Big C, how a lesson maybe should be

Meer
7 maanden 2 weken geleden #11 door Leon1983
Beantwoord door Leon1983 in topic Big C, how a lesson maybe should be
Ik had vandaag mijn tweede les bij Big C en kan ongeveer letterlijk de vorige post van Tax quoten. Begonnen met ballen slaan. Middellange ijzers ipv korte ijzers dit keer. Big C impressed met mijn vooruitgang in het balcontact. Ben, als ik rustig en geconcentreerd swing, heel goed in staat om de lead shoulder down richting impact te krijgen en te roteren over mijn voorste been ipv naar achteren leunen bij impact. Hierdoor worden mijn missers voorspelbaarder. Geoefend met rustige, effortless swings, met focus op gewichtsverplaatsing en rotatie. Linkerpols moest iets flatter. Balcontact op de echt goede slagen heerlijk puur door betere positie van clubblad bij impact. Spatten van het clubblad af. Hogere, penetrerende balvlucht en duidelijke winst in afstand: met flinke wind tegen sloeg ik de carry afstanden die ik normaal sla op volle shots, alleen dan dus zonder inspanning. Mindere slagen iets rechts of iets korter. Maar vooral het gevoel dat ik eindelijk een pro heb gevonden die mij goed kan uitleggen waarom bepaalde missers gebeuren en hoe ik die kan fixen en kan trainen om ze te voorkomen. Happy Leon, happy teacher.

Toen het putten. Zie Tax hierboven. De tee drill werkte heel goed om ballen in de upswing te raken en er topspin op te krijgen. Er is nog zat werk op door durven putten en daarmee afstandscontrole, maar op goede ballen contact elke keer top, voorspelbaar resultaat: er in of net te lang, maar niet meer te kort.

Chippen hetzelfde. Zie Tax. Tips gehad over positie club, bal en gewichtsverdeling. Toen ik hem door had twee uit twee tussen de tramrails van een hole breed op een meter of 4. Een met een i8 ander met een GW. Vertrouwen dat richting geen probleem meer gaat worden bij het chippen. Wat een heerlijk gevoel zo.

Over drie weken weer les. Kijk er nu al naar uit. De investering is fors, maar in deze twee lessen bij hem meer geleerd dan in de 6 lessen met een maatje die ik bij een lokale pro af neem voor dezelfde prijs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
8 maanden 1 week geleden #12 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Les. Schat zo maar in dat ieder een eigen aanpak heeft, elke golfer zijn eigen zoektocht. Vorig jaar had ik het niet zo fijn op de baan. Elke bal vloog gevoelsmatig naar rechts, nul vertrouwen. Als ik bij de bal stond, dacht ik, nou, hup naar rechts. Een dieptepunt was denk ik wel de DR op de Eindhovensche. Ik stond op het punt om naar huis te gaan. X-elf heeft toen wel even op mij ingesproken. Terugblikkend, kwam het keerpunt bij een chiples. Het chippen ging goed, de controle over de clubface was ok. Ook een reprimande, dat ik te snel te ver vooruit keek (qua doel), bracht me wat terug op de golfaarde. Les is geen wondermiddel. Je krijgt wat je erin stopt.
Vandaag kwam ik aangereden. Ik heb uitgesproken waar ik gevoelsmatig sta. Hoe ik train en wat ik doe. Dat het moeilijk was vorig jaar. Dus gingen we chippen. 2 toursticks, hole breed. Probeer ertussen te laten landen (of ervoor) maar de bal moet ertussen rollen. Nauwelijks mis en alle ballen in een cirkel bij elkaar. Happy teacher. Putten. Ik deloft mijn putter. Bal op een tee, bal in de upswing raken. Minder mis naar links. Tempo goed, ballen uitholen. Happy teacher. De bunker in. Vereweg mijn zwakste onderdeel. Met lenzen is het lastig slaan. Niet met de contact lens natuurlijk. Onbewust ben ik bang voor zand in de ogen. Balpositie, oplijnen etc. Besproken. Ballen in een cirkel. Easy does it. Happy teacher. Nog evem als toetje ballen slaan. Happy impressed teacher.
Mijn grootste valkuil is dadelijk het verwachtingspatroon. Als ik dat wat in toom hou, dan komt het wel goed. Te hoge verwachting, legt teveel nodeloze druk op het spel. Helemaal niet nodig. Ik heb heel tevreden nu. Het was volhouden, werken aan beter balcontact. Ik denk dat het aardig gelukt is tot nu toe.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Martin

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
8 maanden 2 weken geleden #13 door taxgolf
Geniet!

Meer
8 maanden 2 weken geleden #14 door Leon1983
Beantwoord door Leon1983 in topic Big C, how a lesson maybe should be
Ik ben benieuwd Tax, ga zaterdag voor het eerst lessen bij Big C!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
9 maanden 1 week geleden #15 door taxgolf

Foreinone schreef : Wie is Big C?

Dat is een afkorting van 'mijn' golfpro (wat klinkt dat lekkah, mn eiguh pro). Ik les daar. ooit had ik de euvele arrogantie dat ik meende inzicht te hebben in de golftechniek. Ik besef me meer en meer dat, hoe meer ik lees, zie en hoor, hoe meer die arrogantie op niets gestoeld was. Ik denk zeker nog wel eens het mijne, maar zal dat zeker niet luidkeels roeptoeteren en probeer altijd bescheiden te blijven (al komt soms het geschreven woord anders over dan het gesproken). Dat maakt het forum wellicht wat saaier.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, Foreinone

Meer
9 maanden 1 week geleden #16 door Foreinone
Beantwoord door Foreinone in topic Big C, how a lesson maybe should be
Wie is Big C?

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
9 maanden 2 weken geleden #17 door taxgolf
Eeeeennn vandaag stond een les gepland bij mr. C. Ik baalde. Lang verhaal kort. Een zenuwontsteking in mijn kaak belemmert enigszins redelijk functioneren. Over 2 weken word ik eraan geholpen. Via het openboren van een kies, terwijl die kies niet de oorzaak ervan is. Fijn is t allemaal niet, maar goed. Het levert vooral ongemakop, weinig energie en gelukkig geen pijn in mijn kiezen.

Gisterenavond een top avond gehad met Rinus Gerritsen van de good old Golden Earring. Het verhaal erachter, met als toezicht muziek met Nico Dijkshoorn, die zeer verdienstelijk gitaar speelt en zingt. Moe maar zeer voldaan lag ik in bed, om vervolgens met een wattenhoofd (nee, niet van de drank, smaakt me niet) wakker te worden. Zou je wel gaan, vroeg vrouwlief. Ja ik ga. Ook al was t koud en regenachtig.

Veel gespeeld noch geoefend had ik niet. Dat melde ik ook braaf. Heb vervolgens heerlijke high draws gemept. Zeker in het begin. Goede shiftnaar voren, prima rotatie. Wat langzaam afnam aan t einde van de les. Toen Was t kaarsje op. C was tevreden! Beklijft zo langzaamaan. Feel drill (pauze aan de top) gedaan dat vanaf de backswing, ik moet voelen dat t gewicht naar links gaat icm rotatie.zo gauw ik moe word (of de concentratie verslapt), zakt de shift weg en wordt het shit. Halverwege de les zakte ik wat in en raakte ik de ballen iets dunner. Vroeger werd dit een redelijke cut of zelfs neigend naar een slice. Nu houdt de bal vrij goed de richting, alleen mis ik dan wat lengte. Zeg maar t verschil tussen op de green of net voor de green. En dat is toch ook wel een beetje wat ik wil. Een zodanige techniek, dat mijn slechte bal nog steeds de beoogde richting heeft, en niet meer in het weiland ernaast ligt. Zetten nu toch wel stappen. Ik kwam weer uit de slump door 3 ballen halve swings te slaan en die waren zo puur. Heerlijk.

Daarna even kort met Pieter op de aoc bijgekletst. Was gezellig. Daarna doorgereden naar Jumbo. Daar was een sale en ik had nog een tegoedbon. Even naar de putters gekeken. TM spider is werkelijk super. Een Odessy 2ball bleef daar niet achter. De Bettinardi’s deden het niet voor mij. Sta je daad, op zo’n heerlijk matje en het is alsof je die ballen van 4 meter gewoon met je blik de hole in kijkt. Zit er een magneet in die ballen of zo?? Ik weet het, met serieus testen noch fitten van een putter heeft het niets te maken. Ik kreeg toch heel erg de neiging om 1 van die putters te kopen, wat ik niet gedaan heb. Ik heb wel t idee dat een kortere shaft wel iets beter voor me is. Enfin. Ik heb de voucher ook niet uitgegeven aan de zoveelste polo, jasje of weet ik het. Toch leuk om even binnen te lopen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Pedro, Frank@Andalus

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
1 jaar 1 maand geleden #18 door taxgolf
Het is buitengewoon eigenaardig.
Op Seve sloeg ik met kort gegripte wedges. Toen viel t best mee met de spanning. Sta ik op de DR, sloeg ik een i7 redelijk vrij. Ik pak de i4 en hopsakee, ouderwets knijpen en doen. Bijzonder en redelijk irritant.

Meer
1 jaar 1 maand geleden #19 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Big C, how a lesson maybe should be
Eigenaardig. Als je googelt op lichaamsspanning krijg je vooral aanbeveling voor stressrelief..
De handigheid zit hem m.i. in het goed plaatsen / positioneren van de beenderen. Enige plaats waar ik in de set up drukopbouw wil voelen is in de core door met ademhaling de navel naar de rug te brengen.
Ooit geleerd bij moderne dans. Later teruggevonden bij Steve Elkington.

the conditions of a solitary bird are 5.

• taxgolf
  • Headpro Member
  • Headpro Member
Meer
1 jaar 1 maand geleden #20 door taxgolf
Tsja, ik weet niet of het apart is. Het is ook net gezegd dat het lichaam op spanning brengen slecht is. Ik breng mijn lichaam (vermoedelijk) ook wel op spanning, alleen veeeeeel teveel en ook nog eens verkeerd. Ik weet wat er bij mij gebeurd. Mijn slechte slagen worden dan ook echt slecht, ik heb veel minder controle over mijn swing, het wordt trekken en duwen. Overdreven gezegd, heb ik dan de neiging om in de grond te slaan omdat mijn rechterschouder naar beneden gaat. Het vloeiende is weg. Het begint al doordat ik mijn club vastpak met een druk van zeg 8. Ik vermoed dat jij wel spanning hebt, maar desondanks toch souplesse en ritme.
Dus zodra ik rustig, low en slow, bijna nonchalant swing, heb ik een 'mooie soepele swing'. En uiteraard wel eens minder balcontact, wat dan wel een slechte slag veroorzaakt, maar waar de bal nog immer redelijk zijn lijn houdt. Da's prettig. Het is ook minder vermoeiend. Ook wel grappig, focus ligt dan op rustig swingen, toch forceer ik dan, grip ik de club veel korter, krijg ik gelijk weer rust en ritme, centerclubface contact en dito mooie strakke balvlucht.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden

logogolfchat

Ga naar boven