Slowly moving from 50 to 45 (9 holes)..... very slowly....
Afgelopen vrijdag 9 holes op de vrijdagmiddaggolfborrelmetbruinefruitschaal, zoals dat officieel heet, bij ons op de golfbaan, meegelopen.
We speelden de eerste 9 vanaf zwart (wat nieuwerwets voor geel is, ik heb het niet verzonnen), wederom netto strokeplay.
Het was voor mij weer een week of twee geleden dat ik voor het laatst op de baan had gestaan, dus even spannend wat voor een dag het zou gaan worden. Vanwege tijdgebrek driving-range overgeslagen. (beter plannen Faiz!)
Gameplan: Ik kreeg 13 slagen mee, even "op plussen" op mijn scorekaart en dat werden mijn "par's" voor deze ronde. Geen "hero drives", geen pro shots van 180 mtr naar de pin, maar een beetje berekenend en risicomijdend spelen.
[hole nummer, par + slagen mee]
Hole 1, par 5 +1, ging redelijk volgens plan, afslaan met een hybrid4 en rustig naar de green toe werken. Met een 7 de hole af.
Hole 2, par 4 +1, ook volgens plan een 5 noteren.
Hole 3 par 3 +1, (96mtr) prima afslag met de pw, 2 putts voor par (easy peasy lemon squeezy, hiep! eerste wedstrijd par van dit seizoen, seizoen begon voor mij begin augustus)
Hole 4, par 4 +1, afslag raakte ik niet lekker met de hybrid4, kwam 150mtr ver. Had iets van 160mtr naar de green, ijzer 8 mooi voor de green gelegd, net te korte pitch en 2 putts voor 6.
Hole 5, par 4 +2, afslag met hybrid4 liep lekker midden fairway. met ijzer 7 en een pw op de green 2 putts. so far, so good.
Hole 6, par 3 +2, deze par 3 speelde een kleine 200mtr. Besloot met een ijzer 6 af te slaan om hem voor de green (die iets hoger ligt) op te leggen. Afslag slicede ik ergens achter een struik, 3 pogingen verder lag ik eindelijk op de green, 2 putts en een 6 noteren.
Hole 7, par 4 +2, beetje lange rechte par 4, die ik bij de afslag met de hybrid4 top, net voorbij de dames tee, geef hem nog een hengst met de hybrid 4, iets te ongecontroleerd op de fairway van 5. Met een ijzer 9 pitch ik hem net voor de green, maar niet opgelet dat de vlag aan de andere kant van de green was geprikt. Dus nog een mini pitch om vervolgens met 3 putts door te gaan naar hole 8.
Hole 8, par 5 +2. Damage control. Pak mijn houten 3 uit de tas en peer de bal iets links van het midden de fairway op. De twee andere mannen in mijn flight, die met hun drivers de bal de eeuwige vergetelheid in hebben gemikt, kijken enigszins verbaast naar hoe ik de bal gelijk aan hun afstand wel op de fairway kreeg. Hybrid 4 om hem op een kleine 150 mtr voor de green (die een stuk hoger ligt) te krijgen. Vanaf daar begon het gevecht de bal die verrekte green op te krijgen. Slag 3 iets te kort, bal rolt terug, slag 4 een soort van fluff waar het gras verder ging dan de bal, slag 5 de bal de green op, en met 2 putts een 7 op de kaart. Hier had meer (minder) in gezeten.
Hole 9, par 3 +1, weer een korte par 3 van iets van 100 meter (104 volgens de kaart). Omdat op de eerste par 3 (beetje dezelfde afstand, alleen ligt bij deze de green weer iets hoger) de PW weer uit de tas. Easy swing, en op een meter of 4 van de pin. 2 putts voor par.
Bruto:49. Missie geslaagd om onder de 50 te komen over 9 holes. Alhoewel het niet met hele grote sprongen gaat, met die kleine stapjes en weten waar de verbeteringen zitten, moet het wel goed komen met de volgende ronde komende vrijdag.
Bijkomend nadeel, maar ook weer een voordeel, omdat ik 1 boven mijn playing handicap speelde, netto 36 in plaats van 35, is mijn playing handicap met 1 verhoogd (zit nog onder de 20 kaarten over 12 maanden). Al even gekeken, maar de volgende ronde krijg ik 14 slagen mee (lees hier het voordeel
). Soms is 1 stap terug, 2 stappen vooruit. Met dit in het achterhoofd kijk ik vol vertrouwen uit naar komende vrijdag