Min ronde van vandaag 2023

Lees meer
3 dagen 31 minuten geleden #1 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Min ronde van vandaag 2023
Vandaag de SP maandbeker op de AOC. 
De baan had al licht te leiden van de zware regenval de afgelopen dagen. Dat belooft wat de komende maanden. Nu maar hopen op een droge herfst en winter. 

De omstandigheden waren qua weer prima. Redelijke temperatuur, redelijke wind toch ook wel. De bal gaat al weer minder ver. 
Hole 1 de bijna standaard fir gir par 5. 
Hole 2. Lange par 4. De drive waait iets naar links en komt in de fw bunker. De staat van de bunker is niet best. Zand is zwaar en nat. Weinig lengte weten te maken en de bal blijft links van de fw in de rough steken. Moest nog goed zoeken naar waar de bal is gebleven. Kan niet meer doen dan vooruit en op de fw komen. De pw naar de green drift wederom naar links en komt is de greenside bunker. Ook de staat van deze bunker is niet best, zand is hard. Eerste poging kom de club niet goed in het zand. Gelukkig klapt de bal tegen de bunkerrand, anders lonkte er een OoB. 2e poging gaat beter en ik lig met 6 op de green. De putt voor triple sla ik vol overtuing tegen de achterkant van de cup. De hole wil de bal nog niet ontvangen, de bal bounced van de rand van de cup omhoog en blijft op de rand liggen. W T F, een quadruple bogey. 
Ik loop naar hole 3 en merk op dat de gedachte is “lekker dan, mn strokeplay score voor vandaag is al weer gedaan”. Ho STOP. Practice what you preach! Focus weg van score en zeker de totaal score. Focus terug naar proces. Ik speel goed, score volgt dan vanzelf. De volgende 7 holes gaan in level par.  4 over, conform hcp.
Eerste 9 86% fir, 67% gir, 16 putts, 3 sand (eigenlijk klei). Heerlijk golf. 

De 2e 9, nu vanaf de witte tees, is de start met bogey en par naar verwachting. Hole 3, de dijkhole, speel ik strategisch. IJzer van de tee, ijzer voor de green, chip en putt. Helaas de putt lipt. Tap-in bogey. Waar op de eerste 9 alles lukte werkt de 2e 9 minder mee. Wel Fir 100%. Gir echter 22%. Hole 4, par put blijft op rand liggen. Hole 14, matige 2e bal voor een penalty. Double. Hole 15 par. Hole 16 par putt lipt. Hole 17 par putt lipt. Hole 18 is de par putt 5cm te kort. 
18 putts, 1 penalty. 

Tevreden met de ronde. Rondje 83 met een quadruple en een double. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 week 3 dagen geleden #2 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Min ronde van vandaag 2023
De golfclubs nog niet in het water gedonderd, 
Ik heb wat clips van mr. Mayo gekeken, de man die Hovland leert chippen. Steep angle of attack zonder vette plaggen in het gras. Shaftlean. Dat vraagt om veldonderzoek. Nu is uw scribent uiteraard geen pro, laat staan dat dat ik over de technische capaciteiten beschik om mijn spel om te turnen wat Hovland wel lukt. Wat een speler is dit zeg. Op naar de home course. Toch even gekeken, was een klein gaatje, 11.16. Helaas, dat ik ging ik niet eer redden. Stick to the plan. Voorzichtig merk ik op dat de balpositie toch wel key is als je werkt met shaftlean. 52 gr wedge. Clean van het gras. Leuk. Wat lastige liggingen geoefend, ik moet zeggen, erg leuk om te doen. Vervolgens putten. Zo langzaamaan vertrouwen in de grip en puttingstroke. Chippen met de 58 gr wedge. Poeh, de spin is hoog, durven slaan om de afstand te halen. Niet weglopen, eens even wat ballen slaan. Het begon weer naar, de twijfel Kroop erin. Ik heb grote aarzeling over de gripdikte. Ik begon weer te blokken. Ook had ik mijn foot veel minder in flare dan ik zelf prefereer. Een langlopende discussie. Een verschil van mening over de footflare van de linker voet versus de (slechte) uitvoering mijnerzijds. De twee voeten evenwijdig werkt bij mij niet, kwam ik achter en bovenal is het een recept voor blessures. Dus ik stond weer lekker met de linkervoet op 10.00. Geen tempo, slaan naar de bal, ik wilde mijn golftas al oppakken. Een paar x diepe ademhalingen, rust, 2 drillen van Big C even nagekeken en de i8 weer opgepakt. De ballen kwamen weer lekker van het blad. Het gevoel van opluchting smaakte heel goed. Alleen kwamen de ballen wat meer links op target. Ook hier even teruggekeken. De voetlijn gevoelsmatig iets open en de shotcone werd nauwer, rechter. Poeh, da's effe vechten. Maar de aanhouder wint.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, 84425

Lees meer
1 week 3 dagen geleden #3 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Min ronde van vandaag 2023
84425 speelde de flight achter x-elf. 
vergelijkbaar verhaal: op 1 mijn easy par niet genoeg tegenover zijn birdie. Hole 2 verpruts ik volledig, 2 down. Hole 3 mijn eerste goede bal (afslag) approach net naast green, chip binnen meter:par terug naar 1 down. Sla vervolgens op 4, 5 en 7 bal rechts weg en verzuim op holes waar hij loopt te klooien punten terug te pakken door gepruts op en rond de green. Al half ik ook een hole door chip uit te holen. Daardoor wel 5 down na 9. 
Daarna begon het wel beter te lopen en tegenstander liet wat steekjes vallen. Na 12 nog 3 down. Vervolgens verzuim ik op 13 er -2 van te maken. Op 14 lig ik op meter of 3 voor birdie hij net buiten de green maar holed zijn putt! Ga daardoor naar dormie 4 ipv -2. Op 15 maak ik wel birdie, maar par op 16 was niet genoeg: 3/2. 

uiteindelijk ontevreden over het eindresultaat, maar nu een paar uur later zie ik ook wel wat lichtpuntjes: 2 of 3 goede ijzers van de tee en 2 goede approaches. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, Jimi Thing, Frank@Andalus

Lees meer
1 week 4 dagen geleden #4 door x-elf
Dit weekend de CK MP. 
De winnaar van vorig jaar is als 1e geplaatst. Dan de 7 laagste hcp’ers geplaatst. 
X-elf heb, op papier, een gunstige loting tegen de nr 8 geplaatst. Een engelse young lad.
Hole 1 x-elf produceer een easy fir gir par. De young lad knalt er gelijk met een birdie in. 1 down.
Lang verhaal kort. Geen schijn van kans. De young lad speelt de 1e 9 in 1 of 2 boven. 5 down.
Op hole 11 maak ik er een rommeltje van, 6 down. De young lad blijft goed spelen. Een 7&6 verlies loert. 
Op hole 12 begint de young lad te rommelen. 5 down. Op hole 13 maak ik een goede par, de young lad mist de green, 4 down.
Hole 14 herpakt de young lad zich weer met een steady par. Mijn par putt lipt.
5&4 verlies. Petje af.

De kwart finale speelt de young lad tegen de defending champion en wint met 4&3. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus

Lees meer
2 weken 3 dagen geleden #5 door x-elf
Vanochtend voor de hitte uit 9 holes op de AOC.
Soms speel je een ronde waar je niet je beste golf speelt en wel heel blij mee bent. Zo dus ook vanochtend.
Gewoon een 9 holes fun rondje met 3 club genoten. Focus op rotatie en versnellen. Course management focus op bal in spel houden dan wel weer krijgen, no fancy stuff.

Hole 1 korte par 5. Saaie fir gir par. 
Hole 2 lange par 4. Drive komt rechts op hole 3! No fancy stuff, terug naar de fw op 2. Slag 3 druk ik er rechts helemaal uit. Drop 4. Pitch op 0,5m Double. Serieus tevreden over hoe ik er een double uit haal met een strafslag.
Hole 3 middellange par 4. 3w van de tee dwarrelt naar rechts en komt via wat takken op de fw. Midijzer op de green, 2 putt par.
Hole 4 korte par 3. Pin high 2 putt par
Hole 5 redelijke par 4. Fir gir par
Hole 6 uit het niets een belabberde swing, geen versnelling. Bal gaat 50m vooruit in de rough. No fancy stuff, mid ijzer in positie. Pitch op 3m. 1 putt par.
Hole 7 par 3. Gir par.
Hole 8 par 4. Het is een fun rondje, drivert van de tee. Dun geraakt, laag en hard en ver. Pitch zit geen snelheid in. 3 putt bogey.
Hole 9 par 5. Drive midden fw. 3w rechts in de rough. No fancy stuff, lage ijzer 5 onder de takken van de grote boom door tot 10m voor de green. Pin achterop, bump and run. 3m te kort. Par putt sterft voor de hole. Bogey. 

.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Frank@Andalus, swinging daddy

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
2 weken 3 dagen geleden #6 door taxgolf
Het rekenen gaat zich vanzelf oplossen. Vanochtend in de hitte naar Ockenburgh. Putten. De Bettinardi proberen, comfortabel mee
worden. Plus de nieuwe grip oefenen. Toegegeven:  er staat nul druk op. Puts van 2 meter hole ik vaker wel dan niet. Of liggen dood bij. De rol op de bal is zelden zo goed geweest. De stance de grip de afstandcontrole: dit is het.

dan toch maar even wat ballen slaan. Beetje afstand checken. Pw an 48 graden wedge, 52. Ok, krijg een beeld. Ik pak een i9. Ik heb geen idee wat ik doe. Welke club ik erna ook pak: ik produceer een top, slice, shank whatsoever. Ik ga weg, terug naar huis, serieus nadenkend om tijdelijk te stoppen met golf

Lees meer
3 weken 2 dagen geleden #7 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Min ronde van vandaag 2023

Een aantal dagen geleden sprak ik een goede kennis. Aquarium liefhebber. Al ruim €17.000 erin gestoken. Zover kom ik niet met mijn golfliefhebberij al telt het zo op.

Dan kan je niet rekenen Tax. Of je telt ten onrechte een aantal zaken niet mee. Ik schat dat ik makkelijk op 50k of meer uitkom. Alleen al hetlidmaatschap heeft me al zeker 17k gekost.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #8 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Min ronde van vandaag 2023
ik heb al genoeg geschreven vanavond, maar ik heb ook nog een fantastisch golf-weekend gehad.

Vrijdag dagje vrij en met vrienden hebben we gespeeld op de Koepel in Wierden naast Almelo - dat zijn allemaal banen in de buurt nu! :)
Ook hier moesten we 2+2 spelen (geen 4-ballen) - prachtige baan - afwisselende holes, een spoorlijn met regelmatig een trein (hoe kan het!!) maar niet storend.
Heerlijk gespeeld, maar slecht gescoord - 98 slagen wat tegenwoordig even mijn gemiddelde is - proberen onder de 100 te blijven is doelstelling van het moment helaas.
Het verwachte slechte weer bleeft uit, dus gespeeld, hapje gegeten en weer naar huis - heerlijke dag.

Gisteren zaterdag-middag - plan was met Martin (Raaf) en Sven een ronde op de Lochemse te spelen - dat is in Lochem en dat is nog dichterbij dan Wierden!
Helaas moest Martin afzeggen, maar Sven en ik hebben de teetime toch vast gehouden en zijn we met ons tweeen gaan spelen.
Het scheelt niet veel, maar ik denk dat ik de Lochemse nog net een ietsiepietsie mooier vind dan de Koepel, maar beide banen zeer de moeite waard en gaan we zeker nog vaker naar toe.
't Zelle heeft een hele mooie hosiptality-chain, waar we de komende jaren veel plezier aan gaan beleven.
Matchplay met Sven - ik kon wel van blauw, maar kon geen potten breken en ik miste ook net Sven zijn knieen, dus wedstrijd verloren, maar het was wel weer erg gezellig.
Drukkend warm was het, maar droog en weinig wind, dus verder niks te klagen en na een drankje en een bitterbal terug naar huis.

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, Di11

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 weken 3 dagen geleden #9 door taxgolf
Een aantal dagen geleden sprak ik een goede kennis. Aquarium liefhebber. Al ruim €17.000 erin gestoken. Zover kom ik niet met mijn golfliefhebberij al telt het zo op. Na de slechte ronde van gisteren vandaag toch even naar de DR. Putten. Ik heb een Bettinardi te leen. Verzwaarde grip over de lijn. 34 inch. Wat bevalt, is dat ik nu echt boven de bal sta. Het lijk bijna of de Shaft recht omhoog steekt. Ik sta gevoelsmatig wat dichter bij de bal. Grip. Redelijk wat geprobeerd. De Kotahi grip leek soelaas te bieden aan een zeer Active dominante rechterpolsactie. Kun je op 2  manieren oplossen. Zoveel als mogelijk uitsluiten (Pencil, claw grip, left hand low). Of je maakt van je zwakte juist de sterkte, je zoekt het op. Dat leek een beetje met de Kotahi grip het geval. Nu heb ik een grip, de wijze waarop je de club vastpakt, gezien. Pink, ring en wijsvinger linkerhand, plus ring, middelvinger rechterhand grappen de club, de muis van beide duimen tegen elkaar. Nu stroke ik daarmee erg rustig. Soms bij wegname van de club bibbert het, waardoor ik moet manipuleren in de swing. Dit leidt tot slechter balcontact, off line etc. Met deze putter gaat het veel beter. Puts rond de meter hole ik beter, 2 meter goed kans. Vandaag ballen in een cirkel op 1,5 meter, nagenoeg allemaal In. Vervolgens 4 ballen, op 1 meter, 2 meter 3 ,eter en 4 meter. Ook dit ging zonder meer goed. Zeer constante stroke. Toen nog even wat slaan van de mat. Dat was een minder succes verhaal. Gewoon slecht. Kort spel was prima, ijzers waren niet best. Geen idee wat ik aan het doen was.  

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf

Lees meer
3 weken 3 dagen geleden - 3 weken 3 dagen geleden #10 door x-elf
Steenhoven Country Club - what’s in a name

De reden om bijna 2 uur in de auto te zitten is een wedstrijd van de golfmatties. Op de laatste km van de reis is het onverhard en kuilen, waar ben ik nu weer terecht gekomen? Het perkeer terrein, clubhuis, eerste aanblik is prima. Niet groots spectaculair maar bescheiden en rustig. Vriendelijke bediening. 
Even acclamatiseren, espresso met glaasje water terwijl Taxgolf een beste omelet naar binnen zit te hakken, afgetopt met een taartje. 
De oefenfaciliteiten zijn ook bescheiden. Een ruime putt/chip green. Driving range past in hetzelfde beeld, de dr ballen vallen uit de toom. 

Dan de ronde. Hole 1 is een goede par 5 van ff 500m. De drive is akelig recht. Taxgolf komt ook aardig weg van de tee. De 3e flightgenoot peert z’n bal er rechts uit. Zoeken, nooit meer gevonden. De toon voor iig de 1e 9 is gezet. X-elf eindig in de green side bunker en start met een bogey. Hole 2 is een korte par 4. Goede drive, pw in. De approach is wederom kort, note to self, gas geven. De bal ligt op het lagere gedeelte van de green. Ik heb nog niet vaak zo’n hoogte verschil gezien op een green. 3 putt bogey. De bal van Taxgolf is stevig en iets te lang. Hij maakt kennis met de rough op Steenhoven. Die is echt pittig. Fairways kort gemaaid, first cut ook prima maar dan sta je ook direct tot je kuiten in de rough. Bal is niet te vinden. De holes daarna lag er iig 1 van de 2 flightgenoten wel in de rough en soms ook beide. Mijn bal vaak eenzaam in de fw. 

Mijn spel ontwikkelt zich prima. De houtjes gaan erg goed. De ijzers nog een punt van aandacht. Het gebeurt nog dat ik te voorzichtig swing waardoor de bal 20 a 30m kort neer ploft. Roteren en versnellen met de swing. X-elf kom niet echt in de problemen. De slechtste drive kwam net naast de fw onder de takken van een boom. Terug spelen en door. De baan vind ik leuk. Afwisselende holes. Redelijk wat dog legs. Nadenken wat je doet, niet zo maar recht door rammen. Als je niet goed in positie komt betekent dat een tussen slag om goed door de dog leg te komen. Ik vind dat wel leuk. Bij 2 holes had ik iets van rare hole. De par 4 die Taxgolf al beschreef, mid ijzer van de tee om in de dog leg te komen om dan nog 150m over te hebben. Geen mogelijkheid om de dog leg van te snijden. Hole 17 vind ik ook een vreemde hole. Optisch een mooie hole, spel technisch mwoah. Tee shot moet je plaatsen op de fw. Voor mij een ijzer 4. Rechts heeft veel ruimte, echter de ingang naar de green is dan afgesloten door een grote boom. Tussen slag om goed in positie te komen en dan naar de green. Feitelijk heb je van de tee weinig ruimte om je bal goed te plaatsen aan de linker kant vd fw. Als je de baan vaker speelt weet je beter welke routes te volgen. Leuk baan. 
De greens waren fijn. Ruim en flink zacht. Vraag me af hoe de basn het in de winter houdt. Nu soms mega pitch marks. De greens zijn best snel met goede rol. Kreeg de snelheid niet echt onder controle. Lag putts gingen er vaak 2 a 3m voorbij. Dan hou je veel pressure putts over. In totaal 35 putts met 2x een 3 putt. 
Uiteindelijk een rondje 84 (netto 76). Blij mee op een nieuwe baan. FIR 93% GIR 44% 1 penalty, 2 sand. 

.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 3 weken 3 dagen geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, Jimi Thing, taxgolf, Frank@Andalus, Di11

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.051 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven