Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
2 dagen 14 uren geleden #1 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Plus ronde van vandaag 2024
Dinsdagavond maar gelijk het tweede rondje van het jaar gespeeld. En nu ben ik natuurlijk weer een geroutineerde golfer dus doe maar qualifying. Genoeg gerommeld, nu voor het eggie. Approach naar de eerste green gaat precies zoals gehoopt, gepland als een wat langere chip en run die mooi de hole in rolt. Perfect uitgevoerde chip en ......... huh? Geen run? Bij de green aangekomen blijft die geprikt te zijn en voorzien van een laag zand die in een bunker niet zou misstaan. Leuk putten in een soort flipperkast waar de gaten voor kuipbocht spelen en de bal speels een weg zoekt. Wel heel spannend, recht er op af, oei naar links, yess qweer iets naar rechts, doet-ie-ut? Aaaai, bijna. Dat soort putjes. En, wat blijkt, dat gaat me beter af dan vorige week op fraaie greens. Nauwelijks drieputs. Benieuwd wat Rob Nouwen daar van zou vinden, maar ik vrees dat het geen teken van geweldige skills is. 

Hoe dan ook, van tee tot green gaat het best aardig en op de greens ondanks alle flipper-moves vinden de ballen ook de holes nog. Medespeler is wat beter in putten en had er duidelijk meer last van :) 

Eind van het liedje na 9 holes de clubs inpakken en biertje erbij. Blijk ik 19 punten bij elkaar te hebben gerommeld. In het nieuwe systeem ga ik dan maar 0,2 omhoog, dus doe nog goede zaken voor het Waterland toernooi ook.

Zo, nu even met Waterland bellen om te vragen of ze zaterdagochtend de greens flink kunnen prikken en bezanden. 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

. Als dat lukt zou ik de anderen zeggen: Maak je borst maar nat!

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, Cesare, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 dagen 15 uren geleden #2 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gisteren 9 holes MP met André. Start hole 1 koud, maar als ik altijd zo golf zonder opwarmen dan teken ik daar voor. Peer m’n drive tot op ongekende hoogte kleine 20m voorbij André. Prima hybride 2 erachteraan, sandwedge tot op meter of 4, druppel de putt erin voor birdie en 1 up. 

hole 2 lekkere drive, sla m’n 9i 10m te ver, maak van boven de hole geen u/d voor par. André maakt ook bogey na een drop. Hole 3, heerlijke hy4, doel was front bunker uit t spel te halen , dat lukt, maar lig net 10cm in de back bunker. André maakt Sandy par, ik niet A/S. mooie van mp, ik heb mooie contacten, goeie schoten, André moet de eerste nog raken en toch is t AS. 

hole 4 halve ik met bogey na 3 putt van net buiten de green met een pw die ik 15m verder vlieg als verwacht. Huh. Hole 5 bogey na eerste matige afslag, 1 down. Hole 6 driver in de fw bunker, waar een boom in staat. Ik moet over de lip, onder de boom door. Dat lukt tot in de front green side bunker. Heb 20m bunker shot die ik tot op 2m sla en hole de downhill slider. Blijft 1 down. 

hole 7 beide goeie drive in de knik van de dig leg, beide te kort met approach. Andre maakt ud, ik niet 2 dien dormie. Hole 8 sla lekkere hy4 tot op 15m, easy 2putt par. André carried net t water, slaat goede chip tot op 1,5m maar mist de putt. Blijft dormie 1 down 

hole 9, sla lekkere driver op hole die ik lastig vind van de witte tees. Allemaal takken in het zicht. Ijzer 9 op 4m, easy par. André mist de green en maakt geen UD. Eindigen waar we beginnen, AS. 1:45h verklloot:)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 dagen 5 uren geleden - 3 dagen 4 uren geleden #3 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag weer senior league. Thuis tegen la Cañada waar we uit 6.5 - 2.5 op de broek kregen. Eigenlijk best okee, want zij staan bovenaan.
Veel wind, de baan is muy duro, maar dat geldt natuurlijk ook voor de tegenstanders.
Ik speel samen met maatje Juan. Hij begint met zn afslag rechts de berg op te jagen en na zn drop ook slag 3 weer de berg op. Dat voelt niet goed, hij was een beetje haastig, want net vanochtend met zn auto naar de ATV (Spaanse APK).
Ik weet er een bogey uit te persen voor de half. Ook hole 2 en 3 half ik en Juan zit nog met zn gedachtes bij de ATV.
Maar op 4 is ie wakker en maakt birdie voor 1 up. Ik tik hole 5 binnen voor 2 up en Juan hole 6 voor 3 up. Hole 7 is weer voor mij en de eerste 9 is gewonnen.
4 up door de turn, lekker.
Op de par 5 11e heb ik een slag en lig net als tegenstander Eladio in 3 op de green. Mijn putt lijkt goed, rolt op 1.5m van de vlag onbarmhartig weer helemaal terug. Het lijkt wel een major met deze pinpositie. Ik ben blij met de 3 putt voor de half.
Hole 12 maak ik easy par voor de win en 5 up. Alleen is dat tevens slechts 1 up voor de back 9 en daarmee nog niks zeker voor het te winnen punt op de back 9.
13 verliezen we en 14 win ik. De overall match dus binnen met 5&4. Maar het is nog niet gedaan, want nog steeds maar 1 up op de laatste 9.
15 en 16 worden gehalved, maar 17 verloren. Dus all square en tegenstander Brian krijgt een slag op de 18e.
Uiteindelijk heb ik een putt voor par en de win en die maak ik. Heerlijk om zo te eindigen. 3-0 voor Juan en mij en in totaal 6.5 - 2.5. Het bier smaakte uitstekend, we kruipen omhoog in de rankings.
Wat is matchplay toch heerlijk als je wint en vreselijk als je verliest.
Laatst bewerkt 3 dagen 4 uren geleden door Frank@Andalus. Reden: Omdat dr. Golf een tikvoudt vondt
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, Cesare, Jimi Thing, taxgolf, Di11, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 dagen 16 uren geleden - 4 dagen 16 uren geleden #4 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024
€165 voor de hele groep is toch een nette prijs? 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 4 dagen 16 uren geleden door Dr golf.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 dagen 3 uren geleden #5 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Zo speel je weken niet al te veel, zo speel je 2 x 18 holes in 3 dagen.
De Hilversumsche golfclub was het toneel vandaag. Wedstrijdje met de golfmatties.

De aankomst op de Hilversumsche was later dan gepland. Bij aankomst blijkt dat we ook eerder mogen starten. Even snel 5 ballen op de range en 5 putjes, of we go. 
De baan wordt al in championship conditions gebracht voor het ladies open wat hier gespeeld wordt. Fairways worden al smaller gemaaid, rough behint al wat hoger te staan. Greens zijn kneiterhard. Dat was natuurlijk te merken. Ook de Hilversumsche heeft last van water overlast. De DR is met netten afgeschermd, hier mag je dan tegen aan slaan. Holes 15 en 16 zijn ingekort tot een par 3. Ronde de greens van 9 en 18 stond ook veel water.

De eerste holes was de driver nog niet scherp. Met zelfs een oob op hole 3. Daarna ging het weer ouderwets goed met de driver, wat op de Hilversumsche nu betekent dat je op de fw ligt of er net naast. In de rough betekent lengte verlies bij je volgende slag. Slechts 4 gir vandaag, vooral veroorzaakt door de harde greens waarop het lastig was om de bal te laten stoppen. Vaak raakte je wel de green echter rolde de bal er weer vanaf. Veel chippen dus, wat weer hetzelfde probleem opleverde. Vandaag wenig stress vrije pars of bogeys. Werken voor de punten. Slechts 4 x par. De greens waren niet echt snel, wel goede rol en geniepige breaks. Veel putts bleven te kort of breken net weg. Putten was daardoor listig. 36 putts in totaal terwijl ik niet het idee had dat ik slecht stond te putten. Slechts 1 reeele bitdie putt gehad en gemist. 
De lengte van de slagen viel erg tegen. Die verdomde swingsnelheid ook! 
De score valt ook tegen. Gelukkig onder de 90 gehouden, een 89 met 1 tripple (door knoeiwerk op hole 10) en 2 doubles. Slechts 29 stbf. 

De Hilversumsche heeft zich vandaag niet van zijn gastvrije kant laten zien. Omdat vandaag als groepsreservering wordt gezien wordt de greenfee op 165€ gesteld. Niks geen compensatie voor ingekorte holes. Op het laatste moment word er aangegeven dat maandag avond een ledenvergadering is en er geen gebruik kan worden gemaakt van een diner. Slechts een luxe borrelplank was mogelijk. In mijn ogen was het gewoon een mixed bittergarnituur plank en een koude plank met worst en kaas. De laatste flight kreeg te horen dat de keuken al dicht was en dat alleen het warme deel van de luxe borrelplank geleverd kon worden. 
Accepteer dan geen groep als je het niet kan waarmaken. Slecht (net als het spel dus). 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 dagen 4 uren geleden #6 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vanmiddag gespeeld op de H'versumsche. Is het golfspel nu een sport van excuses of het nemen van de verantwoordelijkheid? Of?

Lang verhaal kort: ik had het niet, totaal niet. De vinger in de brase, geeft me een excuus. Nu was de voorbereiding niet helemaal top. Ik had een vertrektijd in mijn hoofd maar helaas voor mij liep een call uit. Dus vertrok ik te laat. Ik moest nog tanken. 2 pompen buiten werking. Kreeg ik nog mot met een ongeduldige wachtende. Vervolgens verliep de reis zonder file problemen, dat dan wel. Het gejaagde kreeg ik niet uit mijn lijf. Aangekomen werd eigenlijk vriendelijk door de H'sumsche gevraagd of we wilden starten. Er was kans op regen/onweer. Zeker, dat klopt al denk ik dat de geplande ledenvergadering eerder debet was aan het verzoek. Wat mij ook niet hielp, was de drukkende hitte. Had ik op mijn home course gelopen dan was ik al na 4 holes gestopt. Weer 1 ding geleerd. Met die hitte is een rugbrace hitteverhogend. Zeer. Ik heb vrij veel weg geklokt. en eigenlijk te weinig. Verder was ik niet aan het swingen, maar aan het slaan, naar de bal. Het recept voor slecht bal contact. De 7w nimmer zuiver geraakt. De driver was wispelturig. Van een getopte drive, tot gemiddelde zeer acceptabele drives, tot een pegel van verrekijker niveau. Die bom driver verpeste ik met een getopt ijzer. Dat niveau. Chippen was ok, putten vrij slecht, voor mijn doen zeg ik inmiddels. De greens waren tricky, vrij hard en niet ontvankelijk. Verder was de baan ingekort als gevolg van water overlast. Hoewel de baan een schitterende bosbaan is, zijn die ingekorte holes 3 x niets. Enfin. Een korting op de green fee is dan wel redelijk.
De dag was verder old school gezellig met X-Elf en Deo. Daar lag het niet aan. Misschien wel aan mijn verwachtingspatroon. enfin, maandag a.s. op The International. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, x-elf, Jimi Thing, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 dagen 9 uren geleden #7 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Plus ronde van vandaag 2024
Van de week weer even naar mn favoriete golfbaan geweest hier: Pleneuf Val Andre.
Wel ff rijden, maar ze hadden een aanbieding.
Bij aankomst bleek de baan volledig onder de mist te liggen, Brume de Mer, zoals ik later leer van mijn flightgenoten.
Na een uurtje wachten toch maar de baan in, en gelukkig maar, want vanaf hole 2 kunnen we al weer verder dan 50 meter zien, en alleen bij hole 11 en twaalf die langs de zee liggen komt de mist weer naar binnen.
Uiteindelijk prachtig weer, dus verbrand. Heb je dat weer.

Het plan was om nu eindelijk meer de heupen te gebruiken. Flink geoefend in de tuin.
Maar zoals we allen weten; dit spel speelt men in de 15 cm tussen de oren.
Zodra ik op een baan boven de bal sta geldt niet meer: rustig swingen zoals we hebben afgesproken. Nee dan moet er ineens goed geslagen worden, de uitkomst wordt belangrijker dan een goede swing maken. Met alle gevolgen van dien.
Af en toe een goede klap. Maar na een aantal holes wordt de concentratie minder en val ik weer terug op oude gebruiken. Terug naar de oefenmat.Maar goed, verder een heerlijk middagje. Prima geputt. En het korte werk, mede dankzij een tip van Paul in Ierland, gaat steeds beter. En ook dat is prima in de tuin te oefenen.

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, boersma, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 dagen 14 uren geleden - 6 dagen 14 uren geleden #8 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Zo dat zijn nog eens plus rondjes. Leuk om te lezen hoe het de chatters vergaat.
Ik mocht zaterdag weer aantreden voor een officiële ronde voor de hcp. Nieuwe drivert in de tas, de Taylormade Stealth 2. Wat een bedragen zeg. Gelukkig was deze afgeprijsd, want een ouder model. Ging zeker net zo goed als het modernste materiaal. Maar dat is de Trackman en dat zegt niet alles.
In de baan kon ik niks fout doen met dat ding. Gewoon knallen en dan ging ie hoog en strak in de richting die ik wilde. Ook de afstand goed tot ver. Voor mijn doen dan he, dat is tegenwoordig beter uit te drukken in yards, dan lijkt het nog wat.
Helaas was de putter niet hot, zodat ik na 16 holes, slechts één slag beter stond dan de handicap. Had makkelijk 5 slagen beter kunnen zijn, als ik wat meer putts van 70cm-1.4m had geholed.
Er mag hier weer gesproeid worden en dat doen ze dan in de ochtend van 8 tot 9. Gevolg is veel spikemarks op de green en omdat er zeer kort gemaaid wordt, is het geen doen ze even aan te stampen met de putter. Kan natuurlijk niet liggen aan mijn putt kwaliteiten.
Goed, toen hole 17. Weer een goede drive, midden fairway, maar kickt toch te ver naar links. Dan kan je zomaar op de green van 14 rollen. Daar stonden wat mensen verdwaasd naar de ballen op die green te kijken. Was duidelijk dat ze niet wisten welke bal van hen was. Ik vragen of mijn Srixon 1 er tussen lag, maar dat kwam hen niet uit, want er lagen maar 4 ballen op de green en dus waren die van hen. Ik vond het te ver gaan om dat te controleren. Bal dus weg en een streep. 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Hole 18 weer een goede drive, midden fairway. Maar nu allerlei gedoe omdat spelers op hole 11 op onze fairway stonden. Maat zn bal was weg, terwijl er net iemand vanaf de plek waar hij ongeveer kon liggen een bal terug naar hole 11 speelde. Nog een buggy met 2 spelers van 11 waren aan het zoeken en er ontstond verwarring, van wie welke bal was. Toen de rook was opgetrokken en ik eindelijk kon spelen, sloeg ik de slechtste bal vd dag. Had het daarna wel gehad, op naar een koud biertje met 33 Stableford waar het qua spel makkelijk 37 of meer had kunnen zijn. 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Ach, volgende keer dan maar.
Laatst bewerkt 6 dagen 14 uren geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Cesare, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • swinging daddy
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
1 week 4 uren geleden #9 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag Houtrak, mooi weer, stevige bries en volle baan. Eerlijk gezegd weinig oponthoud gehad dus dat viel mee. Ronde was een bogey ronde. Hole op 1 nog wel put van 8 meter voor par maar verder ondanks goede up and down kansen bijna niets meer geholed. Greens erg slecht en dat voor een “ top” baan. Excuus was dat er veel onderhoud gepleegd wordt. Nou rol die greens dan even zodat je in ieder geval rol zonder stuiter op je bal krijgt. Jullie begrijpen het al, weer wat
3 puts…hhhhaaa. 
 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 week 5 uren geleden #10 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Na 4 weken vandaag weer eens 18 holes en wel op De Texelse. 
De omstandigheden om 8.50u, mijn tee tijd, zijn redelijk. Het is goed fris door de Oosten wind kracht 3 a 4. De wind zelf is ook erg aanwezig. Zo kom ik op hole 1 al achter. Prima drive pw over die in de frisse wind 20m te kort blijft. De par putt lipt uit. Grrrr
De baan ligt er werkelijk fantastisch bij. Goede fairways en uitstekende greens. Wat een genot, na al dat modder golf op de AOC, om de bal te zien stuiteren en extra meters te maken. 

Het spel. X-elf ben tevreden. Na de rugblessure ben ik nog zoekende in vooral mn snelheid in de swing. Onlangs 2x 9 holes op de aoc grspeeld met een van orgine engelsman. Iets ouder dan x-elf, iets beter dan x-elf. Vooral observeren wat hij doet, hij slaat de bal nog een flinke afstand. Gelukkig weet x-elf iets van de swing, beter goed gejat dan…… Grip iets sterker gemaakt en vooral detransitie naar links goed uitvoeren. Wat een verschil. Vandaag stond in het teken van ontwikkelen. Speelde zo nuen dan 2 ballen om beter gevoel te creeeren. De score is van minder belang vandaag. Putts wel serieus benaderd om te zien of de dag bij Rob Mouwen in kickt. 
Heerlijke ballen geslagen. Goede drives. De wind heeft me nog 2 keer in de luren gelegd. 1 maal wordt mijn 3 wood afgevoerd in het water. Eenmaal wordt mijn drive de prikkel bosjes in geduwd. Op hole 6, par 3, goede ijzer 5 op 2,5m voor de birdie. 
De dag bij Rob Mouwen herft niet alleen het putten verbeterd maar ook het chippen, mijn achilles hiel, mooie bijvangst. 

Op de 2e 9 brak de zon door. Wat een feestje. 
Precies 3 uur over de ronde met wachten op de 2e 9. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, Jimi Thing, taxgolf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.051 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven