Big C, how a lesson maybe should be

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #11 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Big C, how a lesson maybe should be
Je verhaalt nu al een tijdje over de lessen die misschien zijn zoals ze zouden moeten zijn. Bij mij begint de vraag te rijzen of de resultaten van die lessen ook zijn zoals ze zouden moeten zijn.

Ik heb waarschijnlijk een bias omdat mijn pogingen om het een keertje echt te leren er alleen toe hebben geleid dat ik achteruit boerde en mijn handicap van toen ik met de lessen begon alleen maar verder uit beeld is geraakt. Ik lees (met misschien die bias dus) tussen de regels van jouw wederwaardigheden op de baan en op de mat dat het spel een (herkenbare) worsteling blijft tussen wat het zou moeten zijn en wat er daadwerkelijk gebeurt. Dat leidt tot de vraag of een beeld van wat het zou moeten zijn helpt of hindert.

Daarom de gewetensvraag: hebben alle lessen van C je per saldo vooruit geholpen? Waarin wel en waarin niet?

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
Laatst bewerkt 1 jaar 1 maand geleden door roughseeker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #12 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Ik had vandaag weer een golfles op het program. Op naar de les. Tevreden of mijn golfspel ben ik niet. Ik kan het nog niet van de mat naar de baan brengen. Da's een mentaal iets, dunkt me. Ik vertel C van mijn afgelopen weken. Bijna de clubs weg gegooid. zo slecht vond ik het gaan. Puntten en chippen is het probleem niet. Aangekomen bij de baan maakte ik een paar chips. Alles in de meter bij de vlag. Nee, een paar zaken. 

Footflare. De linkervoet (voor de rechtshandige golfer) mag best naar buiten worden gedraaid. Het helpt de rotatie. Mijn vraag aan C was of dit ervoor zorgt dat daardoor mijn rechterbovenschouder in de down swing boven langs gaat. Van buiten naar binnen. Nee, daar heeft dat niets mee te maken. Je bent gewoon niet in sync. Schouders, heupen, knieën, draaien met die hap. Ik ben een stijve hark. Draaien. Backswing gaat uitstekend. Downswing lang niet altijd. De rechterknie gaat van een gestrekte positie weer naar flex. Maar dan moet ik gaan draaien, de rechterknie draait niet. Hij moet richting de linker knie.De rechter knie bleef als het ware naar voren steken. Zodoende kwam de schouder er niet onder door, maar ging het boven langs (en peer je alles naar links en maak je slecht contact). 

Hieraan gekoppeld is de positie van de rechter voet. Vanuit de downswing ga je naar impact om vervolgens weer te strekken. (De swing is: flex, extend = top bckswing, flex, extend = eindpositie). Banking de rechtervoet (voor rechtshandige golfers) is key. Dus wat foto's gezien van verschillende pro's. Dit i.c.m. met het opbouwen van snelheid, moet voor beter contact `zorgen. Oefenen en oefenen. Heel geniepig in de goede zin van het woord, liet C me een paar keer oefenen, om vervolgens een bal neer te leggen en zeggen, don't Think, go. Hit it. Focus van de techniek, swing gewoon. Vrij. Heerlijke ballen, strak tegen de wind. Fleetwood heeft meer de teen, Rory meer de hele voet. C ziet liever de hele voet. Side tilt is op zich oké, hoeft niet dieper (red ik waarschijnlijk als eikenhouten plank toch niet). Right Knee, kisses left Knee.

Vervolgens nog even de grip gecheckt. Ik had soms het gevoel dat ik de club teveel in de linkerpalm had. Ik grip nu veel bewuster. Maar merk dat ik aan die dunne grip die nu op de Shaft zit nog steeds moet wennen. Geeft niets. 
[img]blob:https://golfchat.nl/0a2f724f-75e4-44f5-86ac-e40d98c4e9d1[/img]

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, roughseeker, x-elf, Di11, swinging daddy

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden #13 door taxgolf
Ja, die is echt geweldig.

Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden #14 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Big C, how a lesson maybe should be
www.youtube.com/shorts/uqa_cdj_0aQ

Zac Radford. ijzer 2 stinger.

the conditions of a solitary bird are 5.

Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden #15 door Dr golf

Ik ben niet zo gefortuneerd als de golfguru's van deze planeet dat ik over allerlei data beschik, al weet ik wel (1e hands info) dat pro's met de big stick lang niet altijd de bal in de upswing raken.

Zeker waar. Bij de mannen op de PGA Tour is hij niet de enige maar het gros slaat op de bal met een negatief AoA. 
Voor controle (vaak) beter. Volgens Monte Scheinblum geldt dat ook voor gewone stervelingen.   

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden #16 door taxgolf

Gekkie, nu even die echte cijfers ipv die commerciële shit van TM
??? Kun je nader toelichten?
Rory slaat wat hij wilt slaan. Wanneer de situatie erom vraagt, slaat hij zelfs downward. Manipuleren begint al met op teeen van de bal. Het sr. open was voor mij een openbaring. Het deed me weer beseffen hoe ver ik van golf ik afsta. Wind mee was de bal volledig boven de Crown. Leek bij sommigen wel longdrive. Ik ben niet zo gefortuneerd als de golfguru's van deze planeet dat ik over allerlei data beschik, al weet ik wel (1e hands info) dat pro's met de big stick lang niet altijd de bal in de upswing raken. Zij kunnen dat, ik niet. Voor mij is dat geen optie. Stilaan begrijp ik meer en meer dat ik de ball in de lucht moet krijgen om te vliegen. En velen met mij. Ik kan nog niet goed bevatten dat ik met een w5 verder ga slaan dan met een w3. Maar ik heb nog een houtjes fitting tegoed.

Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #17 door Dr golf

[attachment=3934 schreef : RMC driver stat.jpg[/attachment]  [attachment=3933"]a43b1b9bcbf11cb6d9178f1b5fe4bdef[/attachment] taxgolf post=303118 userid=266"]Gekkie, nu even die echte cijfers ipv die commerciële shit van TM

Een ouwe zeur ben je.Foutieve Consumer key/secret in configuratie werkt niet.  

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 jaar 3 maanden geleden door Dr golf. Reden: brakke tech nico
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf, Di11

Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden #18 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Big C, how a lesson maybe should be

??? Kun je nader toelichten?

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden #19 door taxgolf

Lees meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #20 door Dr golf
Bij een wedge staat de steel meer naar voren dan een ijzer 2 of driver.
De bal ligt daarom op een andere plek tov het lichaam.
Onderzoekers zouden een studie kunnen doen naar de absolute en relatieve variatie in de waarden bij waarnemingen van de hoek voor shaftlean en deze metingen als referentie afzetten tegen dynamic loft per club. Uitgesplitst per spelerscategorie.    

blog.trackmangolf.com/model-swing-rory-mcilroy-driver/

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 1 jaar 3 maanden geleden door Dr golf.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven