat uk moeite heb met oplijnen maar dat overall ik veter speel, rechter ben. Slecht balcontact komt doordat ik biet goed roteer naar mijn idee. Wr slaan wat ballenen idd daar zit zo’n slechte bal tussen.

We gaan dus in t gras staan om die shift naar voren erin te rammen. Ik sla een bal of 6/7. Top. Ik zeg, maar ja, de richting. Ik zie in een flits iets van ongeloof in de ogen van C. Ik besef vrij vlot dat ik in de fout ga. De drill gaat niet om de richting. Daar is de oefening niet voor bedoeld. Step in drill. Ik verkloot ruwweg een 15 min om weer back on track te komen. Shift turn shoulder through. Super balcontact top. Ik besef dat ik nog immer een fout maak zo nu en dan, maar besef ook dat ik t niveau heb om t te herstellen. En belangrijk, verwar geen oefening. Ik eindig on a high!

Na afloop nog even naar de AOC en een nazit met X-elf. Nog een levensles. Je hoeft elkaar niet vaak te zien om je eigen schilderij te schilderen met mooie contouren.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
3 maanden 5 dagen geleden #7 door taxgolf
Ik heb de les i.c.m. het spelen nog eens de revue laten passeren. Niet heel diep hoor, maar toch een beetje.

Golf blijft een bijzondere sport. Ik weet alleen niet of het eigenlijk steeds in meer of mindere mate hetzelfde thema is ongeacht de sport. Ik poog mijn gedachten uit te leggen.

Vooraf, het gaat mij niet om een lage hcp. Ik hoef niet persé JASDP te worden. Zou ik het leuk vinden? Natuurlijk. Kom op , wie neem ik in de maling. Maar allereerst gaat het mij om het gevoel dat er meer in zit dan ik op dit moment presteer. 2 dingen. Ik wil eruit halen wat er nog in zit. Of mijn gevoel is niet juist, wat meebrengt dat mijn veronderstelling (er zit meer in) niet juist is en ik zal moeten accepteren dat de huidige status van mijn golfspel is wat het is. Beter wordt het niet. Of mijn gevoel is correct, ik kan beter (waardoor o.a. de hcp gaat dalen en misschien JASDP binnen bereik komt).

Wat mij in mijn terugblik fascineerde, dat je in een soort cirkel terecht kan komen. Je neemt les en je begint te sleutelen aan je swing (zo vat ik het maar samen). Je gaat wat zaken aanpassen. Vervolgens is de verwachting dat er resultaat volgt. Dat is er, maar niet het resultaat dat je verwacht. Het spel wordt slechter. Waar ligt dat aan? aan de les, aan het spel in de baan, aan het verwachtingspatroon? Ik weet het niet. Ik begon te shanken. Verschrikkelijk. (ik zal laatst een clip van Rory die tot zijn verbijstering een wedge naar rechts peerde). Ik weet wel dat ik in de baan steeds voorzichtiger begon te spelen c.q. te slaan. De focus dwaalde af van het maken van een repeterende beweging, tot de obsessie om die bal maar zonder een shank te raken! Je klampt je vast, je twijfelt en die twijfel neemt bij elke shank toe. Het wordt welhaast een obsessie om die bal goed te raken, zodat je als een eikenhouten kast stil staat in de swing en het shanken alleen maar toeneemt. Misschien is rotatie (als stijve hark) altijd wel mijn probleem geweest. Ik ben blij met de kleine tip die ik in mijn pre shot ingebouwd heb. Tweeledig, want ik dwing mijzelf tot een vaste pre shot (daar waar ik in het verleden dat lang niet altijd deed). Ik heb wat bereikt. Ik ben blij dat ik net afgehaakt ben. Ik durf weer met vertrouwen een bal te slaan. Het is nu weer het maken van een swing, waar toevallig ergens een clunhoofd een bal ontmoet. Afstanden zijn toegenomen. Nu vond ik dat niet zaligmakend, want als je rechts in de meuk ligt, dan heb je niets aan afstand. Het is ook dat de spreiding minder is. Mijn shotcone is nauwer. En die kan nog veel beter, omdat ik het visualiseren in de baan toch lastig vind.

Grappig vind ik het. Als het vertrouwen in je swing toeneemt, lacht het golfleven je meer en meer toe.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, Martin

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
4 maanden 1 week geleden #8 door taxgolf
Vanochtend wederom een les.

Ik heb bij C aangegeven dat mijn spel in de baan erg slecht was. Gevoelsmatig erg slecht. tsja, dan om je aan rijden, dan ga je rustig warming up en je voelt ontspanning, rust, geen stress nada niets. Dus de ballen vliegen lekker weg. Op naar de les. Nogmaals besproken. Wat gaat er mis? Dus ik vertel dat ik me wezenloos shank, alles (over)analyseer, eigenlijk compleet geen idee meer heb. Dat ik met alles bezig ben behalve dat ene. ofwel, I am my worst enemy.

Sla eens een bal. Goed, de rotatie was wat stroef en stram, maar verder? Perfecte ballen. 'Luister, je hoeft geen perfecte bal te slaan, laat het los. De bal, die recht door gaat en wellicht links of enigszins rechts van je target gaat, is ook goed. je hoeft niet alles perfect te slaan. Weet alleen wel, dat je het in je hebt om simpelweg elke x weer een goede bal te slaan.'

Dat is genoeg, goed is prima, beter is af en toe leuk, maar altijd perfect is een onzinstreven op mijn niveau. Mijn grootste valkuil. We zijn wat aan het bunkerspel gaan doen. Elke x wil ik een soort van UMPF horen en een hap zand over de paal van een meter of 4. en na een paar x, de umpf kwam vanzelf. Hetzelfde met chippen. Dat was wat moeilijker, maar toch. ga het oefenen en laat de rest los. geniet van het spel.

Prima les, super blij mee. Door naar verslag van mijn ronde.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, Martin

• Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Meer
4 maanden 2 weken geleden #9 door Pol
Beantwoord door Pol in topic Big C, how a lesson maybe should be
Welk hotel is het beste?

Zelfde soort discussie...

"The most important shot in golf is the next one."

Ben Hogan

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
4 maanden 2 weken geleden #10 door taxgolf

Jimi Thing schreef :

roughseeker schreef : In mijn eigen vakgebied voel ik me als professional verantwoordelijk voor het resultaat, ook al heeft de klant daar veel invloed op. Resultaat boeken in samenspraak met een klant en flexibel omgaan met al zijn eigen aardigheden is juist het vak.

Het wordt al snel een definitie discussie hier, er zijn vele verschillende soorten dienstverlening. Mijn doel is dat de klant groei doormaakt, niet de consultant.

Het lijkt me welhaast onvermijdelijk dat de consultant groeit als de klant groeit. Je plukt er altijd de vruchten van. Leert ervan. Elke ervaring is er 1. Of wordt dit te zoetsappig?

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.356 seconden
Ga naar boven