Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
5 maanden 1 week geleden #141 door piglet
Beantwoord door piglet in topic Plus ronde van vandaag 2024
En welke prachtige golfbaan was dit?

Time flies like an arrow;
fruit flies like a banana.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 1 week geleden #142 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Jaja, een memorabele golfdag. De 1e 18 holes van dit jaar op mijn conto kunnen schrijven. 
Prachtig weer, zeker in de ochtend weinig  wind. Alle ingrediënten aanwezig om een leuke dag te hebben. Hoewel het leuke overschaduwd werd door een gigantische file op de terugweg, waardoor ik belachelijk laat thuis kwam. @ uur langer over gedaan, stapvoets vanaf Dordrecht tot Schiedam. 

Terug nar het positieve. Een allervriendelijkste ontvangst. € 110 groenfee ,wat ik de baan meer dan waard vindt. Sterke hole 1, leuke hole 3 & 4, 5 & 6 ok, 7 prachtig, 8 ok, 9 is wel goed, als je het crossen van de baan loslaat. De 2e 9 zijn eigenlijk allemaal mooie, sterke holes. Aangekomen was de parkeerplaats nog rustig, wij zouden 10.30 starten. Hierop had ik mij ingesteld, bakkie, rustige warming up (waarover later meer), broodje voor in de baan. Mooi. Helaas, starten (rtichtijd) 9.30 en wij waren er 9.15. Iets later mocht wel, maar het is wel druk. We zagen idd de nodige 4 ballen. Werden overigens op hole 5 keurig doorgelaten, sloeg daar een prima afslag. Geen warming up, snelle bak koffie, en geen broodje. De keuken was dicht. Snelle suikersnacks waren er ook niet. Ik realiseerde me toen dat het lang geleden was dat ik 18 holes had gespeeld. Niets in de tas. De hongerklop kwam dan ook rond hole 13.

Ik heb vooral de 1e 9 heerlijk staan strepen. Spelen met de cast ging vrij redelijk, ontspannen handen. Mooie draw op de bal, ik vind iets teveel. Maar who cares. Met de 3w ging ik met toeschouwers meer dan goed weg. De driver deed het meer naar behoren. Alleen op hole 14 was ik het even kwijt. Voor de rest? Geen klagen. Beste hole? De prachtige hole 7 met het blinde schot naar de green. Mijn 3w was meer dan goed, baby draw, tegen de wind 133 meter, 143 naar de back. i7 draaide heerlijk naar binnen, al lag ik buiten de green. Chip en put ging hier wel goed. Overigens moet ik onmiddellijk toegeven dat chippen op oefengrens toch beduidend anders is dan in de baan. Paar hele slechte korte slagen in gespreeld. Gewoon geen gevoel, niets. Gelukkig ook een paar goede wedges in. Putten was wel goed. Snelle greens, die ik nu veel beter aan kan dankzij Groendael. Bandido had er beduidend meer moeite mee en was vaak te lang. Het spel in de baan miste ik wel qua ritme. Zo sloeg ik op 8 een bom van een 7w. Dat probeerde ik op 12 ook, maar stond scheef, ongelijke ligging. Had toen mijn medicijn moeten nemen. Dus in de baan kan ik nog wel wat aan course management winnen. 

Ik had de laatste tijd rug klachten. In golfers Magazine stond een artikel over braces. Nu had ik een stevige om de vinger. Maar je kunt de zachtere gebruiken voor pols en elleboog. Er zijn oog rugbraces.  Ik dacht baat het niet dan schaad het niet en heb er 1 gekocht. Nu hoor ik u lachen en denken, zo wordt die dikke buik ingenesteld. Dat valt wel mee. De Brace kan je strak aantrekken, je moet het gevoel even vinden wat prettig is. Ik had het niet super strak. Wel even goed placeren. Spieren blijven warm zonder overmatig zweten. Met spelen hinderde het niet, integendeel. Nauwelijks aan gedacht. Slechte ballen kan ik aan alles en iedereen wijten, niet aan de Brace. Na afloop de Brace afgedaan en dan ploft die airbag weer uit. Voor mijn gevoel was de rug beduidend losser en soepeler. Ik ga er wat mee experimenteren. 

Al met al een prima golfdag. Maandag met Brace op naar de H'sumsche. Is wel een wedstrijd, maar ga het zo ontspannen als mogelijk benaderen. Rond hole 12 was ik wel op. De slagen werden wat minder nauwkeurig, chippen minder secuur, enfin. Kwam deels door de hongerklop, maar ook gewoon door weer het opstarten! 
En dat gaan we dus ook doen.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, roughseeker, x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden - 5 maanden 2 weken geleden #143 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Wedstrijd voor de senior league uit tegen la Cañada. Toch 1.15u rijden en dus vroeg op. Dat had zo zn effect op onze start. Ik begin met 5 bogeys en ook mijn partner bakt er niks van. 5 down na 5 holes. Op 6 maak ik par en terug naar 4 down.
Op 7 een par 4 met strokeindex 2 lig ik na driver en houten 3 als enige op de green. Helaas push ik de putt voor par en een lipout. Hole 8 en 9 maak ik par voor de half.
4 down door de turn, maat heeft op geen enkele hole bijgedragen.
2e 9 gaat ook niet goed met als negatief hoogtepunt hole 13. Een par 5 waarbij maat en ik in 3 op en vlak voor de green liggen. Tegenstander 1 is al weg, tegenstander 2 ligt in 4 op de green en heeft een downhill putt van 10m voor par. Je raadt het al, wij maken beiden een bogey, tegenstander 2 holed zn putt.
Gelukkig sprokkelen de andere teams wel wat punten, een 6.5 - 2.5 uit nederlaag tegen de koploper is zo slecht nog niet.

Wat wel slecht was, was dat mn drivershaft op de weg terug is gesneuveld. Ach, vakantiegeld maar aanspreken.

La Cañada een leuke baan vlak naast Valderrama. Niet zo spectaculair, maar zeker de moeite waard. Lidmaatschap zeer goedkoop omdat de baan gesponsord wordt door de gemeente. Op de drivingrange veel jeugd, leuk om te zien.
Laatst bewerkt 5 maanden 2 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy, GarField000

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • swinging daddy
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #144 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag ( woensdag 8/5) eerste rondje op Nederlandse bodem na twee maanden Spaanse ondergrond. Purmerend verrassend droog maar geen rol, scheelt voor mij toch wat meters ;) rough nog hoog omdat er door natte periode weinig gemaaid kon worden. Putten! Hhhaaa hoe lang duurt het voor je de snelheid onder controle hebt… begon met 3 put, op geel 1. Toen drie put op 2, drie put op 3 ….. enfin het was wel weer lekker om op de thuis baan te zijn. Gemiddeld genomen redelijk maar score niet echt. 83 bruto, 76 netto. Herendag vandaag vandaag, winnaar 93 bruto 69 netto. Zaterdag op Houtrak proberen wat beter te putten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Faiz, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #145 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Plus ronde van vandaag 2024
Jaja, het is er van gekomen. Mijn spreekwoordelijke teen voorzichtig in het koude golfwater gestoken en de eerste holes van het jaar gespeeld. Wat kan ik ervan zeggen? Wat mooie ballen, wat putjes, nog wat putjes en vooral heel veel putjes. Mijn ruggengraat was niet echt in gesprek met het gras, om een uitdrukking uit het schaatsen te parafraseren. Aan het gevoel bij putten merk je dat er weinig gespeeld is. Ook de chips waren niet fameus, maar ook weer niet out-of-bounds.

Wel weer heel lekker om wat holes te spelen. De score heb ik niet bijgehouden. Zo uit mijn hoofd 2 van de 9 holes flink verknald, de rest wel ok-ish. Geen hole in one, geen albatros, geen eagle, nou ja, zo een rondje dus. Maar het smaakt wel naar meer, het stof is van de clubhoofden geslagen en ze hebben er ook zin in.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #146 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Plus ronde van vandaag 2024

Er wordt nog weinig gegolft door Chatters? Of is de animo om er iets over te schrijven naar grote dieptes gedaald? 

de status van mijn rondes is zodanig dat ik eind van het jaar mag hopen dat ik mijn baan-permissie kan behouden !! 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


ik heb dus even weinig om over naar huis te schrijven (GC in dit geval!), maar vanaf komend weekend kan alles natuurlijk ineens weer anders zijn.
Let's see!

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden - 5 maanden 2 weken geleden #147 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024
Afgelopen weekend was het nationaal kampioenschap senioren voor clubteams. Ik mocht Quinta do Peru wederom vertegenwoordigen nadat ik de enige wildcard had gekregen. Dit jaar heeft de club een strakke selectieprocedure in het leven geroepen, goede zaak. Ware het niet dat ik letterlijk geen enkele onderliggende wedstrijd mee heb gedaan door simpelweg niet in het land te zijn. Dat maakte ook dat ik al ruim 6 maanden geen competitieve ronde golf gespeeld heb. En wedstrijd golf is toch weer een andere tak van sport. Anyway, benieuwd wat dat zou gaan brengen. De baan, Sant Estevao golf course, kleine 40 minuten van Lisabon. Geen aanrader. Een goede test van golf maar niet per se voor de juiste redenen. Beste manier waarop ik de baan kan omschrijven is dat dit vroeger weiland was, dat ze op enige moment er fairways en greens in zijn gaan maaien en bunkers aangelegd en toen was het een golfbaan. Ik denk niet dat er 1 euro aan graszaad uitgegeven is. Dus tig verschillende soorten gras, in de rough op de fw, op de greens eerlijk gezegd wel 1 soort gras. Baan is van geel ruim 6000m en dat is voor ons 50 plussers lang. Maar de klei is hard dus je krijgt wel wat run als je de fw maar raakt. Baan is niet complex van de tee maar de greens zijn klein. De grootste uitdaging van de baan was approach play en short game. We hadden veel wind en de hardheid van de baan maakte dat ballen moeilijk te stoppen waren als de wind niet tegen was. Dus vaak een club of 2 minder spelen. Short game, met zoveel verschillende soorten gras maar ook ondergrond was het met de voorbereiding die we hadden (1 ronde) onvoorspelbaar wat je ging krijgen. Op zaterdag heb ik 3, naar ik dacht prima, pitches geduffed simpelweg omdat het leek dat ik op gras lag maar het eigenlijk een bunker ondergrond was met een mini laagje gras erover. Geen enkele weerstand van de grond, wedge ook met veel bounce dook er zo in. Maar al dit had iedereen. Op zaterdag singles strokeplay. Ik maak een ronde 8 over en was afgezien van een 3-putt bogey op par 5 16e en niet Up, Up en down op par 5 18e eigenlijk prima tevreden met mijn ronde. Vooral in de middag kwam de wind aardig op wat de condities nog weer moeilijker maakte. Van de tee was het echt goed golf, sinds ik gefit ben naar Graphite Design UB shaft is de dispersie zo strak geworden. Wapen is de lage runner, dat ding gaat eeuwig en de block rechts is uit het repertoire gefit. Soms tot 100m verder als m'n playing partners en dat is toch leuk. Begin met easy par, hole een mooie putt voor birdie op hole 2 na een monsterdrive. Op hole 3 par 5 weer monster drive, sla hybride 2 in greenside pot bunker. Die heeft onder water gestaan, bal ligt op de modder. Ik vraag ref om ruling, ik mag gratis droppen. Maar inmiddels hebben we zoveel door die bunker lopen akkeren dat bij de nearest point of relief ik lekker compact zand heb. (leerpuntje voor volgende keer). Die skull ik vervolgens over de green en maak een Up, Up en down voor bogey na prima 2m putt. Dat was 1 van de pitch duffs. Verdere ronde was het steady golf, boring weinig serieuze kans op birdie al sniffen zo'n 3 putts aan de hole. Stond steady te putten had er 1 meer mogen maken wellicht. Al met al niet ontevreden met mijn ronde, voor hoe ik stond te spelen score ik denk ik 2-3 slagen slechter als wat het spel eigenlijk rechtvaardigde. Maar such is life, voor wedstrijdgolf best ok. Van onze 4 singles tellen de beste 3 scores. Onze hcp 4 maakt ronde 10 over, wat beetje tegenviel onze hcp's 8 maken beide 14 over, naar verwachting. Na dag 1 staan we op plek 10 van de 20, 17 slagen achter op de leiders. Maar de top 5 is zeker in zicht, top 3 zelfs. Zondag foursomes. Ik speel met Andre waar ik het meeste golf mee speel. Tee to green is ons spel erg vergelijkbaar. Onze afstanden zijn nagenoeg identiek, onze vluchten zijn nagegnoed identiek dus het is alsof je je eigen bal aan het spelen bent. En wat een voordeel is dat. Ik ben beter met een wedge in de hand, Andre is de betere putter. Maar het is lekker om door een schot heen te kunnen praten wetende dat we de bal verlijkgbaar ver vliegen en dat de driver en een ijzer typisch drawt. De invloed van de wind is dus vergelijkbaar, je targets worden daarmee vergelijkbaar en het punt vanaf de fairway waarvandaan je naar de green kijkt dus ook. Het was boring, boring golf gisteren. Raken bijna alle FW's, 14 greens en putten prima. Holes 9 en 10 maken we paar softe bogey's, ik zou zeggen mij net iets meer aan te rekenen als Andre. Op 9 weer drive midden fw. Pin staat rechts midden green, wind komt van rechts. Heb 95m over besluit voor volle gap wedge te gaan, die raak ik goed maar de wind doet er niets op en we liggen pin high meter of 3 buiten de green. Andre duffed daarvandaan chip, weer zo'n gevalletje je weet niet wat je gaat krijgen. Ik maak de 4m putt voor par niet. Op hole 10 pull ik m'n drive links, maar afgezien van de onvoorspelbare ligging in de rough is dat wel de plek te missen. Andre heeft 75m over om de bunker te carry'n, z'n approach is 74,9m en we liggen geplugged in de top rand van de bunker. Ik kan 'm daar prima uithakken tot weer een meter of 3 en die par putt maken we ook niet. De drive bracht hier wel de problemen doordat we approach over de bunker naar een harde green met wind mee moesten spelen. Dus waren we wat aggresief in schot keuze waar op andere baan we er wellicht 10m extra carry aan geplakt hadden in de keuze. Ik denk dat ik liever deze k-ligging in de bunker had als het onvoorspelbare over de green. Verder een prima bogey op een lange par 3 van 180m. Normaal een hy4 afstand voor mij maar met hoe hard de green area's zijn willen we korter landen, dan wordt het een ijzer 5 afstand. Een harde ijzer 5. Die pull ik keurig een meter of 40 links op een schuine ligging van de volgende tee. Andre slaagt in de opdracht die pitch op de green te krijgen, 2 putt bogey. Prima score op die hole, gewoon lastig. Hole 11 is lang, na drive van Andre nog 175m over, wind in de rug dus kiezen afstand voorkant green te spelen zo'n 155m, ijzer6 die er lekker op zit maar in plaats van gaat rollen nu wel dood valt. Lange putt van net buiten de green van andre tot op 2m, ik mis de par putt, wat een goede stroke was, we onderschatten de break. Hole 16 maken we de eerste birdie, eerste wat langere putt (>4m) die valt. Die volgen we jammerlijk op met een bogey op 17. 120m approach in, kies voor harde pw ipv soft 9i en die pull ik daarmee wat, short sided miss waarvandaan we geen U/D maken. We spelen 4 over, de 2e beste score van de dag en onze andere paar speelt 11 over. Daarmee klimmen we naar plek 5 op 1 slag van een podium plaats. Heerlijke foursomes dag, echt samenwerken, samen denken, plannen en de executie verdiende ook een ruime 8 qua score.
Leuk weer eens wedstrijd golf te spelen.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 5 maanden 2 weken geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, canth, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #148 door eeka
Beantwoord door eeka in topic Plus ronde van vandaag 2024

Er wordt nog weinig gegolft door Chatters? Of is de animo om er iets over te schrijven naar grote dieptes gedaald? Jammer hoor, ik vind het wel leuk om de plus rondes van anderen mee te krijgen.
Ik heb voor '24 een administratie van birdies op de home course aangelegd. Nog niet alle holes zijn afgevinkt, hole 4 is koploper met 5 birdies. Ben benieuwd of ik ze allemaal ga binnenharken. Mijn verwachting is dat hole 9 het piece de resistance zal zijn.


 
Mijn rondes zijn over het algemeen niet heel erg de moeite waarden en meestal weet ik 's avonds al niet meer waar ik precies heb gelegen. Bij ons op de baan wordt het "birdie klassement" bij gehouden. Voor alle wedstrijden wordt bijgehouden op welke holes je een birdie hebt gemaakt. Ik maak er niet superveel maar zoon heeft op 1 van de 3 lussen al alle holes minstens één keer een birdie gescoord. Hij moet er totaal nog 4 voor de 2 andere lussen. Ben benieuwd. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #149 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Er wordt nog weinig gegolft door Chatters? Of is de animo om er iets over te schrijven naar grote dieptes gedaald? Jammer hoor, ik vind het wel leuk om de plus rondes van anderen mee te krijgen.
Ik heb voor '24 een administratie van birdies op de home course aangelegd. Nog niet alle holes zijn afgevinkt, hole 4 is koploper met 5 birdies. Ben benieuwd of ik ze allemaal ga binnenharken. Mijn verwachting is dat hole 9 het piece de resistance zal zijn.
Ik kreeg gisteren een sleeve -Prov1x ballen. Zouden verder gaan vanwege minder spin. Ik ben benieuwd.

Woensdag weer een wedstrijd voor de senior league. We gaan het zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, taxgolf, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 maanden 2 weken geleden #150 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag kon ik weer eens een keer Groendael bewonderen. Het was vrij druk, er werd lustig gestart. en waarom niet, het weer was er naar. Voor mij was het om bal gevoel te krijgen.

Eerst naar de chipping area. 56 graden wedge. Gevoel met de wedges. In het begin matig, later ging het beter.. Snelheid maken. Durven. Op een gegeven moment ging ik met een hele losse grip chippen, echt los. Echt ongelooflijk wat een shots je krijgt. Gek genoeg skulde ik geen ballen. Bunkerspel was moeizaam. Ik ga echt al veel te vroeg het zal in. Ik realiseerde me dat het zand wat natter en compacter was. Blad wat meer gesloten en wederom dat losse. Toen vlogen die ballen er mooi uit. Devies is wel om tijdens een ronde vooralsnog uit de bunker te blijven. Niet consistent genoeg.

Vervolgens naar het buitengedeelte van de DR. Ik ging in de fout door een Bucket fors met ballen te vullen. Verschillende ijzers geslagen. Tourstick als target line neergelegd. Target Line op een boei. Ballen hadden vrijwel allemaal een draw. Al is dit in je eentje wat lastig te zien, vind ik. Het mooie van dat water bij de DR, is dat je de plons ziet. Je kunt dus wel checken of je ook je target scherp hebt. Hier werd het lastig. Letterlijk elke bal was links van mijn boei. Dit, terwijl ik gesloten stond opgelijnd. Mijn blad had ik wel paralel op de target lijn. Nu weet ik alleen niet of de pal paralel aan de targetlijn vertrok. Ik ben toen wat gaan oefenen door het blad iets meer open te zetten, althans voor mijn gevoel. Het bleef links plonsen. Bijzonder genoeg toen ik mijn linker voet wat meer opende (ik doel niet op de voet flare) maar de schouders iets sloot t.o.v. target lijn werd de balvlucht rechter. Ik heb hier nog geen verklaring voor. 

Tot slot de nodige puts op de grote puttinggreen. Poeh, weer dat spelletje, bal op ruim een meter is voor par, op 2 meter is voor birdie. Glansrijk verloren. Die puttinggreen was supersnel, niet normaal. Als dit een redelijke afspiegeling is voor de greens in de baan, dan kun je de borst natmaken. 

Vrijdag ga ik met Haagse bandido naar Toxandria. De vrijdag na Hemelvaart gaan we op pad. Maandag 13 mei mag ik de Hilversumsche onveilig maken. De vinger gaat nog in de spalk, die is dik en gloeit en de spalk geeft rust. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven