Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
7 maanden 4 weken geleden #181 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Een nette 3 op een par 5? Gefeliciteerd met de Eagle.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
8 maanden 11 uren geleden - 8 maanden 11 uren geleden #182 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Brutal conditions vandaag op De Noordwijkse golfclub. Windkracht 6! Oef.

De Noordwijkse gc heeft te kampen met wateroverlast. X-elf speelde er op 30-12, toen waren er al vijvers ontstaan bijv op hole 10 tussen de 2 duinen in was een grote vijver geworden. Sindsdien is het alleen maar erger geworden. Het grondwaterpeil is te hoog, op de laagste delen van de baan zijn er complete waterpartijen ontstaan. Shocking. Hole 2 is ingekort tot een par 3. Mn het begin van de hole is onspeelbaar. Hole ingekort tot par 4, echter dit bleek te gevaarlijk omdat drives nu over de heuvel werden geslagen en men niet kan zien of daar mensen staan. Nu dus ingekort tot par 3. Wel leuk om een 3 te mogen noteren op een par 5 op de scorecard. Hole 9 heeft ook een grote vijver links gekregen. Hole 10 is ook ingekort tot een par 3 met een tijdelijke green. Zo staan er op diverse plekken flinke waterpartijen. 
Volgens zeggen gaat het ook nog duren voor het grondwaterpeil gezakt is. Bizar, de rest van de baan is top. Men is ook al bezorgd mbt de competitie. 

Anyway, de ronde. 
Windkracht 6. X-elf heb eerder op de Noordwijkse gespeeld met wind, nog niet eerder zoals vandaag. Pittig. 
Hole 1 wind in de rug. Easy fir gir par. Hole 2 de par 5, een nette 3 middels een u&d. Hole 3, storm vanaf rechts, bogey. Vanaf hole 4 kom je enigszins in de bescherming van het bos. Zeer goede drive, 2e slag goed op links houden om niet beneden in het dal te eindigen. Helaas geen u&d, bogey. Dan hole 5, de wind is pal tegen, niks geen bescherming. Foei. Drive is linkerkant fw, echter niet in de buurt van de dogleg naar rechts. Punch ijzer de dogleg door. Approach en 2 putts voor bogey. Op hole 8 kom je het bos weer uit. Storm komt van links. Drive links opgezet en ligt rechts aan de rand van de fw. Green is nog ver weg. Wees wijzer sla een ijzer. Bogey. De greenside bunkers zijn gur, staan blank. Dan hole 9. Zo de knetter. Vol in de wind. Drive gaat naar links om in een tijdelijk water gebied te komen. Free drop. 3 wood er achteraan gevolgd door een vol ijzer. Geen u&d. Bogey, wat voelt als een par. 
Hole 10 is dus ingekort. Afslaan vanaf het eerste duin naar een tijdelijke green op het 2e duin, er tussen allen maar water. Links van de echte green is helemaal water. 
De 2e 9 is bogey golf, waar ik zeer tevreden mee ben. Hole 14, par 5, was verschrikkelijk. Volle storm tegen. Drive, net naast de fw, 3w net naast de fw, 3w net naast de fw, 3w op de fw, vol ijzer net te kort. U&D voor double. Hole 15, par 4 precies andersom. Blind tee shot over het duin om afvtevsteken. 90m naar binnen, easy par. 

Wat een ervaring, wat een uitdaging. Gesloopt na afloop door de storm. Only carry bags, dus weer 18h met de tas op de rug. 
fir 71%, gir 17%, putts 34. 

 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 8 maanden 11 uren geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
8 maanden 4 dagen geleden - 8 maanden 4 dagen geleden #183 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag gespeeld op De Haar.
Voor mij de eerste keer sinds de uitbreiding naar 18 holes, ken de baan wel als 9 holes.
Ontzettend leuke baan om te spelen. Mooie holes, mooie doorkijkjes. 4 van de nieuwe holes liggen in het buiten gebied naast het bos gedeelte. De overige nieuwe holes liggen in het bos gedeelte. Ook De Haar heeft last van alle regen die gevallen is. Afgezet tegen de AOC valt het reuze mee. De baan is wel zacht genoeg om geen rol te krijgen. Soms ligt ook je drive plugged. Ook zit er nog weinig lengte op de slagen, dat maakt dat de lange holes ook echt lang spelen. De greens waren erg goed. Snel ook. Downhill putts waren lastig bij de hole te krijgen, die bleven rollen. 

Het spel en de ontwikkeling.
Zeer tevreden over het lange spel. Slechts 2 fairways gemist. Mooie drives grslagen. Als er straks weer rol op de bal komt zal de lengte ook verbeteren. 85% fir. De ijzers mogen nog beter. Door het gebrek aan lengte in de drves neemt de druk op de ijzers alleen maar toe. Ook hiervoor geldt dat ik mooie ballen geslagen heb. Soms net te kort of net teveel links of rechts. Niet dramatisch, gewoon net niet. Ik vind het lastig om het juiste ijzer te bepalen voor de juiste afstand. De langere holes zijn nu voor mij niet in 2 te halen. Slechts 4 x gir = 22%. De druk op het korte spel neemt dan toe. 

Het korte spel.
Tja. Vorige week 36 putts. Vandaag 34, 16 om 18. Op 2 van de 4 gir’s maak ik een 3 putt. Op 1 van die 4 gir’s maak ik een 1 putt. Yeah! birdie time. 
In totaal 8 maakbare putts voor birdie of par gemist. Allemaal dichtbij of over de rand, iig net niet. Trainen trainen trainen met de hoofdletter D van discipline. Of een nieuwe putter kopen.  

Al met al heerlijke golf ronde. Weer 18 holes met de tas op de rug gespeeld, er mochten geen trolleys in de baan. 
There is always tomorrow’s round

Hole 18
 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 8 maanden 4 dagen geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 maanden 1 week geleden #184 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Doe maar begin augustus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 maanden 1 week geleden #185 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024

 De type fouten komen door auto correct.

LOL. Je equipment de schuld geven. Hardcore.      
 

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 maanden 1 week geleden #186 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024

Nou Tax,
Daar ben ik het mee eens. Zou dat mogelijk zijn? Ik schrijf me alvast in.
Ik wil best informeren.
Even aftikken met de meer bedreven organisatoren.
Welke periode schikt? Eind mei? April is toch competitie?
Ik geef alvast even mee dat de greenfee voor 18 holes € 100 is. Ik kan wek introduceren maar niet 18 man/vrouw. Ik zal uiteraard vragen voor enige discount. Wellicht dat er maar een beperkt aantal mensen mogen, geen idee. Ik zal eens vragen.

Zelf zal ik hopelijk meedoen. Ik heb zojuist ernstig mijn vinger gekneusd en kan die absoluut niet buigen. Heel aangezien ik mijn onderzoek met de co promotor aan het delen ben en ik alle vingers voor het typen nodig heb. De type fouten komen door auto correct

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
8 maanden 1 week geleden #187 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag 18 holes op De Kroonprins van Vianen
De laatste keer op de kroonprins kregen wij een bak hagel over ons heen. Vandaag dus weer! Zon, wind, regen, storm en hagel kregen wij geserveerd vandaag. Helaas waren wij op hole 12 en 13 toen de storm en hagel overkwam. Niet fijn als je zo'n beetje op het verste punt in de baan bent.

De ronde en het spel.
Oefening baart kunst. Na een maand trainen op Amsteldijk is er een positieve ontwikkeling zichtbaar. Het lange spel ontwikkelt zich goed. FIR 93%. Alleen de drive op 1 kwam links naast de fairway. Nu was de fir al aardig op orde. GIR 40%, dat is qua percentage vergelijkbaar met hoe het was. Gezien de omstandigheden vandaag is het meer dan prima. Hole 7 par 4 tegen de wind in. Drive is prima midden fw. Ik besluit 2 club meer te nemen om naar de green te gaan. Heerlijke flush contact, bal is onderweg en de wind steekt op om de bal de bunker in te duwen. Bogey. Anyway heerlijke ballen geslagen.
Dan de uitdaging. Putten! De greens op de kroonprins waren best goed vandaag. Goede rol en goede snelheid. Daar schort het aan bij mij. De snelheid. Ik geef de bal teveel snelheid mee. Het lukte niet om zachter te putten. De 2e 9 ging het iets beter, 19 om 17 putts. 36 putts is gewoon teveel. 3 x 3 putts!
Daar gaan we mee aan de slag!
Volgende punt van aandacht is chippen. Veel getraind ook de laatste weken, helaas niet vanaf gras. Vandaag dus wel van gras en vaak natte ondergrond. Mwoah, kan beter.

Ander positief punt is dat ik 18 holes met de tas op de rug heb gelopen. Trolleys alleen toegestaan op het pad. Dat is super onhandig. Tas op de rug dus. De greens waren prima. De baan iets minder. Geen rol. Drives die in de eigen pitchmark ligt. Dan speelt de baan langer dan normaal. Na elke slag eerst de modder van je bal halen.

 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 maanden 1 week geleden #188 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Nou Tax,
Daar ben ik het mee eens. Zou dat mogelijk zijn? Ik schrijf me alvast in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 maanden 1 week geleden - 8 maanden 1 week geleden #189 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024

Soms zelfs gevaarlijk omdat je echt heel gemakkelijk een andere hole raakt.

Als je daar op de tee staat te wachten dan ploffen de ballen gewoon naast je neer. Dus je komt nooit ballen tekort.
Ik zeg:  Groendael is de ideale plek voor een GC event! 

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 8 maanden 1 week geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 maanden 1 week geleden #190 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
You're Wellcome !!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Coeneman

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven