Plus ronde van vandaag 2024

Lees meer
6 maanden 3 weken geleden - 6 maanden 3 weken geleden #161 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Oh ja, GO GO GO inderdaad.
Maar nog meer context is zeker op zijn plaats.
Ockenburgh had de ijzeren verplichting om alle slagen op te teeen (met trema ergens).
Die eerste bal die achterop landde was in de bosjes gerold. Dus ik kon daar mee verder spelen.  
Even opteeen (met trema dus); bump & run chip van een meter of 10-12 met een PW tussen de takken door; in de heuvel en de bal rolt netjes tot een meter.  Dan de putt van links naar rechts voor par maar die weigerde te breken. 
Achteraf fluisterde Canth Frank nog in het oor dat hij ook had verwacht dat de bal zou breken naar links. En die bruuske flightgenoten willen in november deze tergende martelgang gaan herhalen.  
De harde les is natuurlijk: leer putten. 

De aandachtsvolle bediening in de restauratie maakte alles goed. U wilt ewrtensoep zonder roggenbrood? Dat komt goed uit want we hebben geen roggenbrood! -Nou geeft u mij dan toch maar een champignonnensoep want ik had m'n keuze al gemaakt. 
Dat wordt dus een lange week in november!

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

 
 

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 6 maanden 3 weken geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 maanden 4 weken geleden - 6 maanden 4 weken geleden #162 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Plus ronde van vandaag 2024
Een beetje context mag hier wel. Afgelopen zondag speelden Dr. Golf, Canth en ik op Ockenburgh. We hadden Tax ook uitgenodigd, maar die durfde niet vanwege een smoes.
Op de kortste par3, een leuk holetje van 75m over water gebeurde wat de Dr. beschreef. Alleen riep ik niet rol, rol, rol!, maar go, go, go!
Verder was Ockenburgh toch wat minder dan Duinzicht, maar de horeca wel weer wat beter.
Oh ja, Canth maakte een birdie op die hole, ik een par en Boudewijn dacht ik een bogey of een dubbel. De prutser.
Laatst bewerkt 6 maanden 4 weken geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, taxgolf, Di11, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
6 maanden 4 weken geleden - 6 maanden 4 weken geleden #163 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Deze hole leent zich wel voor een skip on the water shot. 
- Doe dan! Doe dan! Of durf je niet? 
Ja, maar ik heb weinig ballen meegenomen
 - Je hebt  helemaal geen ballen bedoel je!
 Ik denk dat ik gewoon een wedge sla (wind grijpt de bal en die landt achterop en rolt valselijk  het talud af)
- Prutser!  Zelfs met een wedge lukt het je niet! Hahaha.
Nou, vooruit ik probeer een skipper. Wat krijg ik ervoor terug? 
- Je krijgt een consumptie van me als de bal op de green eindigt.
Consumptie heb ik al in mijn mond. Maar goed als de kunst erom vraagt dan neem ik die uitdaging aan.
-  Heuj heuj dat wordt lachen. Met een ijzer zeven? Dat wordt niks. De green is maar 70m ver.
Er volgt: een lange chip met een ijzer 7, closed face, de bal ketst 1 keer op het water en springt over de rand, stuitert op het gras en gaat rollen naar de green en blijft rollen op de green... 
- ROL ROL ROL ROL dan door ROLLLLdoorrrrrr ga er af -lol
Kijk daar; rechts op de green. Dat is gewoon veel beter dan de eerste bal.
-Ja,ja gefeliciteerd. 
We hadden nog veel plezier en de emmer bier smaakte goed.
  
 

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 6 maanden 4 weken geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, roughseeker, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 16 uren geleden - 7 maanden 16 uren geleden #164 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Golfseizoen 2024 tot nu toe: vergelijkbaar met het voetbalseizoen van Ajax. Louter dieptepunten. Dan is de baan dicht wegens het weer. Denk je te gaan spelen, fysieke malheur. Met een gespalkte vinger is het slecht golf spelen. Putten, mwah, kan niet goed grippen. IJzers etc. vasthouden, gaat vrij redelijk eigenlijk. Wel merk je dat de vinger wil grippen en buigen, wat dus vrij irritant is. De vinger moet immers gestrekt blijven wil de breuk helen. Rusteloos begint mij zaterdagochtend. Ik denk (wat anders, maar schijf) de groeten, ik rijd naar de baan. 

Ik sla wat ballen en focus op een losse grip. Meeste ballen gaan redelijk van het blad. Sommige slagen zijn hilarisch slecht. Komt niet alleen door de vinger. Geen swing, geen gevoel. Golfkunde komt te voet en gaat te paard. Ik ga putten en dat gaat. Ik denk (wat anders, maar schijf): wat kan mij het bommen, is ga de baan eens verkennen en probeer rustig af te slaan met een ijzer. Gaat het pijn doen, stop ik. Misschien eens een goede drill om niet al te hard in de club te knijpen.

Van geel, Hole 1 i5, ok shot, i7 koeienvloerder, chip put. Hole 2 par 3 idem. Forcer niets, leg een paar ballen en chip en put. Baan is verlaten, 3 flights in de baan. Heerlijk zo''n zaterdag op Groendael. Hole 3, geen gevoel, niets, biertje, niet voorbij rood. 2e slag goed, 3e bunker en 2 puts. Hole 4 makkelijk i5, i6 eruit gedrukt op rechts, 2x pw en 2 puts op de par 5. Inmiddels een straffe wind. Hole 5, i5, i7 (nooit meet gevonden, ijzer wel, niet de bal), wat chippen rondom, leuk. Weer een windbeuker hole. Swing it easy i3, 2x pw en 2 puts. Korte par 3 (vind ik erg leuk), 48 gr wedge, 2 puts en vervolgens uitgestapt. De vinger vond het best.

Heb eens goed de baan verkend. Vlakke liggingen, ze zijn er wel, maar in de minderheid. Da's wennen. Ik vind de baan strategisch. Kan de baan beter waarderen dan een aantal jaar terug. Driver heb je eerder niet dan wel nodig. Voor de rest kun je elke club in de tas gebruiken. De greencomplexen zijn misschien we de beste line of defense. Geniepige minibreaks. Qua onderhoud is wel wat werk te verzetten, her en der is de baan beschadigd door dieren. Wind is de andere factor.  

Al met al, geroken aan golf. Het zaler voorlopig bij blijven.   

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
Laatst bewerkt 7 maanden 16 uren geleden door taxgolf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 1 week geleden #165 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Plus ronde van vandaag 2024
vandaag hadden we (Sven en ik) Samantha uit Liemeer op bezoek wat voor haar  een lange rit is en ook de eerste keer spelen op 't Zelle, dus altijd even spannend in wintertijd dat de baan goed bevonden wordt. Uiteraard hielpen de twee stortbuien van vrijdag vroege avond daar niet aan mee, maar gelukkig was de baan nog meer dan redelijk goed, dus na een lekker kopje koffie ging om 1105 het startschot en waren we onderweg.
Altijd leuk om een spelvorm te hebben, dus het was best ball van Samantha of mij tegen Sven. Ik voor deze keer dan met Sven vanaf geel (om Sven toch een kans te geven, zeg maar!!) en Samantha vanaf rood.
Wij zijn zeker niet weggespeeld (ergens onderweg zelfs van 3 down terug naar A/S gespeeld), maar Sven is nog steeds van een andere catagorie, dus we konden met vlagen bijbenen; heel even zelfs nog 1 up gestaan, maar op hole 17 viel het doek met 2&1.

We hebben het droog gehouden, beetje fris,  heel af en toe een zonnetje en verder een erg leuke en gezellig ronde.
Samantha - bedankt voor je komst deze kant op - hopelijk ergens voorjaar/zomer nog eens als de baan weer helemaal groen is.
Sven ook bedankt weer voor het mooie spel wat je liet zien inclusief de enige birdie van de dag!

Wederom een mooie golfdag!!

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 1 week geleden #166 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Plus ronde van vandaag 2024

Wie of wat heb je zo beledigd dan wel bevredigd dat je middelvinger nu fier overeind staat? 
Dikke pech -sterkte met het herstel.
Goede kick, niet zo'n goede block tijdens sparren. Ongelukkige samenloop. Verwachte spalkperiode, 6 weken. 2 maanden oefeningen. Maximaal 10% steekverlies is acceptabel. Ben blij dat het de bovenliggende pees niet is. Was ik 6 maanden zoet geweest.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #167 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Plus ronde van vandaag 2024
Gisterenmiddag 6 holes AOC. Stuitte toen op driebal, dus doorgelopen naar DR. 
Maak: 7, -, 6, 6, 5, 5 pitchmarks…
Baan lastig te spelen, hole 1 en 2 drassig knollenveld. Drive op 1 rechterkant fairway: bal kwijt. Greens sneller dan verwacht waardoor ik met 4 3-putts start. Aantal redelijke ballen geslagen, aantal mindere. 
Was wel lekker even buitenspelen. Kan niet wachten tot baan wat droger. Dat zompige is niet echt mijn ding. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • swinging daddy
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #168 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Plus ronde van vandaag 2024
Aangekomen in mijn huis op la Torre Golfresort . Eerst maar eens wat gerommeld op de green want na 4 maanden blubbergolf is het even wennen. Algemene indruk is dat alles vergeeld en dor is, we hebben echt regen nodig hier! ( vandaag zaterdag 50% kans op regen, bij Frank heeft het aardig gespoeld hoor ik) oefengreen heerlijk snel en gevoel is snel terug. Dan ook maar 9 holes er achteraan. Gaat best redelijk, geen modder op de bal na elke slag en voor mijn doen best wat afstand. Waar gaat het mis dan…. Op de greens hhaa en in de bunkers ( zijn er veel ) . Op Purmerend 4 maanden geen bunkers ivm tijdelijk water ( understatement) dus ook dat nog even trainen. Loop dubbel, par, dubbel , bogey, par, par, par , par en par. Wind was trouwens kracht 5 ( vandaag 5-7). Zondag eerste wedstrijd met de society. Groet uit Spanje 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, Di11, SevenUp75

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #169 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Vandaag vol goede moed naar De Scherpenbergh.

De weergoden zijn x-elf iets beter gezind vandaag, nu de golfgoden nog! Strak blauwe lucht. Wel een gure koude oosten wind kracht 4.

Start is op hole 10. De eerste 3 holes maak x-elf er een potje van. De drive is nog prima, daarna kreeg ik er geen normale swing uit. Double, bogey, double start. WTF.
Een hartig woordje met de golfgoden gesproken. Daarna was het prima golf. De Scherpenbergh ligt er prima bij. Als het gras gaat groeien komt het helemaal goed. De greens mogen nog wel een tandje beter. De gure oosten wind maakte sommige holes pittig. Hole 12 en hole 18 vol in de wind, poeh. De 2 nieuwe holes 14 en 15. Hole 14, par 5 dog leg links. 3 wood van de tee in de dog leg, ijzer 5 opleggen voor het water, approach op het juiste plateau, 2 putts par. It’ an easy game you know. Dan hole 15, par 3, met de blauwe piste als green. Pin op het laagste plateau, wind mee, tee shot dwarrelt naar rechts en kickt naar rechts. Aardige chip, par putt is angstig en blijft kort. Hole 18 tegen de wind in. Drive is op de fw, ijzer raak ik te veel ondr de bal en waait naar rechts in de rough. Door de takken van de bomen is geen schot naar de green mogelijk. Opleggen, approach is prima. Par putt is wederom angstig. De cijfers zien er al beter uit ondanks de eerste 3 holes. Fir 83%, gir 33%, 18 putts.
De 2e 9, de 1e9 van de baan. Hole 1 par 5 is vol in de wind. Pittig. Drive is prima, 2e slag redelijk in de rechter rough, laag ijzer voorkant green. Par. Hole 2, de mooie par 3 omhoog. Heerlijk ijzer linkerkant green, bal rolt keurig richting hole. Birdie putt is wederom angstig, kort, par putt mis bogey. Hole 3 wederom prima drive, kort ijzer veilig op de green, par. Beter start dan de 1e 9, de 2e9 van de baan. Dan volgen 3 bogeys door minder goed kort spel. Zonde. Om te eindigen met 3 pars. Fir 100%, gir 56% !, 18 putts. De 2e 9 conform hcp gespeeld. 
Het spel gaat de goede kant op. Helaas heb ik vanaf as maandag veel minder tijd om te golfen. De afgelopen 2 maanden veel tijd geinvesteerd in het spel. Het lange spel heeft daar flink van geprofiteerd. Korte spel is verbeterd en heeft nog meer ruimte. Putten is de achilles hiel. Mn de snelheid van de putts is een uitdaging. Medio april een dagje naar Rob Mouwen op Het Woold. 

Na de ronde sprak ik even met de baanmanager Joost. Ik vroeg naar wie de architect is geweest. Hij vertelde dat zij de laatste aanpassingen in eigen beheer hebben gedaan. Dat de aanpassingen aan hole 2 en hole 3 goed gelukt zijn. Dat de par 5 14e qua layout goed gelukt is en dat de green conform wens van de eigenaar is. Hij vertelde ook eerlijk dat zij zich op de green van de par 3 15e volledig vergalloppeerd hebben. Daar wordt nog naar gekeken wat er mogelijk is. 


 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 maanden 2 weken geleden #170 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic Plus ronde van vandaag 2024
Wie of wat heb je zo beledigd dan wel bevredigd dat je middelvinger nu fier overeind staat? 
Dikke pech -sterkte met het herstel.

the conditions of a solitary bird are 5.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven