GarField's Blog

Lees meer
1 maand 2 uren geleden #71 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic GarField's Blog
Op YouTube vind je een eindeloze reeks aan instructievideo's die allemaal net wat anders zeggen. Ik gebruik het vaak als inspiratiebron om ideeën op te doen en dingen uit te proberen, maar ik neem het allemaal met een korreltje zout. Uiteindelijk moet je het zelf uitvogelen of samen met een golf pro die jouw slag kan analyseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 13 uren geleden #72 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Ok ... even gezocht op YT ....
Nou dat zijn heel veel tips en mogelijkheden waarom ik zo sla.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
Ijzers: Wilson D9 / i5,i6,i7,i8,i9,P,G,S

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 15 uren geleden #73 door GarField000
Ok. Vandaag 90 ballen .... oefenen NIET knijpen.
Oja .. en waar raak je de bal Marc?
Op de ... euh teen? Uiterste puntje .....

Ok ... proberen, en proberen, en proberen .. niet knijpen dus moet hij toch verder van me af komen. Geen kracht zetten, gewoon rustig ....
Dichterbij gaan staan .... ook niet .... fuck .... wat nu .....

Nou .. ik ben 90 ballen kwijt en 90% kwam toch echt op de teen .........
Maar eens bij mij Pro leggen wat ik hier aan kan doen ......

Groetjes Marc

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #74 door GarField000
Ik ga maandag echt oefenen op het NIET knijpen ....... weet nog niet precies hoe ..... maar het moet.
Hierdoor gaat er dus erg veel fout .....

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Lees meer
1 maand 2 dagen geleden #75 door cf73
Beantwoord door cf73 in topic GarField's Blog

taxgolf post=297677 schreef : Cf73, ik begrijp de zin niet dat beginners de bal toppen omdat ze geen plag durven slaan. Ik zou eerder zeggen dat men teveel de focus heeft om de bal te raken.

"dun raken/toppen" en de conclusie dat het komt door het willen vermijden van de plag is mijn eigen conclusie, kan er naast zitten :) Maar knijpen en daarbij vaak de pols "op slot" geeft bij een plag slaan niet echt een lekker gevoel. Daarom ook [GarField] voorkeur voor "zachte" ballen, het aanvoelen van bal kontakt als "slaan tegen een kei" komt door het knijpen.

Lees meer
1 maand 3 dagen geleden #76 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic GarField's Blog
Cf73, ik begrijp de zin niet dat beginners de bal toppen omdat ze geen plag durven slaan. Ik zou eerder zeggen dat men teveel de focus heeft om de bal te raken.

ik vind van mij zelf  dat ik veel te hard knijp in een club garfield. Ik zet daardoor mijn lichaam eigenlijk al helemaal vast. Het knijpen zorgt voor een keten aan ellende. Ik probeer vaak om rustig en diep te ademen, relax, losse swings. Als de handen ‘ontspannen’ zijn is het lichaam dat vaak ook en is de swing relaxed, loose en go.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 4 dagen geleden - 1 maand 4 dagen geleden #77 door GarField000
Deze pro heeft een trackman maar stond niet aan.
Misschien kun jij me eens per 2 weken les geven? :D.

Nee het vinden van een Pro vind ik erg lastig. Maar ik denk ook dat jij mij misschien hoger inschat als wat ik ben.
Ik ben HCP 37,50 en de ballen gaan nog alle kanten op.

Met de heupen draaien ....
Wat ik doe is mijn club naar achter bewegen (niet helemaal naar boven, maar naar achteren), en dan probeer ik met kracht uit mijn armen de club naar voren te zwaaien (trekken?)... om dit kracht bij te zetten knijp ik dus flink in de club.
Wat ik nu moet doen is de club naar achteren bewegen ..... maar dan de club laten vallen en met de heupen draaien leading.
Ik kan het niet zo goed uit leggen. Maar ik neem eerst gewoon een paar lessen of ik er beter van wordt ... anders zijn er nog 4 andere pro's op de club.

Of als jij in de buurt een goede pro weet die goed met beginners overweg kan (dus geduld heeft).

Vergeet niet ..... ik heb misschien een jaar gespeeld ..........
Als kwam ik iemand op de par3 tegen die pas sinds juli speelde zegt hij, en de bal mooi binnen de 3 mtr van de vlag legt .......
Misschien heb ik gewoon geen aanleg .. kan ook :D .......
Als we maar plezier hebben .... 

Groetjes Marc

Laatst bewerkt 1 maand 4 dagen geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Lees meer
1 maand 4 dagen geleden - 1 maand 4 dagen geleden #78 door cf73

GarField000 post=297668 schreef : Deze week les gehad om mijn slag aan te passen (de swing vanuit heupen ipv armen) en ik sla de helft fout in mijn ogen.
Maar goed ... 2 weken goed oefenen voor de volgende les.

Ben al jaren geen fan meer van golflessen zonder lauchmonitor. Als jij op een meetapparaat zou zien wat je swingsnelheid is en je zou vervolgens gewoon even mogen swingen zoals je nu doet daarna slaan na een (correcte) aanwijzing en de monitor toont direct een hogere swingsnelheid is de les sneller geleerd dan hopen dat je de bal goed raak om vervolgens aan de lengte van de balvlucht to moeten gokken of je echt wel sneller bent geworden met je swing. En dat geldt dus echt voor alles in je swing, of het nu swingsnelheid, sweetspot, AoA, swing baan, face angle etc is. Het gaat zoveel sneller dan maar gokken of het echt beter gaat.

Plus (en dat is nog belangrijker) de leraar kan zien aan de data of jij zijn mondeling overgebrachte instructie wel kan toepassen. Als de instructie namelijk niet werkt dan is het duidelijk te zien aan de data en moet de instructie op een andere manier verteld worden zodat jij de mondelinge instructie kan vertalen in een beweging en dus een betere swing.

Als voorbeeld dat knijpen, twee keer slaan met zo hard mogelijk knijpen in de grip en twee keer slaan terwijl je de club voor je gevoel bijna los laat. De data zal overduidelijk zijn. En kan tot gevolg hebben dat terwijl jij dacht dat je niet meer kneep je aan de data kan zien wat er gebeurt als jij voor je gevoel nog minder knijpt. Direct positieve feedback werkt altijd

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Ander voorbeeld : swing vanuit de heupen: wat moet ik mij daar bij voorstellen en sterker nog wat is het doel van zo'n opmerking. Bij mij zou zo'n opmerking echt niet het resultaat geven (hogere swingsnelheid) maar eerder last van mijn rug

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Laatst bewerkt 1 maand 4 dagen geleden door cf73.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

• GarField000
  • Pro
  • Pro
  • HCP 37,50
Lees meer
1 maand 4 dagen geleden #79 door GarField000

FarField000 post=297653

Betreft de fitting .... de fitting die jij bedoelt is een fitting voor iemand die redelijk zijn slag steeds hetzelfde kan slaan.

Je swing is sneller constant dan dat je denk, maar omdat je continue anders achter de bal staat pas je continue je swing aan om toch nog bij de bal te komen. Vervolgens is ook het materiaal niet correct en pas je je swing aan op de continue veranderende feedback van de club.

Vorige week ging het best redelijk, Geen topballen, geen rolletjes, geen sjanks ....
Deze week les gehad om mijn slag aan te passen (de swing vanuit heupen ipv armen) en ik sla de helft fout in mijn ogen.
Maar goed ... 2 weken goed oefenen voor de volgende les.

Groetjes Marc

Lees meer
1 maand 4 dagen geleden #80 door cf73

GarField000 post=297653 schreef : Niet zozeer meer techniek maar anders. Bij de 'hoge handicap' zit het gewicht lager zodat je makkelijker rechtuit kan slaan. (edit. anders kan slaan stond er maar is niet wat ik bedoel)

Bij een "hoge handicap" is de materiaal verdeling zo dat een mishit (niet de sweetspot raken) iets minder gevolgen heeft. Er zit dan meer gewicht links en rechts (net als veel putters) Het gewicht onderaan verplaats de sweetspot naar beneden omdat veel hoge hcpers teveel "toppen" omdat ze de plag slaan willen vermijden.

GarField000 post=297653 schreef : Betreft de fitting .... de fitting die jij bedoelt is een fitting voor iemand die redelijk zijn slag steeds hetzelfde kan slaan.

Je swing is sneller constant dan dat je denk, maar omdat je continue anders achter de bal staat pas je continue je swing aan om toch nog bij de bal te komen. Vervolgens is ook het materiaal niet correct en pas je je swing aan op de continue veranderende feedback van de club.

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.150 seconden

logogolfchat

Ga naar boven