Plus ronde van vandaag 2024

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 2 weken geleden - 4 maanden 2 weken geleden #111 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag een ronde op een erg winderig De Texelse.

Een acute golfdip!
Geen idee wat x-elf sta te doen. Totaal geen gevoel. Niets noppes nada.
Hole 1 : 3 wood van de tee. Ik mag blij zijn dat ik de bal uberhaupt raakte. 20m vooruit en 20m naar links. Goede 2e klap. Aproach te lang. Chip terug te lang. Chip te kort en 2 putts voor een tripple. Dat was het verhaal van de dag. Hoofdzakelijk slechte ballen. Getopt, vet, slice, fluff, duff shank. 
Op de tee van 14 pak ik mn laatste bal uit de tas. Bom drive, aproach pin high links van de green. U&D par. De druk van de laatste bal in je tas.
Hole 15 sla ik mn drive keurig 30m links naast de fairway. Einde oefening. 
Geen ballen meer. Flight genoten bieden ballen aan. Ik bedank. Het clubhuis lonkt.

De baan ligt er fantasrisch bij. Komend weekend zijn er club kampioenschappen. De greens zijn erg strak en rete snel. Fairways zijn tapijtjes. 

Bah!

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 4 maanden 2 weken geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • swinging daddy
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #112 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag op de IMG Academy golfclub, laatste rondje voor vertrek naar Marco Island. Deze baan is van een universiteit ( was privé) en er speelden veel jonkies. Niet bij mij in de flight, Chuck, Jodi en Kip drie oude knarren maar wel spraakzaam . Helaas was het golf zeer droevig en duurde het erg lang met de mannen. Arme jonkies achter ons… Marshall kwam langs om te zeggen dat we traag waren maar de heren bleven rustig ballen vissen hahaha . Ik speelde mee met ze vanaf geel , ongeveer 5800 yards. Leuke oude baan , wel weer slingerend door een community maar spacious. Eerste 9 was de andere rubriek waard, 2 over. Greens veel beter dan de eerdere twee dure banen. Hier schijnbaar water genoeg want de baan was vochtig! Dat kostte me op de tweede 9 wat slagen want lastig contact en flufjes . Had plots 4 dubbels aan de broek waardoor dit relaas toch weer hier hoort;) 10 over plus birdie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #113 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag voor het eerst de nieuwe drivert in de tas voor een rondje dat er toe doet. 4ball matchplay tegen Azata, maar wel op Alhaurín.
Tegenstander Ralf mag als eerste afslaan en beukt zijn drive naar de 150m paal (op een par 5). De tandjes, dit is senior league geen wedstrijd hoofdklasse 36 holes.
Maat en ik slaan een prima drive, maar liggen wel 100m korter. Tweede slag en we liggen op 130m. Tegenstander longdrive kampioen slaat gelukkig slag 2 rechts de berg op en zn maatje ook. Dat verandert de zaak en we winnen hole 1 met een up and down par.
Op hole 2 maakt de long driver een mooie birdie en we staan weer all square.
Op hole 4 vraagt de LD-kampioen wat de lijn is voor zn teeshot. We kijken een beetje vreemd op, maar LD-champ is not amused als we die niet geven. Hij zal de volgende 10 holes met een zure smoel rondspelen omdat wij de wedstrijd serieus nemen en volgens de regels willen spelen. Wat mij betreft totaal absurd, zeker voor een hcp 7 speler. Ga dan lekker een rondje met je maatjes spelen joh.
Het komt niet meer goed met de LD-champ. Rost ballen ver naar rechts of links, dropt niet volgens de regels en is eerlijk gezegd onuitstaanbaar. Gelukkig is zn maatje wel van plan er het beste van te maken, hij weet de pot in evenwicht te houden en de sfeer weer boven het vriespunt te krijgen met normale chitterchatter. Hij weet 8 te halven met een mooie up and down en 9 zelfs te winnen met een werkelijk schitterende chip van een zeer lastige ligging. All square door de turn.
Mijn maat en ik gooien er een schepje bovenop en staan na 15 2 up, 3 te gaan. 16 is echt een hole voor de long hitters. Drive moet echt goed zijn, want forse carry over een ravijn. Mijn Stealth 2 driver slaat zn beste drive van de dag naar 140m. Maatje redt het ravijn niet en LD-champ topt zn bal met alle kracht de shabba in. Zn 2e teeshot is ongeveer 50m verder dan mijn uitstekende drive.
Tegenstander 2 ligt lastig op de fairway van de vorige hole met bomen in zn lijn, dus ik besluit slag 2 voorzichtig te spelen ivm water naast de green rechts. Maar tegenstander 2 weet toch op de green te komen met slag 2. Ik maak echter up and down en hij een 3 putt. De buit is binnen met 3&2.
Wedstrijd wordt met 6.5 - 2.5 gewonnen. Dat wordt andere koek als we volgende week op hun baan spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Coeneman, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #114 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Dank Martin, dank. De een schrijft tot in detail wat er gebeurt, de ander een hoogtepunt of bijzonder voorval. Allemaal goed.

Ik mag morgen weer de wei in voor de competitie. We gaan zien wat dat voor plus ronde oplevert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #115 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Plus ronde van vandaag 2024
Okee dan Frank.

Mij twee laatste rondjes waren in Nederland. Moest er twee weken geleden zijn voor familie- en ziekenhuis bezoek. Helaas geen tijd voor Waterland. :(
Eerst met Manuel op Crimpernerhout (waar ik ooit, lang gelee, op die zg moeilijkste hole 8, mijn allereerste birdie op een par 5 maakte.) Over het spel schrijf ik niet, zelfs niet voor Frank. Wel wat er op de DR gebeurde. 1 keer met driver willen slaan, daarbij vol een stalen paal geraakt. Manuel zei achteraf nog, ik sla niet voor niks van het gras met de driver. Helaas shaft in tweeën. 
Gelukkig is daar altijd de Dokter. Dus gezellig bij Boudewijn langs die nog wel een shaft had liggen. Zo zorgt het universum ervoor dat een ongeluk altijd wat beters veroorzaakt. Dus dank DR Baudi!
Twee dagen later naar 't Zelle om met Paul en Lisa te ballen. Ook daar speelt het feit dat ik in mijn tuin wat andere dingen probeer, zoals meer met den heupen spelen en minder alleen de armen, een rol. Het uitvoeren in de baan brengt niet de beste scores naar boven (sorry Frank ook hierover verder geen verslag). We blijven dus lekker oefenen, ooit moet het vruchten afleveren.
Het was wel erg gezellig, Lisa speelde de sterren van de hemel.
Na 9 holes stapte ze echter uit en gingen Paul en ik matchplayend verder.
Dat ging redelijk gelijk op. Op hole 8(? denk ik) staan we AS en komt het hoogte punt van de dag. Na twee slagen ligt Paul een meter of 5  voor de green en chipt hem er gaddake in voor birdie! Ik lig na twee slagen op een meter of zeven rechts van de pin.  Een behoorlijk ondulerende green met spannende breek, en verdomt die valt ook voor birdie! Dat maakt de dag weer goed. (dat schrijven we dan weer wel, Frank) Paul wint uiteindelijk op 9 waarna we heerlijk bij P & L in de tuin BBQ-en.



 

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, boersma, Jimi Thing, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • swinging daddy
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #116 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Plus ronde van vandaag 2024
Maandje Florida met vrouwlief, clubs mochten mee! Eerste week up north was om te wennen aan het Amerikaanse leven, oei wat is het hier achterlijk duur geworden zeg, klagen over Nederland maar hier vele malen erger. Snap niet hoe de doorsnee inwoner rond kan komen, of waarom ze daarom juist de verkeerde eet keuzes maken. Nu aangekomen n Bradenton, uurtje onder Tampa. Inmiddels twee x gespeeld en via GolfNow.com keuze gemaakt uit de vele banen. Goed de reviews gelezen en niet de goedkope Hollander uitgehangen;) . Waterlefe en Esplanade beiden 100$ plus inclusief buggy ( dat dan weer wel) bij de eerste baan moest vrouw ook nog 25$ betalen om mee te rijden, schijnt gebruikelijk te zijn…. Heb maar niets gezegd. Mooie baan , deels vrij en deels door woongedeelte. Speelde met een jongeman uit Leeds hier werkzaam. Erg vriendelijk en gezellig na afloop een typisch usa eetgelegenheid bezocht voor wat drank. Tja dan golf natuurlijk, speelde zeker niet heel slecht maar ondanks mijn Spaanse greens ervaring was het weer drie put country hhhaaa. Rondje hoog in de 80. Tweede baan had meer statuur, nieuwe community ( 6ton-1.5 mio) met beveiliging dus gescreend voor ik naar binnen kon. Gratis range ballen jippie en ook weer ballen in het water slaan ( eerste range ook). Voor dat geld geen bag drop dus zelf tas naar buggy gebracht. Ouder stel als medespelers, nukkige man die ik snel kon ontdooien door mijn Amsterdamse ( sorry Cock, Raaf;)) humor te gebruiken. Echt mooie baan, veel bunkers op strategische plekken, greens niet normaal moeilijk, erg geonduleerd en rete snel. Zelf de Amerikaan maakte er een zooitje van. Echter geen enkele dubbel gemaakt en toch 6 drie puts! Zelfs een birdie dus dat was een opsteker. Wel totaal score iets boven de 80 . Alligator gezien en ondanks de vele kavels braakliggend en huizen in aanbouw veel mooie vogels . 125$ overpriced naar mijn mening maar zo hoog hoorde ik om het aantal gast spelers laag te houden. Vandaag Memorial Day dus veel gesloten en overal vlaggen van de USA en bijeenkomsten. Woensdag weer en dan hoop ik verslag te schrijven in de andere rubriek;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #117 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024

En een hybride 19, das nog even wat anders dan een houten 9 zeg. Is dat in plaats van je lobwedge, Dr?

Haha nee. Het is een 19 graden hybride.

the conditions of a solitary bird are 5.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #118 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Plus ronde van vandaag 2024

 en veel verlies van afstand dat wel.

wat X-elf beschrijft met dit als resultaat.
Dat dekt wel ongeveer wat ik ermee bedoelde.

Het mooie van slechte rondjes - 107 slagen of meer - is dat ik ze heel snel kan vergeten!
Dus dan gaat er wel heel erg veel tijd inzitten om alles weer terug in de herinnering te halen - hoe topte ik die bal ook alweer, waarom sloeg ik ook alweer 3 ballen in het water ?!  Mijn schrijf-plezier zal daarmee jouw leesplezier niet overtreffen 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #119 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Ik ben toch jaren lid geweest op de Purmer, dan zou ik dat toch ook vaak gehad moeten hebben. Vaak genoeg dat je de blubberspetters je gezicht op krijgt, net voor de bal de grond en veel verlies van afstand dat wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
4 maanden 3 weken geleden #120 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024


Dat onder de bal doorslaan bij een natte/zachte ligging vind ik ook knap. Hoe doen jullie dat?

Kom een rondje op de AOC spelen nadat er 30mm regen gevallen is! You’ll find out.

Het is niet iets wat je doet. Het is geen ontwikkelde skill. Het is iets wat gebeurt.
Waar normaal de bounce van je wedge keurig de interactie met de ondergrond heeft, lijkt het of er nu geen ondergrond is. Alsof je een wedge slaat met een hoog op geteede bal. Zoiets, denk ik.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven