Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
4 uren 47 minuten geleden - 4 uren 41 minuten geleden #1 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Plus ronde van vandaag 2024
gisteren waren Lisa en ik uitgenodigd door Tjakko en Lucia om een Chapman Greensome toernooi mee te spelen op de vrienden-dag van Anderstein in het kader van de Golfweek!
De Chapman versie is wel een stuk leukerder omdat je dan beide afslaat en dan allebei nogmaals slaat met de bal van de ander (als ie er nog ligt tenminste !!).
Shotgun om 12 uur - verzamelen ca 11 uur, kopje koffie, beetje putten en dan rustig naar hole 3 gelopen. Het was druk bezet met op op elk van de drie lussen een start, echter alles liep door, dus we hadden de hele ronde het gevoel dat we alleen liepen! Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt met een toernooi. Heerlijk relaxed in ieder geval en ook nog eens prachtig weer dus een top golf dag!

De dames vormden een team en Takko en ik maakte als team de flight compleet.
Het werd een ronde met ups en downs; begonnen met een birdie, een aantal goede holes, een paar iets minder, één hele slechte hole en uiteindelijk was het gemiddelde een bogey-golf ronde  = 37 punten.
Tjakko was de stabiele faktor - ik heb her en der een bijdrage geleverd en bij toeval (gggg) waren het steeds de mooie gele titleist ballen van Tjakko die niet mee wilde werken en liever gingen zwemmen en/of ergens in het bos wilden gaan wandelen!

Met zo'n groot toernooi is 37 punten niet schokkend veel, dus we hebben er verder niet eens meer over nagedacht.
Schetst onze verbazing dat de eerste prijs 44 punten had en dat wij daarna met 37 punten tweede zijn geworden! 
Helaas was die prijs geen doosje Titleist ballen, maar een mooi wijn/kaas/noten pakket om het enigzins goed te maken plus nog een mooie plant, waar Lisa helemaal happy mee was.

Een heerlijke golfdag!

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 4 uren 41 minuten geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22 uren 46 minuten geleden #2 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024
Afgelopen weekend, met familie, op naar Porto. Op Oporto golf club was daar het senior national championship voor individuen. Voorbereiding was anders als ik normaal voor ogen heb na 1 maand in Sydney geweest te zijn en in die periode 3* gespeeld te hebben. Desalnietemin, de game feels good en m'n lijf ook. De baan heeft veel historie, opgericht in 1890 en was 1 van de eerste banen in continentaal Europa. Weer een boel bijzondere dingen meegemaakt. De club komt nog traditioneel over. Clubhuis is oud en van donker hout. Een schoenen poetser / kleedkamerbeheerder die iedere morgen keurig de schoenen van de leden gepoetst en al klaar zet. Clubhuis vol met oude plakaten met namen van de eerste club kampioenen en mensen die er ooit gespeeld hebben. Ik had gehoord van hoe caddies en spelers gematched worden op verschillende (lagere) tours en dat zag ik hier voor m'n ogen gebeuren. Lokale "mannetjes" die je in de middag zo in de bar ziet staan op de parking voor de 1e en 10e tee klaar en bieden hun diensten aan. Gaat mij niet zo helpen met mijn belabberde portugees. Op vrijdag een oefenronde, eerst met de clubgenoten op de baan lunchen (belangrijk voor de portugezen). Daar aangekomen zit het clubhuis vol met militairen en golfers. Ik kijk m'n ogen uit en ben "golf" wederom dankbaar voor alle ervaringen en plekken die het me brengt. De baan is hemelsbreed op 500m van de zee, de wind is een altijd aanwezig element. Baan is niet lang van de gele tees maar een 300m par 4 is al snel een volle driver en ijzer 9 als je wind tegen hebt. Wind mee zijn de 440m par 5 met een driver en ijzer 5 te halen, waren het niet dat er flink wat water in het spel komt en met die wind een bal vanaf 170-200m niet op de green te stoppen is, tenzij je zo hoog kunt slaan als mr Rory. Blij dat ik een oefenronde kan spelen en zie dat de baan er 1 is die mij wel ligt van de tee. Je hebt ruimte als je goede lijnen kiest en met overtuiging speelt. De vrije blik (geen bomen) geeft rust in mijn hoofd. Het wordt aanzienlijk lastiger bij de approaches. Greens zijn klein, veel bosjes  en bunkers op randen van de greens, rondom de greens is het vaak hard en hopen op een ligging. Idealiter speel ik de oefenronde wat eerder vooruit om energie te besparen, nu was het 3 rondes op rij maar dat was fysiek geen issue. Zaterdag ronde 1. Eerste 9 speel ik goed golf, mis 3 putjes tussen 1,5 en 2m vooral omdat het geloof wat ontbrak. Maar speel steady naar 3 boven par. In m'n eigen bubbel en laat me niet afleiden, niet door vriendelijke clubgenoot Paulo en ook niet door oud Portugees kampioen en nu mopperkont Jose die bij iedere slag commentaar had en aan het vloeken was. Mijn beurt, terug in mezelf en proces doorlopen. Vanaf m'n 7e hole begint de par trein te lopen, pak een birdie mee en sta op tee van m'n 16e hole 4, boven wat gezien de wind echt prima was. Maak op 16 enige slechte swing van de dag. Dat was helaas niet iets technisch maar puur mentaal. Op 15 maak ik namelijk een fijne U/D voor par en op weg naar de tee van 16 ben ik met de score en met het goede spel bezig. In de toekomst. Besef me dat onder deze omstandigheden ik op weg ben naar een goede score. Op 16 sta ik langer boven de bal en ik hook m'n hybride 2 ongenadig hard links de bosjes in. Nooit meer gevonden. Bogey op m'n 2e bal en daar is een nette triple. Ai, ai, ai. Dat is ff slikken. Hole 17 sla lekkere ijzer 7 die op de wind uiteindelijk toch via een kick van de green in de bunker terecht komt. Vervelende stance met 1 voet in de lip. Maar sla echt wereldbal uit de bunker tot op bijna 2m en hole de putt voor par. Die was belangrijk. Hole 18 ook solide par en blij met hoe ik de ronde afmaak. Rondje plus 7 wat goed is voor gedeeld 4e plaats op 2 slagen van de leider. Happy maar toch ook wat zuur met m'n OOB bal. Gisteren in Porto met de familie Portugees elftal wezen kijken en vooral bezig met de ronde van vandaag. "In contention" zullen we maar zeggen en dat is nieuw. En dat was te merken vandaag, gisteren eigenlijk al. In mijn hoofd met van alles bezig behalve met de bal hier en nu. Ik speel met maatje Andre in de flight die ook +7 staat na ronde 1 en Miguel, super aardige vent met hcp 1,9. Kan wel een balletje slaan merk ik vandaag. Begin met overtuigende driver en ijzer 9 die net de green afloopt. Maar kan met de putter bal op 50cm spelen en nadat de flightgenoten klaar zijn en ik als laatste die intikker mag spelen mis ik, push vreselijk. En dat zet de toon voor de dag. Hole 2 goede afslag maar skull wedge over de green, hele goede pitch de green op, tot 2m mis die putt. Begin met 5 bogeys op rij om op moeilijke hole 6 eerste par te maken nadat ik birdie putt van 4m tekort laat. Het is en blijft werken. Het putten is echt verschrikkelijk. Waar ik gisteren steeds in m'n eigen wereld was, was ik vandaag continue met de wereld om me heen bezig. Geen putt waar ik met overtuiging boven sta, voel de snelheid continue niet en de stroke wordt super handsy. Maak op 16 een birdie van 18m, uphill met heel wat break waarbij ik de vlag dankbaar mag zijn. Speel 13 boven en zak terug naar plek 18. Maar vooral een nederig makende ervaring, het was mentaal gewoon niet goed. En ja het putten kan technisch ook beter wat wellicht bij de korte putts meer vertrouwen geeft. Maar het begint bij het geloof dat ik iedere putt kan maken. Die Miguel waar ik vandaag mee speel heeft een putter die slagen wint, dat was voor mij wel anders. Het gaat weer de ervaringen bank in. Hoop geleerd, hoop te processen nog. Wat ik geleerd heb is dat tee to green ik met de beste spelers in deze groep mee kan. Ik ben zeker zo lang en qua accuraatheid is het vergelijkbaar. Scorend vermogen is waar het te winnen is. Dit was een baan waar je met regelmaat de green mist. Want ze zijn klein, er staat veel wind en er zijn plekken rond de greens waar je niet kunt zijn en je dus conservatieve lijnen moet kiezen. Dus moet je U/D's maken om te scoren. Fir, Gir 2 putjes heb je maar weinig hier. De ondergrens daar moet omhoog, ik moet de chips dichterbij slaan en daar is een andere aanpak voor nodig. Ik land m'n ballen graag op de green om voorspelbaarheid van stuit en rol te krijgen maar het resultaat is schoten met een flink groter risico en ik krijg de ballen niet echt dichtbij als de green omgevingen zo wisselend zijn. Ik heb deze dagen veel spelers ballen laag daar alle meuk heen zien spelen en daar gemiddeld genomen simpelweg betere resultaten mee zien halen. Te weinig geoefend om zelf ook toe te kunnen passen. Daarnaast moet de putter een wapen worden. Gefrustreerd na vandaag maar vooral ook weer met vuur om het weer wat beter te gaan maken. Winnaar is een speler van Oporto met hcp net onder de 7 die op z'n thuisbaan heel netjes de topers (speler of 6 die onder de 3 zitten) achter zich weet te houden op 1 slag.  

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

• x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 dag 13 uren geleden #3 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gisteren te gast bij de Haagse Bandito Taxgolf op Groendael. Voor mij een nieuwe baan.
Aanrijden is al leuk. Vanaf de A44 rechtsaf richting Waalsdorpervlakte. De omgeving varanderd van stads drukte naar landelijk. De eerste blik op het clubhuis is prima, leuk met een mooie veranda. Parkeerterrein goed aangelegd, overzichtelijk. Taxgolf staat al op de puttinggreen. 
Wij beginnen bij de 2 chipping greens, deze liggen aan de andere kant van de DR. Hier zal het niet druk zijn, net te ver lopen voor de meeste leden. Heerlijk staan pielen en ouwehoeren over verschillende stijlen van chippen. Vervolgens naar de DR. Je slaat met floaters over/in het water. De DR is hoger dan het water, een mentaal ding, je staat aan de rand. Net als bij een DR op de 1e etage. X-elf hou daar niet van. De DR zelf is een knus houten constructie, mooi. 
Als laatste de putting green. Wat een goede green, snel, goede rol. De bal doet wat je ziet of net niet ziet. Wat wel opvalt en erg aanwezig is is het omgevingsgeluid. Sportvelden, schietvereniging en de oude randweg. Zonde. 

De baan. Mooie ruime green complexen. Geonduleerde greens, snel. X-elf herken er aspecten van The International in, zelfde architect. Bijv green complex van hole 6 zou ook op de The International kunnen liggen. Kwalitatief erg goed. Putten is een feestje en erg listig. Snelheid en lijn moeten goed op elkaar afgestemd zijn. 
Hole 1, par 4 van 300m. De uitdaging van Groendael laat zich direct zien. Niet de lengte van de hole maar de breedte van de hole. Geen onaardige afslag die toch net op de aangrensende hole terecht komt. Slag 2 naar de green moet over bomen. De volgende uitdaging van Groendael laat zich zien. Er is niet echt een landings gebied rond de green om de bal te plaatsen. Het is nauw en veel duinachtig zanderig terrein met helmgras e.d. De hole op de green van 1 heeft een ontzettende donut er om heen. Niet fair. De eerste bogey is daar.

X-elf zal ook niet elke hole beschrijven. Het is een herhaling van hole 1. Mooie greens, smalle fairways, weinig ruimte om de bal te plaatsen. Moeilijke baan. Op de aoc, ook moeilijk, krijg x-elf 8 slagen op 18 holes mee, op Groendael maar liefst 13! En die heb je nodig ook. Optisch ziet het er mooi uit. En toch is er iets. Hoe groot de greens zijn zo klein/smal de fairways. Het past net niet bij elkaar. De holes liggen ook dicht bij elkaar. Teebox kan kort naast een andere hole liggen en in schootsveld van de andere hole. Als het drukker is kan dit voor oponthoud of erger zorgen. Nu al een paar keer mee gemaakt dat het beter is om even te wachten met slaan. 
Hole 4, par 5 is op het oog een mooie hole. Een stuk lopen naar de tee box, afslag ligt makkelijk op hole 3. Waar leg ik mn bal vervolgens om verder te kunnen spelen?
Hole 5, korte par 4. De minste hole m.i. De green is slechts vanaf 1 punt aan te spelen. De ingang naar de green wordt afgesloten door een boom en er is geen alternatief. 
Hole 6 is een prachtige hole met mooi green complex. Door de sterke wind tegen die wij hadden een erg moeilijke hole. 
Hole 9 ook een mooie finishing hole. 

De baan moet je een paar keer gespeeld hebben om te weten welke strategie het beste resultaat geeft. Je moet sowieso op tik zijn en dat is x-elf by far op het moment. 
Al met al weer een heerlijk golfdagje. Lekker ouwehoeren, niet lekker spelen. Prima na zit. Erg goed eten en de spatburgunder gleed er soepel in (net als de oesters).

Dank amigo. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy, GarField000

Lees meer
1 dag 22 uren geleden #4 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Over bandido tija gesproken. Taxie ging de baan in. Met good old X-elf. Die erg nieuwsgierig was naar de baan. 
Groendael is een echte ledenbaan. 9 holes. Vond ik vroeger niets. Golf is 18 holes. Maar waar je vroeger relaties (zakelijk golf) altijd kon porren voor 18, is het nu vaak 9, einde dag. Veel beter in te plannen in het drukke levensschema. De ruimte is beperkt op Groendael. Er moest een drivingrange e volwaardig clubhouse zijn, plus parkeerruimte. Dit snoept ruimte, op de toch al beperkte locatie, nabij drafbaan Duindigt. Ik heb het al eerder gezegd, vroeger vond ik de baan ruk. Klein, 9 holes, bah, en veel te moeilijke greens. Dolgraag zou ik eens met de architect willen spreken. Bruno Steensels. De beperkte ruimte maakt het lastig om volwaardige holes neer te leggen. 2 par 3, 1 par 5 en dus 6 par 4. Die zeker niet allemaal lang zijn. De greens zijn bijna allemaal ruim. Zodat de greenkeepers keuze hebben voor vlagposities en de baan daardoor anders wordt. Veel variatie is mogelijk.  Hole 1 is bijvoorbeeld krap 300 meter en kan zo maar 30 meter langer spelen met variatie in teebox en vlag achterop. Toch kan het zomaar voorkomen dat je een 3w of zelfs driver moet slaan als de wind erop staat. Wat ik maar wil zeggen, elke club in de tas kun je gebruiken. En dat vind ik leuk. Heb vandaag niet de 48gr wedge, de i5 niet gebruikt (in de tas: driver, 3w, 7w, i3, i5-pw, 48,52,56 & putter). Want wind was er vandaag, stevige wind. Al met al heeft Steensels een baan neergelegd, die, gegeven de ruimte erg knap doordacht is. Kritiek is er zeker. Op hole 5 blockt een boom de toegang naar de green. Je moet echt goed doorhalen (200 meter) naar de hoek waarna de green zich opent. Tekort en je hebt eigenlijk geen shot, ook al niet omdat er geen voorkant green is. Er mag wel een boom zijn, maar die moet kleiner zijn. Dit is eigenlijk ook bij hole 6, het water komt teveel in de baan waardoor het landingsgebied klein is. Je hebt geen ontsnapping. De architect zal zich wellicht verweren dat je niet in 2 naar de green hoeft, maar ook kunt opleggen en je approach dichtbij moet slaan. Ik weet dat (nog) niet.
X-elf een rondleiding gegeven bij aankomst. De pitching weide, waar we de nodige tijd doorbrachten. De DR, met het water en de ruime putting green, hij heeft het allemaal gezien. De DR is een mentaal ding, je staat kort op het water. Moet je even aan wennen. Groendael is prettig, geen starttijd. Het ledenaantal wordt bewust beperkt gehouden. Ergo, altijd speelruimte. Geen spiraal, noch reservering. Bovendien een goede catering. Er zijn mensen die sommige leden branieschoppers vinden. Maar ja, die tref je denk ik overal. Aankomen en spelen. Zaterdagmiddag meestal rustugh, en met vlaggetjes dag helemaal. We waren van plan 18 holes te spelen, maar fysieke malheur noopte te stoppen na 15 holes. Laat ik nu niet alle 15 aflopen. De 1e 9 speelde ik qua score niet goed. Dat lag enerzijds aan de 3w. Die liep voor geen meter. Wat liep wel? De driver (3x geslagen, 3 strepen van de tee). Wat liep ook, de 7w vanaf de FW. Op hole 3/12 wind tegen naar de hoger gelegen green ruwweg 170 meter de green raken. Heerlukkk. IJzers liepen eigenlijk ook goed. Echt heel tevreden over. Wat liep niet naast de 3w? De putter. Niet dat ik slecht stond te putten. Zeker niet. De verdediging van de baan schuilt voor een groot deel in de supersnelle greens. Wat naar is, is de donut om de hole die nadrukkelijk aanwezig was. Daar is bijna niet op te anticiperen. De donut ontstaat deels door het plaatsen van de pin en deels doordat de spelers de bal uit de cup pakken en de green opduwen. Het verbaast me dat er donuts zijn. X-elf stond op een gegeven moment wel 4x een put te herhalen, maar telkenmale brak die net op het moment dat je dacht dat die viel. Ik ben daar niet helemaal over uit of dit nu fair is. De 2e 9 speelde ik beter, en maakte ik meer parren. Happy mee. Speelde tot hole 14 met dezelfde bal, zodat mijn 3w mij in de steek liet en mijn bal in de shizzle mepte. Mijn provincie draaide helaas de linkerkan aqua in. Na de korte par 3 7/14 stapten we uit. Aan sluitend gingen we eten, 3 heerlijke oesters ieder en voor X-elf een bavette en voor mij de steak tartaar. Een spätbourgunder/pinot noir erbij. Wat wil je nog meer??
Het was te lang geleden amigo. Heerlijke middag. Dank!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, swinging daddy, GarField000

Lees meer
4 dagen 9 uren geleden - 4 dagen 4 uren geleden #5 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Jaja, het was kennelijk weer bandido tijd. Uitwedstrijd tegen Los Arqueros, een prachtige baan in de buurt van Marbella. Mijn Maatje en ik mochten aantreden tegen Lee hcp 4 en Mark hcp 20.
Op hole 1 weet ik met een lastige putt mn par te redden. Mark de hcp 20 ligt dichterbij, maar wel voor birdie die hij holed. Mark's swing doet meer denken aan een single digit speler, maar krijgt nu nog het voordeel van van de twijfel. Op hole 2, een lastige par 3 ligt ie met een mooie klap op de green. De twijfel verdwijnt. Na 6 holes staat ie level par voor 18 Stableford, 6 slagen beter dan zn handicap. En wij 4 down.
Hole 7 slaat el Bandido mejor zn approach in de penalty area, hij vindt een drop niet nodig, maar tijdens een Stableford had ie met een goede chip zn bogey kunnen redden, vrij makkelijk een dubbel voor toch een puntje.
Ik weet holes 7, 8 en 9 te winnen. 1 down door de turn, dat valt mee.
El bandido mejor pakt de draad weer op met par, par en scoort in totaal 44 Stableford.
Even opzoeken wat de kans is dat een hcp 20, 44 Stables binnentikt? Ongeveer 1 op 1100. Dan moet je als legit 20 hcp-ert dus 5 jaar lang 4 keer per week spelen om dat een keertje voor te laten komen. En dan heb je op zo'n dag alle geluk van de wereld. El Bandido mejor heeft geen geluk, slaat mooie lange baby draws van de tee en prima ijzers naar de green. Absurd.
Laatst bewerkt 4 dagen 4 uren geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy

Lees meer
6 dagen 23 uren geleden #6 door taxgolf
Volgende x maak ik een foto voor je

Lees meer
1 week 12 uren geleden - 1 week 12 uren geleden #7 door Frank@Andalus
Ok je tekent een T in het zand, welke van de twee lijnen is dan vertikaal? Nou, geen van beide dus. 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 1 week 12 uren geleden door Frank@Andalus.

• swinging daddy
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
1 week 22 uren geleden #8 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Plus ronde van vandaag 2024
Laatste dag mooie baan uitgezocht, Shingle Creek. 100$ plus maar kon op GolfNow.com twee hot deals scoren voor 80. 
baan ligt eigenlijk midden in verstedelijkt gebied omsloten door wegen maar op een paar holes na weinig last van. Enorm complex met hotel en congrescentrum. Alles tiptop. Waarom zeg je dan niet bij betalen, sorry maar de Greens zijn net geprikt…. Het putten was echt lastig. Hobbelig als de neten dus veel ballen uit koers. Baan is een oase voor vogels, veel water, veel waarschuwingen voor snakes en gators maar helaas niets gespot. Eerste 9 mooi, speelde van blauw dat was 6300 yards. Door humidity verlies je toch wat afstand dus haalde twee x de fairway niet… spel was shit, werk golf en weer druk. Mochten na 7 holes langs een 4 bal jonge Amerikanen die er werkelijk niets van konden. Gaven de flight voor hen de schuld. Die lieten ons twee direct op de volgende hole door, hè hè eindelijk. Meteen rust in de kop en hebben tweede deel fluitend door kunnen spelen. Die tweede 9 iets minder qua lay-out. Heb na 3 holes de scorekaart opgeborgen en geprobeerd lekker te genieten. Weer een birdie! Cornelis ik ga je inhalen;). Leuk was nog op de eerste par 3 , stond een veteran . 10 $ lappen pp en prijsje winnen wanneer je op de green kwam. Nou dat lukte ons niet maar toch mooie marker gescoord. Even leuk staan praten met de veteran. Afsluitende baan dus mooi, score k.t. Mooie vakantie gehad. Op naar stroke play kampioenschap op de Purmer komend weekend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, SevenUp75

Lees meer
1 week 1 dag geleden #9 door taxgolf
Net terug van een heerlijke edoch (te) kort(e) vakantie, geen golf. Niet op de vakantie (tijd te kort) en niet vandaag. Wel even naar Groendael gereden. Gisteren was de slotdag van de Golfweek en de relikwieën stonden er nog. Beetje roest uit het lichaam, wat DR werk. Het was kennelijk gezellig gisteren, wel veel auto's, doch ik zag niemand. Eerst maar een chippen. Wat vind ik dat leuk. chip met bal boven de voeten, harde ligging, in dik gras: alles passeerde de revue. Toen de bunker in. Zag laatst een clipje van Rory. Die tekent een |- (een liggende T) in de bunker. Shaft  dient bij startpositie gelijk te zijn aan de verticale lijn. En bij impact dus ook. Goed solide gevoel in de swing en de ballen vlogen er meer dan goed uit. Nu vertalen naar de baan. toen kwam de regen, dus maar naar de DR. Eerst een paar swings met de 7W. Na een bal of 5 maar gauw de headcover erop gedaan. Het leek nergens op. Vervolgen tourstickie neergelegd en de i8 gepakt. In de les bij C besteden we aandacht aan het deloften  van de club. Op de mat moet ik dit bewust doen. De truc is natuurlijk dat het onbewust gaat. aandacht schenken aan balpositie, stance, spanning uit het lichaam. ' Slechte' ballen, waar ik er maar een paar van sloeg, hadden een Carry van ruwweg 120 meter. De rest vloog meer dan consequent ruim voorbij de 125 meter paal. Belangrijk,, de ballen kwamen ook bij de intended target. Met een prima bushdraw. Ook hier geldt: vertalen naar de baan. 
Wat afgemaakt met een paar ballen met de i5 en de gefixte i3. Putten moeten overslaan, want de regen was genadeloos. 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, x-elf, swinging daddy

Lees meer
1 week 1 dag geleden #10 door Frank@Andalus
Ik nog snel even een rondje spelen voor de start van het EK voor Nederland. De greens zijn geprikt, maar het lijkt wel alsof ze dat hebben gedaan met zo'n ding waar je ijs mee schept.
Op hole 1 meteen een kansloze dubbel, geen lekker begin. Op hole 4 ben ik iets te kort, bal kansloos rechts naast de green. Gister te veel naar het US open gekeken, dus de texas wedge uit de tas. Ik geef m een zwiep en de bal rolt, hobbelt en butst over de kansloos oneffen green in de hole. Birdie 

Volgende hole ook 

birdie. En op hole 17 lig ik op 4m, putt net iets te veel links, dus kansloos maar hobbelt ie opeens rechts en birdie 

Hole 18 nog een mooie up and down par met de lobwedge over de bunker. Rondje 82, toch lekker. Ondertussen ter voorbereiding op Nld. de Nederlandse hcp weer bij aan het houden. Die zakte van 11.0  naar 10.6.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.143 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven