Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #171 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vermoedelijk word ik een goede putter. Sla het even plat (cynisch), minuscuul botje gebroken in de rechtermiddelvinger. Minimaal 4 weken spalk (vermoedelijk 6 tot 8 weken). Vinger buigen absolute no go. Enfin, diepe zucht. Golf zit er niet in, elk nadeel hep zijn voordeel: alle tijd voor redigeer werk van mijn  promotieonderzoek (decaan moet goedkeuring geven voor het vervolg traject).

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #172 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
De fairways op Alhaurin worden met de dag harder. Leuk voor de afstanden, maar dat wordt meer dan gecompenseerd door ongelukkige bounces. Daarnaast zijn de greens nu razend snel. Zelfs voor de ervaren leden een leuke en soms frustrerende uitdaging. Chippen is helemaal een crime.
Ik heb dan ook de Texas wedge tot kunst verheven.
Gisteren een rondje met een vriend die overgekomen was uit Nederland. 3 en 4 putts voor hem de norm. Tot ie op hole 14 een GIR sloeg. Ik leg uit dat ie een putt heeft die eerst uphill is, maar 1m voor de vlag weer downhill. En met een break van ongeveer een meter. Hij geeft de bal een ros, zo hard dat ie op zeker weer de green af gaat rollen. Maar knalt tegen de vlag, stuit omhoog en in the hole birdie!
Was zn eerste birdie op Alhaurin, mooi hoor.
Ik heb de nieuwe ijzers weer uit de tas gelaten. Shaft is toch te slap waardoor veel mishits. Ze gaan volgende week mee naar Nederland voor een shafttransplantatie. Dr. Golf gaat er wat anders in schroeven. Ook nog een 2e hands 5 hybrid op de kop getikt, een Callaway ST Max. Zoek nog zn kleinere broertje de 6.
Vandaag nog een rondje Alhaurin en daarna gaat het hier 4 dagen regenen. Kunnen we hier wel gebruiken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #173 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag vol goede moed naar De Heelsumse.

De weergoden zijn x-elf nog steeds niet goed gezind. Van zachte regen via regen door naar pittige regen terugschakelen naar miezer opbouwen via druilerig naar regen. En dat binnen 3 uur en 3 kwartier. Gelukkig weinig wind, paraplu in de hand. 

X-elf heb er nu een keer of 3 a 4 gespeeld. Erg leuke baan (3 x 9 holes) om te spelen. Ook vandaag weer ondanks dat de baan nog in winterstand staat. Tee boxen staan achterop (een enkele keer ook voorop) wat zorgt dat de baan langer speelt. De pin posities op de greens staan allemaal een meter vanaf de rand van de green, dit om de green nog te beschermen. Dat maakt het aanspelen soms lastig. Voor de pin gaan heeft bijna geen zin. Ook om chips bij de pin te krijgen is lastig. De greens zelf zijn best goed. Niet super snel, zeker niet langzaam, wel goede rol. De baan zelf ligt er zeer prima bij. Droog. Je ziet de bal neer komen en stuiteren en rol. Dat is wennen :-) 
Vandaag speelde wij Sandr-Heelsum combinatie. De Sandr lus vind x-elf het meest aantrekkelijk. 

Het spel geeft hetzelfde beeld als de laatste weken. Vanaf de tee weinig problemen. 86% fir. Greens 17%. Wederom niet schokkend de greens gemist, de meeste missers lagen binnen een paar meter van de green. 3 x een U&D par gemaakt. Aangezien de pin steeds asn de rand van de green was geplaatst, staan ze ook vaak op een schuin deel van de green. Dat maakt het putten listig. Meerdere tap-in bogeys tot gevolg. 2e 9 met focus op resultaat gespeeld. Meer volgens game plan. Bal in positie plaatsen. Midden green aanspelen. Daar waar het kan meer richting pin spelen. 1 Birdie gemaakt. Ook op de 2e 9 tap-in bogeys door de pin posities. 2e 9 conform hcp gespeeld. 32 putts in totaal. 

Prima golf middag ondanks de regen. In het seizoen ga ik hier nog wel een keer spelen.
 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, nieuwlander, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #174 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gisteren weer een keer ronde gespeeld, was een tijdje geleden. Ook hier in de polo, nog wel wat frisjes maar mooie dag. Greens zijn een plaatje, niet meer zo snel als toen de pro's voorbij kwamen maar wel nog in prima conditie. De gehele baan overigens. 

Spel was best redelijk, 3 over na 9 geloof ik, + 4 op de back 9. Maar we waren meer bezig met de Matchplay. Andre en Manuel tegen Filip en Paul. We wonnen uiteindelijk 2 en 1. Dat was voornamelijk omdat onze tegenstanders niet geweldig speelde en wij het nog enigzins bij elkaar wisten te houden. 

Dingetje, ik ben met lessen vorige jaar zo bezig geweest met het oplossen van de inside take-away, dat een bewuste move maken dat ik bijna de club niet meer weg kan nemen zoveel sta ik te denken. Dat begint al op de range. Ik denk dat ik op de range maar moet gaan oefenen met resultaat loshalen en een ritme vinden waarin ik tot beweging en uiteindelijk de takeaway kom. Dit is geen pretje zo. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #175 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Plus ronde van vandaag 2024
vorige week zondag toen de club nog steeds gesloten was, konden Sven en ik niet anders dan het avontuur opzoeken en wij kwamen toen uit op de mooie baan van Augusta National via Indoorgolf Zwolle 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Twee uur de tijd - eerste uurtje warm geslagen, getrained en met alle data gekeken wat we fout doen - heb je even ??!
Het grootste feit waar mijn neus op gedrukt werd (of andersom) was dat mijn swingsnelheid volledig zoek is, wat ik al enigzins wist kwa afstanden die ik tegenwoordig sla en kom ik niet verder dan mid 70mph itt Sven die lekker mid 90 weet te slaan.
Weten we nu ook waarom ik vanaf rood niet zo heel verder lig dan Sven vanaf geel.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Augusta zelf kwamen we niet verder dan hole 12 - de par 3 waar Sven nog 4 slagen voorstond, maar daarna met A/S af kon sluiten.
Het feit dat Tiger Woods op die hole ook een keer een 10 (of 11?) gemaakt heeft kon de pijn niet verzachten. Gelukkig mocht ik wel nog mee terug naar huis rijden!!

Komen we op de ronde van gisteren uit - wat een vreemde dag was dat! Zon, weinig wind, 15 graden! what the heck ?!
Baan was alweer een paar dagen open, maar nog steeds geen trolleys/buggy's. Er is kennelijk nog iets wat bescherming nodig heeft, want baan lag er beter bij dan 4 weken geleden, toen we wel nog even met trolleys mochten. Misschien vanwege temperatuur en dat gras nu gaat groeien ? ik weet het niet.

Maar goed, een prachtige dag om te golfen en gelijk een goede work-out door de draagtas. Het was weer een leuke ronde; het spel was niet heel goed, maar wat wil je als je ineens weer in alleen een polo kan spelen. Teveel bewegingsvrijheid.
De ronde ging gelijk op - moet wel zeggen dat wanneer ik up stond het eigenlijk een Sven down was oftewel het kwam niet steeds door eigen verdienste. 
Hole 16 stond ik nog wel 2up 3 te gaan; hole 17 nog 1 up twee te gaan en op de tee van hole 18 was het weer A/S en zo zijn we ook geeindigd - All Square!

 

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #176 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Tsja, tegen tourpro's kan ik niet op, hahaha. Vanochtend naar Groendael, lichte miezer. Ik dacht , niet druk. Not. Heel druk. Nog niet zo druk gezien. Later hoorde ik dat het de 10.uur instuif was. Enfin, Ik loop naar de DR en begin aan de opwarm. Ballen slaan, aan het spreekwoordelijke touwtje. Sloeg ik een mindere bal dan was slechts een kleine aanpassing nodig. De 7w dwong ballen tot heerlijke draw vluchten. Dit werd de spreekwoordelijke opmaat tot ... enfin, Tee box nog niet vrij, dus even put en chip. Hier licht het probleem niet. Eindelijk is de tee vrij en ik ga. De 3w gaat de baan in. Ik moet nog wat wachten want de dames (3 bal) lopen niet door. Spelen soms van rood dan van geel. Bijzonder. Ik mag, als het spreekwoordelijke paard nabij de drafbaan Duindigt, kan ik weg. De schitterende 3w van Tittleist doet wat al op de DR gebeurd. Een bal in de aqua , 20 meter ver. Zucht. Ik tee een nieuwe bal, Die pakt goed de ruimte, mist net de boom. Ik ga lopen en zie geen bal, ja een bal in de verte, maar da's de bal van hole 9, dacht ik. Ik zie de drie lieve dames op de green dus beluit een tussen slag. Shank, 2e bal, shank. Verbijstering grijpt de geest. Mijn verbijstering wordt nog groter als de flight van 9 roept, is dit jouw bal? Huh. Oké dan. verre tik. Ik heb een pw over en sla een hazenaaier. DR versus de baan. Allemachtig. Chip en put, dan dan wel. Hole 2 moet ik wachten, best lang, flights zie ik achter me al aankomen. Mijn i8 sla ik pinhigh naast de green. Heerlijke chip en put. De 2 andere ballen die ik er maar naast leg, zijn van iets minder niveau, maar we doen het ervoor. Put ze wel uit. De dames komen me tegemoet. We laten je normaal door hoor, maar het is vol en voor ons (waar dan? Oh ja, staan op de tee van 4) zit het ook vol. Ik zeg, komt goed. Maar vervolgens begint het lange wachten. De dames zijn goed gekleed, maar doorspelen zit er niet in. Op een gegeven moment denk ik, nu moet ik toch wel kunnen, waarbij een vader met zoon aan komt lopen. U ma mee hoor. Nee, neem de tijd, wij spelen een 200 meter wedstrijd. Zoon is aan het leren. Ik sla mijn 3w, en heb werkelijk geen idee. Stoer begin ik te lopen. Daar waar ik denk dat de bal ligt, zie ik niets, ik moet nog ff door. Wat een bal. A1. 136 meter uphill. Maar ik moet wachten. Vader een zoon komen ook in de problemen door opkomende flijghts en slaan maar af. Na toch wel 10 minuten is de green vrij en vader is aangekomen. Ik sla een i7 en heb geen idee. Vader zegt, wow, wat een bal. 4 meter voorbij de pin. Easy par. De dames keuvelen door en ik zeg tegen vader dat ik uitstap. Ga wel chippen en bunkerslagen oefenen. Joh, je kan nog even slaan, zegt vader, ze lopen door. Ik sla mijn i3. maar helaas stuit de bal naar en rolt het water in. Dat is mijn teken, zeg ik en loop fluitend naar de chip area en heb daar nog heerlijk bunkerslagen geoefend.

De baan ligt er uitstekend bij. FW prima, geen drassigheid, niets. Greens zijn voor deze tijd al heel goed. Poeh. Heb natuurlijk genoeg kopzorggolfzorgen. Ik heb geen idee waar de ballen vliegen, best lastig als je alleen loopt. zolang het maar fw finders zijn is het niet erg natuurlijk. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 3 weken geleden - 7 maanden 3 weken geleden #177 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Plus ronde van vandaag 2024
De Portuguese tour speelt een tournooi bij ons op Quinta do Peru, 3 dagen, vandaag dag 2. Eerste 9 holes meegelopen met 2 van de Pro's bij ons op de tour en Alexandre Abreu. Pro golf tour en Europese tour. Valt niet mee om het verschil heel goed te zien. Ze zijn gewoon erg goed en vallen de putjes of niet bepaald een beetje wat de score is. 

Leuk om van dichtbij te zien, leuk om met ze mee te lopen en te zien hoe een rondje die ertoe doet verschilt van een rondje wat ik af en toe met ze gespeeld heb. Tempo vooral op de greens ligt een heel, heel stuk lager. Nemen uitgebreid de tijd voor het bepalen van de pace en de read en hun proces. Staan alle 3 ook serieus goed te putten, vooral distance control en putts rond de meter springen eruit. Greens zijn snel, 11,5 op de stimp. Even op de oefengreen geweest, erg prettig putten vooral omdat de greens er ook echt als een plaatje bij liggen. Aanzienlijk beter als op de Kenia open afgelopen weekend. 

Maar dan zijn er wel een aantal holes waar je het lastig hebt als je approach boven de hole eindigt. Mooi om te zien hoe die boys daar mee bezig en in hun spel verwerken. Hoop erg steady golf gezien. -1 op 9 holes, level op 9 holes en -3 op 9 holes. Wat weer opvalt, goed golf is weinig spectaculair golf. In positie komen, greens raken en goede rol op de putts brengen. That is the name of the game. 

Pedro Figuerido was de tourspeler in de group. Langste stok is een mini driver van Taylormade. Tijdje met hem zitten kletsen. Geleerd dat ook op de tour waar de banen toch snel 500-600m langer spelen heeft ie geen driver in de tas. Reden, soort mentale blokkade op ballen van een tee spelen. Dus alle ijzers en ook de minidriver gaan van the deck. Bijzonder om te zien, eerst een natuurlijke tee maken door met een houten 3 in de teebox te knallen, bal daarop plaatsen en dan rossen. Slaat lage bullets. Naar eigen zeggen wil ie gewoon steep zijn in de swing. Kost hem wel 30y aan lengte en dat was ongeveer 0,5 slag per ronde gemiddeld. Bal opwaarts slaan van een tee is wat ie niet kan / wil. Niet gevraagd of dat inmiddels voldongen feit is of juist punt waar aan gewerkt wordt. 

Al met al leuke ochtend. 

zie net dat een Engelse speler rondje 63 maakt met een bogey op 17, toch de makkelijkste hole. Easy game blijkbaar. 

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
Laatst bewerkt 7 maanden 3 weken geleden door Jimi Thing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, taxgolf, 84425, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
7 maanden 3 weken geleden #178 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag vol goede moed naar The Links Valley.

De weergoden zijn x-elf nog niet goed gezind. Wat een gure koude natte dag was het. De NW wind waaide flink en was erg koud. Op de open ruimte van The Links Valley is dat erg voelbaar. Een lichte regen heeft ons de gehele ronde vergezeld. 

Vandaag werd er op de South course gespeeld. Dat is starten naast de DR op het hoger gelegen deel. South heb ik 1 keer eerder gespeeld, North al een paar keer. Wederom pittige omstandigheden. Het spel was vandaag minder goed verzorgd dan de laatste rondes. De afslagen nog steeds goed, 75% fir.
De slagen naar de green kunnen absoluut beter. Het lukt mij niet goed om in de kou en wind de juiste club te kiezen voor de benodigde afstand. In het seizoen weet ik redelijk mijn afstanden. Nu zeker niet. Op LV staat de green missen gelijk aan uitdagende chips. De meeste greens hebben flinke run offs. Vandaag in 6 greenside bunkers gekomen. 1 daarvan was erg zuur. Nam een club meer dan op de 1e 9. Bal was nu een fractie te lang. Bleek er achter de green ook een bunker te liggen die in het spel komt als je North speelt. Van de 6 bunkers er 1 omgezet in een sandy par. De overige bogey. Verder 17% gir. De baan was minder droog dan x-elf zou verwachten van de zandgrond. Dit heeft bij een aantal slagen en vooral chips invloed gehad. 
De greens waren nog niet best. Onlangs gesneden en bemest (denk ik), dit zorgde voor een soort van rails werking, de put volgde de lijn van het snijden en niet altijd de slope. Ook waren de greens langzaam. Van de banen die ik onlangs gespeeld heb waren de greens hier het minst (AOC niet mee gerekend). 33 putts. 
Al met al 32 stbf bij elkaar gesprokkeld. 

Persoonlijk vind ik The North Course leuker spelen. Het lijkt als of The North Course het uitgangspunt is geweest voor de baan en dat South het resultaat is van de omgekeerde North. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Jimi Thing, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 4 weken geleden #179 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Hier te Andalucia is het de omgekeerde situatie. De baan mag niet meer bewaterd worden ivm water tekort. Sla ik driver, 7 wood en lig op 20m van de green op een par 5. De greens zijn nu ook stimp 10+ ofzo. Wel even wennen.
Vrees wel dat het na een maandje niet sproeien onspeelbaar wordt. Wij denken dan, laat het gras wat langer groeien, maar dat snappen ze hier niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 4 weken geleden #180 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Bizarre hoeveelheid regen. Ik. had al begrepen dat Noordwijk in mindere staat verkeerde. De Haagse schijnt als vanouds top te zijn. De H'sumsche schijnt ook slecht bespeelbaar te zijn. Vanochtend was ik op Groendael. Beetje chip en put. Meer is helaas niet mogelijk. De vinger is nog steeds krom en nog naweeën van rugpijn, Pfff. In elk geval ligt Groendael er pracht en prima speelbaar bij.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven