Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
2 maanden 6 dagen geleden #51 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Wederom, de ene ronde is de andere niet.
Maandbeker wedstrijd. 9 holes (waarom, weet ik eigenlijk niet). Wat gedoe over starttijden, stond uiteindelijk in de app verborgen. enfin, niet getreurd. 15.00 van quite. Ik ben er op tijd, ga wat inslaan. Van het gras, lekker eerst de pw, dan de i8. Paar rotte ballen ertussen, maar dan begint het. Die pro's hebben altijd zo'n mooi mini fonteintje als ze de bal raken (en dan de grond). Ik heb dit ook (al is misschien de wens enigszins de vader van de beleving). Any way, bijzonder goed bal turf contact. Pik een spot voor de bal, waar moet de bal over vliegen en go. Het gaat meer dan goed, die tip. Toch ben ik onbewust bezig met de wedstrijd. En niet zozeer, lekker spelen. Nee, veeleer, het resultaat. Ik sta de ballen heerlijk te raken. Dit moet een goede score worden. Precies de valkuil waar ik genadeloos in tuin. Ik werd Ena laatste of zo. 

Maarrrr, waar de puntentelling bijzonder nadelig uit viel, sloeg ik gewoon goed. Laten we beginnen op hole 1. Ik speel met een dame (van rood) die niet heel erg lang is van slag (en dan druk ik me beleefd uit). En een hele aardige man, met een behoorlijke slice van de tee, maar wel zo 1 die toch de fw raakt. Speelde bijzonder steady. Op 1 ga ik weg met de i3. Raak hem dun. Heb een rustig i7 over naar de pin. Van 9 komen mensen aan lopen. Ik pik zoals bijna gebruikelijk een intermediate punt, maar doe dat dus eigenlijk niet. Ik ben eigenlijk al bezig met de birdie put. Ik top mijn bal en de volgende sla ik in de bunker, Ik kom eruit, over de green, lig in bijzonder dik gras en chip heel slecht. Kan me niet herinneren dat ik zo beroerd stond te chippen. Maak een 7. Zucht. Hole 2, pin op 130 meter. Ik denk i8, houd de bal voor de vlag. Ook die raak ik slecht. Lastige uphill put van ruim 12 meter. En ik put bijzonder truttig. 9 holes lang overigens. Onnodige bogey. Hole 3, op zich een goede drive qua slag, alleen lijn verkeerd, lig in de ramsj. Chip eruit, i6 net tekort en wederom een rukchip. rukput er achter aan. Het wordt niet rustig in de kop. Hole 4, smalle par 5. Ook de plek voor de longest. Mijn drive is kaarsrecht, beetje wind tegen en tikt easy de 250 meter aan. 5w erachter aan die ik onnodig top, want ik was al weer bezig met de Eagle put. Na de getopte 5w een slap i7 gevolge door een i9 die in de bunker belandt. Daar kom ik uit, al lig ik weer in de rough. En ja hoor, ruk chip put. Hou op. Op hole 5 sjees ik mijn 3w pardoes over de tee van 3. Mijn provi is een streep, zo goed geraakt dat ik bijna bij het water aan het einde van de fw lig. Jij speelt met risico, zegt medespeler Tom. Hij heeft gelijk. Het is een wedstrijd, maar we besluiten om mijn 1e bal niet te gaan zoeken. Mij boeit het niet, medespelers hebben de bal nooit zien gaan Ik maak een vuile par. Hole 6 sla ik weer slecht af. Maak weer een brute coursemanagement fout. Ik sla werkelijk een zalig i8 en denk dat ik het water rechts uit het spel heb gehaald. Wat een slag, roept Tom, prachtig. Ik volg de bal niet meer goed en denk dat Tom wel gezien heeft waar de bal landt. Lang verhaal kort, bal nooit meer gevonden. Niet volgens de regels, maar ik ben er wel klaar mee, stop met spelen van de hole en noteer een 8 met instemming van de spelers. Korte par 3, neary. Die staat nu op 1,5 meter van de vlag, ik sla op 2,5 meter. Super! Birdie kans. Put nou maar eens gewoon, lafaard. Moet nog werken voor mijn enige par. Richting hole 8 spreken we over mijn spel. Jij slaat zo goed, mooie swing, je moet met minder risico spelen, zegt Tom. Holle 8 speelt 330 meter, 2 x een i5 zegt Tom (hole speelt wel als een flauwe dogleg naar links). Tom, je hebt gelijk, zeg ik. Waarom sla je dan met je 3w af? heb je niet iets anders, vraagt Tom? Ik denk dat het de club is en sla zo ontspannen een bommetje, dat ik een PW denk over te hebben. Die druk ik er links uit, pinhigh, weliswaar, maar toch. 48 graden had ik de bal onder de hole gehouden. Hoewel ik de bal er bijna in chip voor birdie, noteer ik soepel een bogey. Zucht. Hole 9, iets meer dan 210 meter naar de rand van het water. Dat haal ik nooit, en met een beetje draw draait de bal weg van het water. Waarom sla je met je 3w af, vraagt Tom maar weer eens. Omdat het kan, zeg ik en sla weer een bom. Wat resulteert in ballo di aqua, heeft nooit de grond geraakt, is er niet in gerold, nee, gewoon qua carry.. Tom, mixed feelings tussen een bewonderende blik versus, sukkel, je mot je ijzer slaan complimenteert me toch. Ik drop naast hem en sla een streep over de pin en maak bogey. 

Ik word end laatste, met nog een paar dat wel. Winnaar is een dame die in januari gestart is en zo veel als mogelijk speelt. Haar hcp daalt, ze had nu 27 punten. Uw reporter wint easy de longest. Bokito mannen boeit de dagzege natuurlijk niet. De longest, dat is wat we willen. Foto in het clubmagazine, dat dan wel. gezellige nazit, waarin een discussie ontspon over de kwaliteit van de horeca. Ik heb tot nu toe goede ervaringen. De dame die in mijn flight zat, was beduidend kritischer. Zij vindt de kwaliteit maar zozo, de prijsstelling stevig (waar niet?!) en de bediening te familiair. Tsja. Aardige dame met bijzondere trekjes. Op slagen van 100 meter kwam de rangefinder uit de tas, hybride nodig om die afstand te halen en dan nog te kort zijn. Het kan, het doet me niet veel al begrijp ik de rangefinder niet. Dat gevoel had ik nu ook met de opmerkingen over de bediening. enfin.

De focus wegnemen van het eindresultaat helpt me echt enorm tot nu toe. ja, de executie van schoten is soms beter dan de andere x. Ik ben wat stijf in de rug en werd geprikt door een horzel. Het kan en het boeit niet. Het helpt me enorm de focus weg te halen bij het eindpunt van de slag, naar de slag zelf. Zonder dat ik daarbij verstrikt raak in allerlei technische chit chat met mijzelf. Het was fijn geweest als ik zo ook de wedstrijd benaderd had. Een leerzame les, die me uiteindelijk een lekkere fles rode Bordeaux opleverde en eeuwige roem in het maandblad.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Faiz, x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 1 week geleden - 2 maanden 1 week geleden #52 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
De ene ronde vn 9 holes is de andere niet. Vandaag op invite 9 holes op de Kennemer, Van Hengel lus (met het bankje op hole 8). Poeh, wat een baan, schitterend!! En lang, by the way. Helaas maar 9 holes, er was een shotgun wedstrijd voor betrokkenen bij de GP formule 1 op Zandvoort volgende week. 10.00 aftikken van de prachtig hoog gelegen tee box., Weersverwachting? Chips, regen. Amai. Uirtje rijden, bij aankomst lichte miezert. Nauwelijks iemand aanwezig. Vriendelijk gesprek met de vrij corpulente caddymaster. Kopje koffie, paar ballen tikken en go. 
Ik ga weg zoals ik de laatste tijd begin. Bommert van een drive, op de bijna 400 meter lange hole 1, par 4. Helaas wat scherp op links. Mijn provi Hook ik zo bizar slecht. Medespeler topt zijn drive (wat hij gedurende de ronde vrij vaak deed). We vinden mijn bal en toen was het vindersgeluk gelijk opgebruikt. De rough was ten eerste bizar hoog, semi rough if and hooguit 2 meter. Daarna begon het hoge helmgras gezeik. Echt lang geleden dat ik dit zo hoog heb gezien. Kwam door de vele regen, zo werd me verteld en rough maaien past niet bij het baanbeheer. De rough was nat, dik, zwaar. Als je bal in de rough komt, is eigenlijk lost ball. Mijn gastheer verloor veel ballen. Lang verhaal kort, de eerste 6 holes was double bogey golf. De holes speelden stuk voor stuk erg lang, helaas minder rol dan de dagen ervoor, veel regen maakte de baan niet drijfnat (alleen die vermalende rough) maar wel stroever. Hole 2 sla ik echt wezenloos ver af en twijfel zelfs of ik met 2 naar de green ga. Green lag iets lager en met rol kan de bal toch ...? Ik speel verstandig een i6 en wil daarna voor een meter of 60 een lage pitch spelen. Overmoedig zoals ik ben geworden door het lekkere balcontact. De shank master is dan toptijd om de beentjes oud e grond te zetten. Ik kom desondanks geweldig uit de bunker, maar voel de greens totaal niet. Hup naar de leuke hole 3, ietwat uphill. Midden green 145. Beetje wind tegen (er was weinig wind). Overmoedig denk ik makkelijk de i6. Swing is niet helemaal vrij en ik land wel op de green (club tekort), maar ietwat links, met spin op de bal. Die rolt dus letterlijk 20 meter de green af. Chip van lastige ligging is super, maar een 3 put. Hole 4, wederom magnifiek vergezicht, slaan van hoog naar laag. Sla een heerlijk i3, iets teveel op links. Mijn wedge raak ik iets voor de bal, dus tekort, dus rol terug. Dubbel is zo gemaakt. Hole 5, saai, echt heerlijk vergezicht. Goede drive, helaas doorstuit in de rough met rot ligging. Hak eruit, nog slag op de green en weer 3 put. Hole 6, die gave doeleg waar de pro's of rechtdoor gaan over de heuvel of rechtstreeks naar de green. Lekker met de 3w, moet helaas om de boom heen, wordt eentonig, met 3 op de green en een 3 put. Op naar hole 7, de lange par 5, tikt effe de 500 meter aan. wijd, breed, heel geonduleerd. Super drive, maar heb 280 meter over. bal ligt op de upslope, metertje verder en ik pak makkelijk 15 meter rol. enfin, i5 is prima, maar bal rolt in de semi rough. Heb toch nog 145 meter met pin achterop. Wees wijze neem meer ijzer. Dus een i5 die ik zo goed raak. Je hoort het aan het geluid. Helaas links over het duin, bal landt links van de green. Naak een goede chip en ram eindelijk eens de 3,5 meter put erin. Hehe. De prachtige par 3 hole 8, Van hoog naar laag, denk 10 meter hoogte verschil. Vlag op !60 meter. Het grote rekenen begint. Ik denk, een rustig i5, Hoog en dan komt het goed. Focus niet meer op de green, maar op de vertrekpunt van de bal, en beter raken kan ik niet. Bal landt nog net achter op de green en rolt iets door buiten de apron. Wat een slag. Moet vanaf het begin van de duin terugchippen en breng de bal tot op een meter. Easy par. En dat na 10 minuten wachten vanwege een stortbui. En toen naar hole 9, semi blinde slag. Heerlijke hole met uitzicht op het clubhuis. Ik sla wederom snaarstrcak af. Wil niet arrogant overkomen, maar vond het wat lullig voor mijn medespeler. Want die kwam echt nauwelijks weg van de tee. Wat doe ik verkeerd? Ik vind het lastig, ik ben geen pro. Ik zeg dat ook tegen hem. Na aandringen zeg k dat ik zou  beginnen om de bal iets meer voorwaarts in de stand te zetten. Dit hielp enigszins. Maar echt les en eens een blik op het materiaal brengt hem denk ik meer. Enfin. Ik heb 140 meter naar de hoger gelegen green over. De overmoed zegt een i6. De ratio een i5. Ik neem de i6 en ondertussen maalt het in de kop. Ik sla een bizar slechte bal, met stip in de hazennaaierranglijst. Maar die rolt wel zo de green op met ruwweg 10 meter naar de vlag. Easy par. Super resultaat, heel lelijke slag. Ik eindig met 3 mooie parren, maar wel 48 slagen. Poeh.

Haagsche, Kennemer of Noordwijk. Voer voor discussie. Misschien. De Haagsche is by far de mooiste baan, best onderhouden. Her en der zag ik toch wat overtollig water op de K. Iets minder drainage. De Van Hengel lus is mooi, de Haagsche heeft 18 mooie holes met de beste par 3 van NL. Maar de ligging van het clubhuis, de charme en gastvrijheid van de K. Poeh, best wel verliefd op hoor. Foto van Richard Green met course record. Mooie uitzicht, ja. De Kennemer heeft het helemaal. Voor mij meer dan Noordwijk. Ben je lid van een A club, kloeke € 140 green fee. Maak er een dagje uit van. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 2 maanden 1 week geleden door taxgolf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Faiz, x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 1 week geleden #53 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag 9 holes met een collega op Groendael. Weinig wind, wel benauwd (zeurpiet). 
Eerst maar even de schoenen. Heerluk. 1 kritiekpunt of wellicht moet ik daar aan wennen. De voorkant van de schoen (teenruimte) oogt smal maar is ruimer. Ik slipte zelfs hier een soort van. Toch zat de voet stevig, maar gevoelsmatig had ik speling. Ik moet er aan wennen.

Het spel, par 35, rondje 41. Met schrik niet 5 parren!! En van die 5 parren had ik maar liefst 3x kans op birdie. 2x lag de bal op ruwweg 1,5 meter en op hole 9 zelfs op ruwweg 1,1 meter. En jammerlijk 3x (!!!) lip out. De hell. Ik ging oké weg op hole 1, met een redelijk i3. Maar shank mijn i7 de bunker in. Hop eruit en met 4 op de groene vlakke weide, green genaamd. Helaas bogey. Op de par 3 2e sla ik een beauty i8. Vlag staat rechts op het plateau. Bal landt vlak voor rechts van de pin, hop en stop. 1e. lip out. Easy par mag ook, beloon mezelf helaas niet. Drive genadeloos op hole 3, maar de bal stuitert helaas in de vette rough. Moet helaas 6 noteren. De lange par 5 (speelt 500 meter) speel ik om in te lijsten. Bom van een 3w, 5w er genadeloos overheen. PW helaas tekort, de bal rolt terug van het plateau. Birdieput van 12 meter ligt er dood bij. Hole 5 sla ik wederom strakke 3w en de lijn naar de pin opent zich. Raak de pw niet goed en de bal ligt in de apron. Put is slecht maar herstel super voor par. Hole 6 goede drive met de 3w, I6 landt op het duintje, Fluf een chip, enfin, een 6. Korte par 3, 104 meter. PW sla ik de bal over de vlag, ruwweg 1,5 meter, lip out, easy par, naaste birdie kans gemist. Hole 8 is de drive minder, uit de fw bunker, naar de pin, bunker, enfin, rommel me naar een 6. Hole 9 is ingekort wegens onderhoud. ruwweg 210 meter naar de green. Ik speel een i8 en heb ongeveer 62 meter naar de vlag over water. Mijn 58 gr wedge is geweldig, bal landt binnen 1,1 meter. Bijna een gimmie. Terecht niet, ik lip hem eruit. 

Ik heb heerlijk staan spelen. Heel erg blij mee. Nu ik de focus heb weggehaald van het doel (zeg maar het target) en verplaatst heb naar waar ik de bal wil laten starten (qua lijn), richt ik mijn aandacht niet meer op het punt in de verte. Voor nu werkt het meer dan goed. Echt heerlijk balcontact, super goede slagen. Heel fijn dit, want dat zie je gewoon terug in de score van het aantal parren!.

Na afloop nog gegeten. Erg lekker hoor. rib eye die misschien iets te rood was. Voor mij geen probleem, lekkere salade. Als dessert echt overheerlijke broodpudding. Zonder overdrijven echt 1 van de betere golfrestaurants. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Faiz, x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • ron273
  • ron273's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Hcp: 26,2
Lees meer
2 maanden 1 week geleden #54 door ron273
Beantwoord door ron273 in topic Plus ronde van vandaag 2024
Afgelopen zaterdag een rondje gelopen op de Batouwe. De generaal had ook al jaren geen club meer vastgehad en onze twee vrienden hebben net het GVB afgerond, allemaal rond de hcp 45. Zij hadden nog niet veel op een "grote baan" gespeeld, dus er waren wat zenuwen. We liepen de lus Perengaard, van de rode tees.

Ik moet zeggen, ik vind het een leuke baan. Hij is goed onderhouden en redelijke brede fairways. Soms is het wat lastig om te zien waar je heen moet, maar dan bracht golfshot uitkomst. De dames hebben prima gelopen. De eerste zenuwen waren snel voorbij en mooie slagen en vreselijke toppers wisselden elkaar af. Natuurlijk was dit niet de snelste vierbal, dus hebben we een aantal keren achteropkomende flights doorgelaten. Op 1 na waren die ook allemaal vriendelijk en begripvol. Kortom: voor de dames een geslaagde dag.

Mijn spel was minder dan de vorige ronde, maar eigenlijk ook niet heel slecht. Vanaf de tee weer prima en rondom de green eigenlijk best wel goed. Twee keer een waterbal, waarvan 1 doordat de generaal door mijn backswing heen moest schreeuwen

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

, maar dat mag de pret niet drukken.

Na de ronde nog een hapje gegeten in het clubhuis en ook dat was dik in orde.

Kortom: een prima dag.

Hit 'em with your practice swing!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Faiz, x-elf, canth, nieuwlander, taxgolf, 84425, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 1 week geleden #55 door Faiz
Beantwoord door Faiz in topic Plus ronde van vandaag 2024
Afgelopen zaterdag, 10 augustus, was het zover. Mijn eerste 18 holes rondje voor de maandbeker (sinds jaren) bij mij op de club (Dorhout Mees). De maandbeker is strokeplay, par 71 waar ik met mijn handicap van 26.2 nog +24 meekrijg, dus voor de snelle rekenaars, 95 is het doel.

Met die 95 in het achterhoofd, de nog spaarzame rondjes 9 holes die ik heb gelopen is mijn strategie van de dag om bogey golf te gaan spelen. Beetje op safe spelen, liever iets korter dan een lange bal die ik de vergeten eeuwigheid in ros. Omdat in mijn vorige rondes mijn 3W vanaf de tee niet zo lekker ging (van de bal toppen naar hooks en superslice, en alles daar tussen behalve rechtdoor), besloot ik de good old hybrid4 maar te gebruiken voor de eerste hole, par 5. die ging lekker weg, met 3 net aan op de green, eerste lange putt die niet helemaal de richting koos die ik in gedachte had, met de volgende 2 putts was de hole binnen. Hole 1 missie geslaagd. de volgende 8 holes waren wisselend, van dubbel bogeys, strafslagen omdat ik toch niet iets te scherp het water wist te vinden, en hier en daar een par. Eerste 9 (par 35) met 49 eraf, wat netto 37 slagen is, +2 . Tweede 9. hole 10 speelt dan een stukje langer dan hole 1, volgens de scorekaart 30 meter langer. Pak met m'n suffe kop mijn 3W (omdat de afslagen met de hybrid4 wel lekker gingen) en jaag die bal meteen een water hindernis in. Aangezien we op die hole de wind in de rug hadden, was de hybrid 4 daar ook prima geweest. Dat was ook meteen het startsein van alles wat niet zo goed ging. Doubles, triples, bunkers waar ik niet uit kwam (dat terwijl ik graag op het strand te vinden ben) ballen droppen, been there done that. Korte samenvatting, het was niet best. Laatste hole, een par 3 die 128mtr speelde, de bal nog wel mooi op de green, helaas net buiten de neary, maar een score van 57 op de laatste 9, wat totaal op bruto 106 uitkomt, is niet zo best. 

Over een weekje maar eens even weer een rondje lopen en kijken waar het mis kan gaan en waar ik de bal ongeveer wil hebben. Eerste weekend van september staat weer een wedstrijdje op de kalender, 27 holes (zaterdag 9, zondag 18). Zou wel mooi zijn als het bogey golf plan lukt en ik iets dichter in de buurt van de 95 bruto (18 holes) kan komen.
 

Always have fun, no matter what you do ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, Dr golf, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 1 week geleden - 2 maanden 1 week geleden #56 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Na de ronde van vrijdag en de blauwe lus op Delfland gisteren was er vandaag een echte ronde: het parcours voor de derde etappe van de Tour de Femmes was vandaag open voor iedereen met een fiets. Dus met de ligfiets het parcours op en racen door de stad.
Morgen is de 1e etappe naar Den Haag;  dan dinsdag de rit van Dordt naar Rotterdam en daarna de tijdrit over de coolsingel, boompjes en de bruggen. 15 jaar geleden was de Tourstart ook in Rotterdam (proloog).
Het is leuk want het peloton rijdt langs mn huis en de werkplaats. 
  

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 2 maanden 1 week geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, Faiz, canth, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • ron273
  • ron273's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Hcp: 26,2
Lees meer
2 maanden 1 week geleden - 2 maanden 1 week geleden #57 door ron273
Beantwoord door ron273 in topic Plus ronde van vandaag 2024
Mijn laatste ronde, geregistreerd door golf.nl was op Nunspeet en wel op 7 oktober 2022. Na bijna 2 jaar heb ik gisteren de golfclubs weer eens afgestoft en met een goede vriend een rondje gespeeld op Zeewolde.

Ik was wat zenuwachtig na zo lang niet gespeeld te hebben, dus ik ging ruim op tijd weg. Ik ben rustig naar de driving range gelopen en heb ruim te tijd genomen om even in te slaan, vervolgens wat te pitchen en chippen en daarna nog een aantal putts te maken.

We speelde de Aak lus. De afslag op hole 1 was een mooie streep van bijna 200 meter, ik had nog ongeveer 120 meter over en leg hem 2 meter naast de pin. Twee korte putts en de eerste par was binnen. Euforie alom. Later bleek dit ook meteen de laatste par van de ronde te zijn. Zonder een hole-to-hole verslag te doen, heb ik eigenlijk heerlijk relaxed staan slaan. Vanaf de tee ging het zeer goed, 6 fairways van de 9 gevonden, een aantal mooie approach slagen binnen de 120 meter. Kortom: voor een eerste keer na bijna twee jaar, viel het niet tegen.

Vanmiddag speel ik met de generaal een rondje op de Batouwe met vrienden. Ik heb het virus weer te pakken, dit smaakt naar meer!

Hit 'em with your practice swing!
Laatst bewerkt 2 maanden 1 week geleden door ron273.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Faiz, canth, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 1 week geleden #58 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Jammer, de editor vernaggelt mijn verhaal weer eens.
Nu ja, dat interesseert waarschijnlijk toch niemand.
Beelden na de splash: alles gered. 
Dank Stef, dank Frank.
 
 

the conditions of a solitary bird are 5.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, canth, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden - 2 maanden 2 weken geleden #59 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Ja was een mooie ronde, dank daarvoor aan Stef en Boudewijn. Ik zag Stef en Boudewijn prachtige ballen slaan, maar het licht ging toch wel uit na een hole of 13. Natuurlijk had ik daar geen last van. Laatste hole een beetje gesmokkeld en afgeslagen van rood. Mijn drive tegen de wind in had geen enkele afwijking, nog 96m naar de vlag. Wacht ff nog 96m? Maar die hole is 250m lang, dus die geweldige drive nog geen 160m. Approach over water met de I7, het was helaas niet anders. Wel een tap in par.

De baan was met deze wind een straffe uitdaging, hole 6 te moeilijk. 350m tegen de wind in voor mij een par5 met een geniepig landingsgebied voor de 2e slag. Greens prima, met wat irritante breaks. De baan vraagt om coursemanagement die ik nog niet geheel door heb, volgende keer hopelijk wel. Onderhoud mag iets beter voor een baan met allure.
Het was weer een mooie dag, met helaas voor Stef een natte afloop.
Laatst bewerkt 2 maanden 2 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, Dr golf, Faiz, x-elf, canth, taxgolf, 84425, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #60 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag rondje 18 holes op Groendael. 2 gasten, ene heer uit Andalusië en een heer uit Rotjeknor die zich de koning van Seve Center waant. Het werd een bijzondere ronde. 
Onze richttijd om af te slaan was rond 13.00. Op Groendael geen starttijden noch spiraal. When you ready, let's play. Frank was keurig op tijd. Even de banden aanhalen, kopje koffie, beetje putten. Vandaag eens zonder rug Brace gespeeld. kijken wat het doet. Heer DR was kennelijk wat vertraagd, rond 12.45 arriveerde heer DR. Die ging subtiel met een i5 weg van de tee, koud en al. In de ochtend was het weer grauw en grijs, niet koud. In de middag klaarde het weer goed op. Wat bleef, was een briesende wind. Schatting windkracht 5-6. En wind, is wat deze baan prima als verdediging erbij kan hebben, wij als spelers kunnen makkelijk zonder. Wind mee maakt het leven qua afstand makkelijk, wind tegen vice versa (oh ja joh??). De in mijn ogen relatief korte holes worden met wind tegen toch wel beukers. Poeh. De baan lag er prima bij, greens niet overdreven snel. 
Lang verhaal kort: ik heb heerlijk gespeeld. Tot hole 16, de korte par 3. Lijkt een terugkerend verhaal. uiteraard was dit een rondje happy golf. Lekker lopen, baan verkennen door de gasten. Hole 1 maak ik een heerlijke birdie, let wel, een put van een meter of 10. Dus die maak je 1 op de tig keer. Ik heb mij geprobeerd te focussen op de lijn. Kies de target en het intermediate punt, leg daar de focus op, maak een swing en dan is het resultaat wat het is. Hele goede slagen, prima ritme, soms even trekken aan de club, maar meertijds meer dan goed. Heel erg blij mee, mede of dankzij door het gezelschap. 
Maar wat gebeurde nu op hole 16? Hole 15 was ingekort, het helm gras in de waste area was te dik en niet meer goed te onderhouden. Dus hole 5 was ingekort tot een par 3. Ik maak een heerlijke par, sla wind tegen, super. Lopend naar hole 6 word ik gebeld en ik ben afgeleid. Ik sla mijn 3w heel slecht en we lopen gezellig door, sla een bal, wedge naar de vlag, niets aan de hand. Loop naar de parkeerplek voor de trolley's. Ik denk dat ik mijn trolley op de rem heb gezet, niet dus. Schuine helling en wind. U raadt het al, trolley rolt pardoes de sloot in. Die is gelukkig niet diep. Maar ik stap met opgestroopte broek en al de sloot in. Tas is waterdicht, maar clubs en headcovers zijn nat, telefoon ook. Wat een shitzooi. De laatste 3 holes heb ik niet gespeeld, schoenen drijfnat, bah. Uiteindelijk is dat gierend leuk natuurlijk. De gang langs het volle terras van het clubhuis is hilarisch beschamend. Bij de auto alles droog gewreven ('zo, jij ben fanatiek'). Tsja. Domheid verdient een prijs. 
Al met al heerlijk gespeeld, vol vertrouwen heb ballen geslagen en uitstekend mij ronde gelopen. Heel veel dank heren. Het was me een waar genoegen. Frank, geniet van je tijd in NL. Het was goed je te zien. Hasta la vista.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, Faiz, x-elf, canth, 84425, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven