Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
3 maanden 1 week geleden #81 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gisteren een geweldige dag gehad op Quinta do Peru. Krijg om 3 uur Appje van Andre, we slaan om 3:30 af, doe je mee? Nu appen we elkaar met regelmaat voor golfdates, maar dat is nooit met een starttijd, er was iets bijzonders aan de hand dat het zo specifiek was. Dat bijzonder was dat we met 3 pro's de baan in gingen. Allemaal jongens die vroeger blij waren als ze met Andre mee mochten lopen waarschijnlijk en nu is de wereld andersom. We hebben een 6-bal waarvan 1 niet pro na 6 holes afhaakt. Spelvorm: 2e per hole, er moet een outright winnaar op de hole zijn om het geld te krijgen anders gaat de som naar de volgende hole, net zo lang tot er een winnaar is die de som dan pakt. Dat is natuurlijk een perfecte deal. Ik kan max 36e verliezen voor een 18 holes ronde met een European tour speler, een Challenge tour speler en een pro-golf tour speler. Priceless. Wat een genot, wat een voorrecht, wat gaaf, wat uniek, wat een golf ervaring voor het leven weer. Had een rug die niet helemaal lekker was, nadat ik, jaja, een doos eieren uit de koelkast had gepakt afgelopen maandag. Risky business. Maar daar maar doorheen gespeeld, wilde dit voor geen goud missen. Wij prutsers kregen 9 slagen mee op 18 holes tov de profs. Daarvan hebben we er 1 op holes 16 teruggeven want dat leek ons niet redelijk en dat bleek met parretjes voor iedereen op een par 3 van 160m over water. Mijn spel was ideal geschikt voor deze spelvorm. Stond ze niet heel lekker te raken en was een boel aan het redden. Maar dat redden ging dan weer heel goed. Dus ondanks een niet zo goed gevoel, zag ik bij het terugrekenen dat ik eigenlijk prima stond te spelen op 2 holes na waar ik niet in de hole zat maar de anderen voor een halve zorgde, prima. Hoogtepuntjes: hole 8 par 3 over water van 185m, slag mee raak met nog 2 andere pro's de green, ik heb de langste putt voor birdie van ruim 20m met een meter break die ik hole voor een easy birdie, net hole in 1. Kon de rest z'n bal gelijk oppakken:) Volgende hole sla ik flyer uit de rough over de green, chip van half achter een boom bal heerlijk tegen de vlag, die valt niet maar blijft op de rand van de hole liggen. Stond wel even te glunderen. En op hole 15 flop ik zo'n heerlijke bal van een side hill lie die zo naar de hole druppelt, maar ook die raakt de vlag. Pro's roepen het uit: you got robbed just like the Netherlands last night. Want de vlag was er door de voorgaande spelers scheef in gezet. Maar dit was een nog mooiere ervaring:) Dan de pro's, het echte verhaal natuurlijk. Europese tour speler is het kortste. Slaat alleen mini driver van de tee die hij niet opteet maar rost die zo ongelooflijk hard, komt niet meer als 5-10m van de grond maar carried gemakkelijk mijn driver, wat een geluid. De pro-golf tour speler is het langste, wat een geluid, wat een bommetjes wat ongelooflijk indrukwekkend. Hij, en de Challenge tour spelers kiezen ook targets en lijnen waarvan ik me niet besefte dat dat natuurlijk ook kan, als je zover slaat. Hoogtepunt op hole 17, dogleg links. In de dogleg staan hoge dennebomen, 3 huizen en is het out of bounds. Daar kiezen ze allemaal voor dwars overheen te slaan. Pro tour golfer slaat bal door de green, andere 2 raken beide een boom, 1 eindigt oob ander slaat pitch op 4m. Andre en ik gaan over de fw die wide open is. Ik halve met mijn par tegen hun parren. Wat een aardige gasten, relaxed, perfecte mix van respect voor elkaar en elkaars spel en beetje zuigen. Hoop lol, en hoe ze dan een routine instappen, steeds hetzelfde doen en de schoten die ze dan produceren dat is echt bewonderingswaardig. Ze nemen er ook echt de tijd voor, daar kan ik nog wat van leren. Ben me toch behoorlijk zelfbewust, dus het proces en de routine worden een rommeltje. Dat helpt niet. Aan het einde van de rit sta ik op 14e winst en krijg ik een tikkie met 14e van onze Challenge tour speler, hahaha geweldig. Oh ja, Europese tour speler was bezig met callaway houtjes testen waaronder de nieuwe mini driver. Heeft dus een golftas vol met wel 6 verschillende nieuwste van het nieuwste callaway houtjes. Dat wil ik ook:)

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, Faiz, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 1 week geleden #82 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gisteravond nog even snel zo veel mogelijk holes geprobeerd te spelen voor het donker werd. Uiteindelijk pas om 20:30 op tee 1. Zat gelijk vast achter een tweebal en later in de ronde achter een driebal, daardoor uiteindelijk maar 11 holes kunnen spelen in 1 uur en 40 minuten.

Slecht gespeeld. Begon nog met twee parren (beide chip-putt). Op drie is mijn chip te kort en mis ik mijn putt. Op vier eindelijk eerste GIR, gevolgd door een 3-putt (naar +2). Greens op AOC waren traag (tijdje niet gemaaid zo te zien) en cups stonden al een aantal dagen op dezelfde plek zodat die er ook niet al te fris meer uit zagen. En elke green is één groot pitchmark slachtveld. Ik repareer op elke green stuk of vijf pitchmarks, maar zie eindeloos veel lelijke plekken veroorzaakt door niet of slecht gerepareerde pitchmarks. Zonde, want greens zouden al stuk beter kunnen zijn als men zijn/haar pitchmarks wél repareert. 

Hole 5 weer een getopte afslag net als paar dagen geleden, approach was prima, maar putt net mis (+3). Hole 6 goede approach (GIR 2) en hole mijn putt van een meter of 2-3 voor birdie (+2). Zevende: afslag iets te veel naar links (vlag stond ook links op de green dus mikte al iets rechts daarvan want iets te veel naar links zou naast de green landen). Matige chip en twee putts (+3). Hole 8 afslag middenop, haal mijn approach om, meter of tien links voor de green. Weer een matige chip en sla mijn eerste putt te ver voorbij de hole en hou een listige lijn over (moet ik 'm wel/niet net buiten de hole opzetten, ik zie het niet) 3-putt (+5). Negende: afslag rechts randje rough. Tweede slag te veel naar rechts en lig half achter boom. Kom daar nog redelijk weg, maar blijf voor de green liggen. Lange chip (vlag achterop). En mis putt voor par (bal bleek in een oude pitchmark te liggen  zodat deze bij putt eerst 10 cm omhoog komt en geen schijn van kans maakte om er in te gaan (+6).
Inmiddels 21:50 en besloot nog twee holes te spelen. Topper/shank vanaf de tee... gevolgd door een matige tweede slag en dito derde. Pitch op de green, maar 2-putt voor double bogey (+8). Hole 11 wederom een matige drive. Approach goed, kans op birdie (GIR 3). Maar mis de putt: par ( blijft +8).
Tsja. Zou liever zien dat ik mijn score nog iets beter bij elkaar zou houden ook als ik slecht  speel. Kan dan wijzen op de twee drie-putts die al verschil maken tussen +6 en +8, maar tegelijk moet ik me ook bedenken dat ik ook "geluk" heb gehad dat al mijn slechte ballen nergens echt grpte problemen hebben veroorzaakt (geen lost ball, water of diepe rough), dus echt aanleiding om niet te scoren was er ook niet. Maar goed, afgezien van approaches op 6 en 11 ook eigenlijk geen één lekkere bal geslagen. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 2 weken geleden #83 door Faiz
Beantwoord door Faiz in topic Plus ronde van vandaag 2024
Afgelopen maandag weer het roest uit mijn lijf geklopt voor 9 holes op Dorhoutmees. Ik denk dat ik anderhalf jaar geleden voor het laatst heb gespeeld. Klein ongelukje gehad (1 enkelband minder). Dus maar even rustig kijken hoe het zou gaan met 9 holes. Hooikoortspilletje poppen en gaan.
Drivingrange: liep prima. Putting green: was even wennen, maar met 5 minuten was alles weer op scherp. 
De baan in, gele tees, eerste hole, driver gepakt. Dat was geen goed idee. 2 ballen kwijt (moeten nog ergens landen). 3W, ging beter. Driver in de tas gelaten. Par 4 gewoon de 3W, die bij mij ver genoeg komt om met een 6i of korter richting de green te gaan. Er zit één lange par3 van 199mtr, die ik met een 6i en daarna de 52gr wedge de green haalde. Laatste hole een par3 van iets van 100mtr. Met de pw midden green, 2 putts voor par. 
Al met al smaakte het naar meer. Slagen redelijk recht, 3W vrij constant de fairways op. Enkel heeft het ook goed volgehouden (niet onbelangrijk). Als het weer een beetje goed is komende vrijdag, dan maar eens voor de vrijmibogo een rondje meelopen. Wordt wel eens tijds om weer een kaartje te gaan lopen ;)

Always have fun, no matter what you do ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 maanden 2 weken geleden #84 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag stond De Duivendrechtbeker op het programma. X-elf had me ingeschreven voor deze wedstrijd en was dat eigenlijk vergeten. Even geen golf voor mij. Golf dip, golf moe, geef het een naam. X-elf raakte geen pepernoot de laatste weken. Een weekje uit waaien op Terschelling, en flink ook. Daar ontving ik de startlijst voor de wedstrijd. Kak, dat is ook zo, x-elf had me aangemeld. De Duivendrecht beker is toch ook mijn wedstrijd. Mijn naam staat al meerdere keren op het bord. Vanochtend op naar de AOC. Op de DR ff een tikkie ballen (matig) and of we go. 

En hoe! Strategie was vooral rust in het spel brengen. Bal contact is belangrijker dan een hogere swing snelheid.
Hole 1 rustig ogende swing. Bal contact is top. De drive zelf ook. Voor mijn doen een prima afstand. 3 wood er achteraan. Rchterkant fw aangezien de pin linksvoor staat achter de bunker. Prima uitgevoerd net als de approach. De birdie putt is op gimmie afstand. Par
Hole 2 wederom rustig ogende swing en prima bal contact. Weer goede afstand. De 3 wood hook ik verschrikkelijk, op de fw van 1 richting de green van 9. Wtf. Heerlijke wedge naar de pin, 4 meter voorbij. Par putt op gimmie afstand. Bogey.
Hole 3 de dijk hole. Top mn afslag net op de fw. IJzer 7 op de fw. Approach op de green. Wederom een meter of 4 voorbij de pin. De par putt kust de rand vd hole. Bogey.
Hole 4 korte par 3. Pin achterop. Heerlijk geslagen ijzer achterop de green. Easy par.
Hole 5. Weer goede rustige drive, fw en afstand. Top mn ijzer hard over de green. Bah. Lage chip terug op de green. Par putt sterft voor de hole. Bogey.
Hole 6. Korte par 4. Hybride vd tee. Top. Pin achterop. Harde wind van rechts. IJzer 9 die ik iets omhaal en door de wind opgepakt wordt en naast de green op de Utrechtboog bezorgd wordt. Fuck. Drop. Chip is goed en een 4 meter putt welke ik hole. Goede bogey.
Hole 7, korte par 3. Heerlijke afslag op 1,5 m. Birdie.
Hole 8. Wees wijzer en speel een ijzer. Midden fw. Midden green. Birdie putt haalt t net niet. Par. 3 over na 8 holes!
Hole 9. Wederom heerlijke drive. De 3 wood blijft op rechts en komt onder de grote boom. Hoewel de grond nog flink nat is daar besluit ik te spelen. Ontwijken zou me een slechtere lijn nasr de green geven. Ik raak de bal prima, helaas veel modder aan mijn bal. De modder zag ik rond vliegen, de bal zag ik niet gaan. Mn marker was al vooruit gelopen. Ik vraag: did you see my ball? No sorry friend, i was distracted by something else. Zei hij met zn telefoon in de hand. Andere flight genoot was ook druk met van alles. Zoeken, geen idee. Niet gevonden. Terug naar onder de boom. Double bogey.
Hole 10. Wat een slechte drive, helemaal rechts op de fw van 9. Wederom kijk ik mn marker aan die wederom distracted was! Andere flight genoot geeft aan dat ik mss wel de hazard naast 9 ben in gegaan. Bal niet meer gevonden. Double bogey. Bah bah bah. Het is een strokeplay wedstrijd. 
Hole 11 easy par op de par 5. 
Hole 12 mindere afslag die naar rechts kickt en de hazard in gaat. Drop, slag, duff, chip, 2 putts voor tripple. 

Zonde. Stond heerlijk te spelen. 2 lost balls en 1 slechte hole. De rest van de ronde was ook prima. Par en bogeys afgewisseld. Een birdie putt doet een 360 om de hole. Eindig nog met een double wederom een 360. 

Wij lopen de green af en het spettert. Spuit mn schoenen af en het regent. Loop naar de auto en de sluis gaat open. In no time zeik nat. Gauw spullen in de auto en naar binnen. Op de greens staan in in no time plassen. Even later gaat de toeter. Wedstrijd gestaakt. 

Boven verwachting gespeeld. Fijn.
 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Faiz, canth, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 2 weken geleden #85 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Plus ronde van vandaag 2024
Op AOC gisterochtend ook geen kip. 09:25 9 holes met hond. 
h1: FIR GIR 2-putt par
h2: top mn drive net voorbij damestee, tussenslag en vervolgens volle wedge over naar de green. Die laat ik te kort, maar chip m bij de hole voor bogey
h3: FIR GIR 2-putt par
h4: vlag achterop, raak bal iets op de tern dus die is te kort. Landt op de green maar spint/rolt er links af. Chip vanuit semirough uphill te hard en 2 putts voor bogey
h5: top mn afslag net voorbij damestee. Hele goede tussenslag maar nog steeds wedge over naar de green. 2 putts weer een bogey
h6: top mn afslag. Tussenslag, pitch 2-putt. Bogey
h7: vlag middenop. GIR putt van met of 3-4 er in voor birdie
h8: FIR GIR putt rolt over de rand van de hole (putt van een mter of 10-12) par
h9: super drive (FIR) goede tweede slag en ijzer 8 van 90 meter (begon steeds harder te waaien en moest met approach half over bunker ijzer 8 lager dan wedge) op maakbare afstand (GIR) maar putt helaas net naast par
+3 met drie hele slechte ballen die ook direct extra slag tot gevolg hadden. Maar verder eigenlijk heel degelijk (ook zeker niet fantastisch). 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Faiz, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 2 weken geleden #86 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vanochtend naar Groendael gereden. Geen helder plan, afhankelijk van het weer bekijken wat te doen. Het miezerde toen ik wegreed. Droog toen ik aankwam. 4 auto's, niemand, nada hoppa. Hole 1 lonkte verleidelijk. Daar ga je zonder plan. Paar x een losse swing en hup. Tee achterop, flinke wind. Ik denk 3w. En die raak ik heerlijk. Mooie strakke balvlucht, hup. In je uppie is spelen lastig, helemaal als je het niet altijd zoals ik goed zie. Aangekomen, zie ik dat mijn bal net voor de bunkerend ligt. Behoorlijke tik! PW die ik niet goed raak. Bal ligt net buiten de green. Mijn lange lag put is op 1,5 meter, mijn 2e bal chip is op 2 meter. Ik ben er wel achter, als je niet zuiver op tik bent, is scoren erg lastig. De greens waren snel, heel snel. Mijn par put is zo'n kijkindeholemaarnietvallen bal. Maar goed weg. Par 3 2e is lastig met box achterop. Ik druk mijn i7 links eruit en heb moeilijke lange chip. 2e bal ligt gewoon midden green. Met de beide ballen maak ik par, zeer goede chip met de 1e. Hole 3 is lastig. 1e bal Hook ik, provi ligt a1. Vervolgens timmer ik wind tegen een hazenmaaier die door de bunker gaat , een 7 op de kaart. Par 5 druk ik mijn drive er rechts uit. Ik rommel naar 5 slagen op de green en sla de put wel in 1x. De nare hole 5 is mijn bal wat links. Ik zie de stuit maar lig daar moeilijk. Provi sla ik in de aqua. 1e bal wel gevonden en moet een 6 schrijven, de cups haten mijn putter. Hole 6 drive ik in de inmiddels forse wind tegen echt geweldig. Desondanks ruim 150 meter over. Een slechte 2e en wederom vechten geblazen. De korte par 3 meet 84 meter. Ik denk gw en die sla ik over de green. de sw 2e bal is 2 meter achter de vlag. Bogey. Hole 8, heerlijke drive met de 3w. Bal helaas in de redelijke ruogh. Vervolgslag is ok, de lijn niet helemaal goed en de bal stuit terug van de slope het water in. Beloon mezelf niet. Op hole 9 hebben de weergoden de blaasbalg volledig opengezet. Tas valt om, wat een wind. Met 3 slagen bij de green chip en put. Poeh. 
Een lekker rondje en net op tijd weg voor de storm

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 3 weken geleden #87 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Plus ronde van vandaag 2024
Heel fijn dat het nog zo lang licht blijft. Afgelopen vrijdag en vorige week zaterdag nog even snel om 20:05 uur de auto in gesprongen naar de golf. Afgeslagen om 20:20 en om 22:00 hole 1-13+18 gespeeld. Afgelopen vrijdag werd het iets later want moest een paar keer wachten op spelers/groepjes voor me. 

Na Domburg realiseerde ik me dat ik best veel echte missers die dag sloeg en dat die een veel grotere impact hebben op mijn score dan af en toe een drive een paar meter naast de fairway of een approach die naast of voor de green eindigt. Dat zijn slagen die wellicht 1 extra slag opleveren, maar ook in veel gevallen nog wel weggepoetst kunnen worden. Op een par 5 je tweede slag zo missen dat je met drie niet naar de green kan, maar je best moet doen om met vier naar de green te kunnen, dat doet wel pijn (of een approach van 100 meter niet afmaken waardoor deze dun en naar rechts de troep in gaat). 

Dus me voorgenomen meer te focussen, vooral op het solide slaan van de bal. En dat ging vorige week best goed, sloeg alleen mijn approach op hole 9 rechts weg (waardoor ik na een pitch over de bunker die net te ver was en over de green rolde en een chip en twee putts verder een double kon noteren, waar ik de holes daarvoor (buiten een double op 1 na een chip-3 putt) heel solide stond te spelen. Afgelopen vrijdag ook weer. Eigenlijk totaal geen bijzondere ballen geslagen (ok, par 3 4e 100m op anderhalve meter van de hole, pin-high: birdie), maar ondanks twee drie-putts maar +5 of +6 over 14 holes. Nergens de green heel erg ver gemist, maar ook lang niet al mijn chips dood bij de vlag en buiten de birdie putt geen putt geholed. Oftewel, nog heel veel ruimte voor verbetering. 

Eens kijken of ik dit een tijdje vol kan houden. Ben eigenlijk altijd wel een 'luie' golfer geweest, die zich bij de helft van zijn slagen wel concentreert (bijne hyperfocus), maar ook zo maar een paar slagen achter elkaar zich er heel makkelijk van afmaakt. Kan deels zijn doordat het lastig is 18 holes lang die sterke focus vol te houden, maar deels is het ook karakter denk ik. Plus dat hyperfocus niet eens vereist is, maar wel iets meer dan vrijwel geen focus (of wel focus op resultaat of juist op de executie, maar niet zo zeer op het solide raken van de bal).  
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 3 weken geleden #88 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Zie ik nu Lisa een hap nemen uit de enorm brede schouder van Tjakko? Sappige bink hoor!

Goed, ik en mijn maatje mochten thuis aantreden tegen de bandidos mejor van Los Arqueros. Dit koppel had nog nooit een senior league wedstrijd verloren, ever!
Hole 1 maakt hcp 19 een mooie up en down uit de bunker voor par met een slag mee, 1 up voor los Arq... los Bandidos.
Hole 2 krijgt ie weer een slag mee, dus 2 up. Hole 3, par 3 170m up hill en 3 down.
Maar nu worden we wakker, par, par, par en par en we staan nog steeds 3 down. Daarna winnen we 8 want de hcp 19 gaat de fout in. Twee down door de turn op onze thuisbaan.
Tha fuck, ik begin er behoorlijk de smoor in te krijgen. Maar volgende 5 holes zijn voor mij. Par, birdie, par, par, birdie. Hcp 19 bakt er niks meer van. 3 up voor de match en de back 9 is al voor ons. Dan hole 15, vlag achterop. Met die vlag maak ik vaker een dubbel bogey dan een par. De hcp 19 maakt par, ik en hcp 8 en 5 ook, gelukkig geen slag. 3 up 3 te gaan. Hole 16, lange par 4 maakt hcp 19 easy bogey voor de win (zn maatje hcp 5 maakt par, dus sowieso verlies). Hole 17, echt lastig ligt de hcp 19 op 3m voor birdie, goed genoeg voor de win. We staan nog 1 up voor de match.
Mijn maatje slaat zn approach op 40cm voor tap in birdie en half of the hole, want hcp 19 maakt par met slag mee. Jaja, ze verliezen de overall wedstrijd 1 down, nooit eerder vertoond. Ik loop 1 of 2 over (laatste putt niet nodig) op de back 9 en we winnen 1 up. Hcp 19 my ass.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 4 weken geleden - 3 maanden 4 weken geleden #89 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Plus ronde van vandaag 2024
gisteren waren Lisa en ik uitgenodigd door Tjakko en Lucia om een Chapman Greensome toernooi mee te spelen op de vrienden-dag van Anderstein in het kader van de Golfweek!
De Chapman versie is wel een stuk leukerder omdat je dan beide afslaat en dan allebei nogmaals slaat met de bal van de ander (als ie er nog ligt tenminste !!).
Shotgun om 12 uur - verzamelen ca 11 uur, kopje koffie, beetje putten en dan rustig naar hole 3 gelopen. Het was druk bezet met op op elk van de drie lussen een start, echter alles liep door, dus we hadden de hele ronde het gevoel dat we alleen liepen! Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt met een toernooi. Heerlijk relaxed in ieder geval en ook nog eens prachtig weer dus een top golf dag!

De dames vormden een team en Takko en ik maakte als team de flight compleet.
Het werd een ronde met ups en downs; begonnen met een birdie, een aantal goede holes, een paar iets minder, één hele slechte hole en uiteindelijk was het gemiddelde een bogey-golf ronde  = 37 punten.
Tjakko was de stabiele faktor - ik heb her en der een bijdrage geleverd en bij toeval (gggg) waren het steeds de mooie gele titleist ballen van Tjakko die niet mee wilde werken en liever gingen zwemmen en/of ergens in het bos wilden gaan wandelen!

Met zo'n groot toernooi is 37 punten niet schokkend veel, dus we hebben er verder niet eens meer over nagedacht.
Schetst onze verbazing dat de eerste prijs 44 punten had en dat wij daarna met 37 punten tweede zijn geworden! 
Helaas was die prijs geen doosje Titleist ballen, maar een mooi wijn/kaas/noten pakket om het enigzins goed te maken plus nog een mooie plant, waar Lisa helemaal happy mee was.

Een heerlijke golfdag!
 

 

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 3 maanden 4 weken geleden door okidoki.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 5 uren geleden #90 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024
Afgelopen weekend, met familie, op naar Porto. Op Oporto golf club was daar het senior national championship voor individuen. Voorbereiding was anders als ik normaal voor ogen heb na 1 maand in Sydney geweest te zijn en in die periode 3* gespeeld te hebben. Desalnietemin, de game feels good en m'n lijf ook. De baan heeft veel historie, opgericht in 1890 en was 1 van de eerste banen in continentaal Europa. Weer een boel bijzondere dingen meegemaakt. De club komt nog traditioneel over. Clubhuis is oud en van donker hout. Een schoenen poetser / kleedkamerbeheerder die iedere morgen keurig de schoenen van de leden gepoetst en al klaar zet. Clubhuis vol met oude plakaten met namen van de eerste club kampioenen en mensen die er ooit gespeeld hebben. Ik had gehoord van hoe caddies en spelers gematched worden op verschillende (lagere) tours en dat zag ik hier voor m'n ogen gebeuren. Lokale "mannetjes" die je in de middag zo in de bar ziet staan op de parking voor de 1e en 10e tee klaar en bieden hun diensten aan. Gaat mij niet zo helpen met mijn belabberde portugees. Op vrijdag een oefenronde, eerst met de clubgenoten op de baan lunchen (belangrijk voor de portugezen). Daar aangekomen zit het clubhuis vol met militairen en golfers. Ik kijk m'n ogen uit en ben "golf" wederom dankbaar voor alle ervaringen en plekken die het me brengt. De baan is hemelsbreed op 500m van de zee, de wind is een altijd aanwezig element. Baan is niet lang van de gele tees maar een 300m par 4 is al snel een volle driver en ijzer 9 als je wind tegen hebt. Wind mee zijn de 440m par 5 met een driver en ijzer 5 te halen, waren het niet dat er flink wat water in het spel komt en met die wind een bal vanaf 170-200m niet op de green te stoppen is, tenzij je zo hoog kunt slaan als mr Rory. Blij dat ik een oefenronde kan spelen en zie dat de baan er 1 is die mij wel ligt van de tee. Je hebt ruimte als je goede lijnen kiest en met overtuiging speelt. De vrije blik (geen bomen) geeft rust in mijn hoofd. Het wordt aanzienlijk lastiger bij de approaches. Greens zijn klein, veel bosjes  en bunkers op randen van de greens, rondom de greens is het vaak hard en hopen op een ligging. Idealiter speel ik de oefenronde wat eerder vooruit om energie te besparen, nu was het 3 rondes op rij maar dat was fysiek geen issue. Zaterdag ronde 1. Eerste 9 speel ik goed golf, mis 3 putjes tussen 1,5 en 2m vooral omdat het geloof wat ontbrak. Maar speel steady naar 3 boven par. In m'n eigen bubbel en laat me niet afleiden, niet door vriendelijke clubgenoot Paulo en ook niet door oud Portugees kampioen en nu mopperkont Jose die bij iedere slag commentaar had en aan het vloeken was. Mijn beurt, terug in mezelf en proces doorlopen. Vanaf m'n 7e hole begint de par trein te lopen, pak een birdie mee en sta op tee van m'n 16e hole 4, boven wat gezien de wind echt prima was. Maak op 16 enige slechte swing van de dag. Dat was helaas niet iets technisch maar puur mentaal. Op 15 maak ik namelijk een fijne U/D voor par en op weg naar de tee van 16 ben ik met de score en met het goede spel bezig. In de toekomst. Besef me dat onder deze omstandigheden ik op weg ben naar een goede score. Op 16 sta ik langer boven de bal en ik hook m'n hybride 2 ongenadig hard links de bosjes in. Nooit meer gevonden. Bogey op m'n 2e bal en daar is een nette triple. Ai, ai, ai. Dat is ff slikken. Hole 17 sla lekkere ijzer 7 die op de wind uiteindelijk toch via een kick van de green in de bunker terecht komt. Vervelende stance met 1 voet in de lip. Maar sla echt wereldbal uit de bunker tot op bijna 2m en hole de putt voor par. Die was belangrijk. Hole 18 ook solide par en blij met hoe ik de ronde afmaak. Rondje plus 7 wat goed is voor gedeeld 4e plaats op 2 slagen van de leider. Happy maar toch ook wat zuur met m'n OOB bal. Gisteren in Porto met de familie Portugees elftal wezen kijken en vooral bezig met de ronde van vandaag. "In contention" zullen we maar zeggen en dat is nieuw. En dat was te merken vandaag, gisteren eigenlijk al. In mijn hoofd met van alles bezig behalve met de bal hier en nu. Ik speel met maatje Andre in de flight die ook +7 staat na ronde 1 en Miguel, super aardige vent met hcp 1,9. Kan wel een balletje slaan merk ik vandaag. Begin met overtuigende driver en ijzer 9 die net de green afloopt. Maar kan met de putter bal op 50cm spelen en nadat de flightgenoten klaar zijn en ik als laatste die intikker mag spelen mis ik, push vreselijk. En dat zet de toon voor de dag. Hole 2 goede afslag maar skull wedge over de green, hele goede pitch de green op, tot 2m mis die putt. Begin met 5 bogeys op rij om op moeilijke hole 6 eerste par te maken nadat ik birdie putt van 4m tekort laat. Het is en blijft werken. Het putten is echt verschrikkelijk. Waar ik gisteren steeds in m'n eigen wereld was, was ik vandaag continue met de wereld om me heen bezig. Geen putt waar ik met overtuiging boven sta, voel de snelheid continue niet en de stroke wordt super handsy. Maak op 16 een birdie van 18m, uphill met heel wat break waarbij ik de vlag dankbaar mag zijn. Speel 13 boven en zak terug naar plek 18. Maar vooral een nederig makende ervaring, het was mentaal gewoon niet goed. En ja het putten kan technisch ook beter wat wellicht bij de korte putts meer vertrouwen geeft. Maar het begint bij het geloof dat ik iedere putt kan maken. Die Miguel waar ik vandaag mee speel heeft een putter die slagen wint, dat was voor mij wel anders. Het gaat weer de ervaringen bank in. Hoop geleerd, hoop te processen nog. Wat ik geleerd heb is dat tee to green ik met de beste spelers in deze groep mee kan. Ik ben zeker zo lang en qua accuraatheid is het vergelijkbaar. Scorend vermogen is waar het te winnen is. Dit was een baan waar je met regelmaat de green mist. Want ze zijn klein, er staat veel wind en er zijn plekken rond de greens waar je niet kunt zijn en je dus conservatieve lijnen moet kiezen. Dus moet je U/D's maken om te scoren. Fir, Gir 2 putjes heb je maar weinig hier. De ondergrens daar moet omhoog, ik moet de chips dichterbij slaan en daar is een andere aanpak voor nodig. Ik land m'n ballen graag op de green om voorspelbaarheid van stuit en rol te krijgen maar het resultaat is schoten met een flink groter risico en ik krijg de ballen niet echt dichtbij als de green omgevingen zo wisselend zijn. Ik heb deze dagen veel spelers ballen laag daar alle meuk heen zien spelen en daar gemiddeld genomen simpelweg betere resultaten mee zien halen. Te weinig geoefend om zelf ook toe te kunnen passen. Daarnaast moet de putter een wapen worden. Gefrustreerd na vandaag maar vooral ook weer met vuur om het weer wat beter te gaan maken. Winnaar is een speler van Oporto met hcp net onder de 7 die op z'n thuisbaan heel netjes de topers (speler of 6 die onder de 3 zitten) achter zich weet te houden op 1 slag.  

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, canth, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven