GarField's Blog

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #71 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Ik had mijn Wilson ijzers te koop staan. Vanmiddag belde iemand of hij een paar ballen kon slaan.
Ja hoor ik kom wel naar de Kroonprins. Dus wij afgesproken ... hij heeft nu oude mizuno pro ijzers van iemand maar die gaan alles kanten op.
Hier was hij heel blij mee .. dus gekocht. Ik ben er toch dus ik ga even oefenen met mijn eigen nieuwe ijzers op de par3 baan.
Peter loopt ook rond en die start om half 7. Ok lopen we samen.

Wauw ..... wauw ..... Ik begon echt goed. parren en bogeys. Of op de green en 2 put. Of net te kort en dan chip en 2 put. Alles ging goed.
Er zit een hole van 80 mtr waar ik normaal de G pak ... maar die was dus weg. Dus een rustige P geslagen. Eerste ronde net te kort, 2e 40 cm van de vlag. Helaas mis ik de birdy put. Maar wat spelen ze lekker. Ging mis bij hole 15. Dat heb ik zo vaak daar. De bal gaat haaks links af. Een blauwe .... niet meer te vinden. Drop en slag 3 chip gaat mis. He gaat het chippen de hele tijd goed. Maar nu moest ik over de bunker ... nou ja slag 4 2e chip ging wel goed. 2 put. Helaas dus een triple en een streep.
Volgende hole is een korte van 65 mtr. Dus een harde S (normaal rustige G). Dit keer raakte ik hem verkeerd en ging hij veel te hard en ver. Voorbij teebox hole 3 in de plomp. Drop en chip ... ik raak hem op zijn kop en hij vliegt over de green aan de andere kant in de plomp. Ok ok laat maar.

7 x een PAR. 9 x een bogey. 2 x een streep. Ik dacht nou vliegt mijn handicap omlaag. Nee hoor. Ik krijg maar 13 slagen mee over 18 holes. 35 punten. blijf hcp 30.0.
Hij telt niet eens mee bij de beste 8 :D. Nog 5 scores weg uit 2021. 2 ervan tellen mee voor mijn handicap (28,3 en 28,9) dus als ik de 20 haal dit jaar zal ik nog wel wat gaan stijgen.
Maar dat vind ik niet zo erg want het spel gaat wel steeds beter voor mijn gevoel.
De eerste 14 holes zweefde ik hahaha. Het ging mis toen ik 'ingewikkelde' chips moest doen. Over bunker. Over heuvel met weinig green. Verder ging het super.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max
Laatst bewerkt 1 jaar 1 maand geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #72 door GarField000
Vandaag met mijn golfmaatjes van de 1x per maand op maandag gespeeld.
9 holes op onze eigen baan.
Hij is hcp 40+ en speelt van Rood. Dus ik ben met hem mee gegaan van Rood.
Ik begon echt heel goed.Ok, het resultaat was vooral goed.

Hole 1. par4. Afslag de bal laag geraakt en een hele lage vlucht. Toch 168 mtr. 2e slag ijzer 8 115 mtr naar de green. Wauw .... zelfs in Vianen blijven de ballen opeens op de green. 2 put par.
Hole 2. par4. zelfde lage bal bij de afslag. ik raak hem links onderin en gaat iets naar links maar draait toch iets naar rechts de Fairway op. 95 mtr naar de vlag. PW en op de green. 2 put par.
Hole 3. par4. Bal ging erg hoog. 105 mtr naar de pin. Die staat achter de bunker aan de linkerkant. Ik mik rechts van de bunker ... hij gaat iets naar links en komt net rechts van de bunker, stuiter naar links, net op de rand van de bunker en ...... erin. Grrr. Bunkerslag ... ok Marc. Laat die zandschep maar gewoon in de tas. Pak je S maar. Hoppa uit de bunker 1 mtr van de pin .... Helaas mis ik de put voor een up en down vanuit de bunker dus een 2 put bogey.
Hole 4. pa3. Ik sla hem netjes op de Green. Helaas een lipout bij de 2e put dus een 3 put bogey.
Hole 5. par4, si 2. de langste van de 1e 9.Driver raak ik fantastisch ........ en blijft hangen op 146mtr door de tegenwind :(. 2e slag raak ik niet heel goed en komt maar 110 mtr. Chip naar de green en helaas een 3 put. Alweer Marc .. kom op nou ... hier ben je normaal zo goed in.
Hole 6. par 5. Ik raak de driver fantastisch goed .. hij vliegt en hij vliegt en hij valt in de sloot :(..... Zonde Marc. 5wood mishit ik en komt maar 90 mtr. ijzer 7 naar de green grond. 50 mtr. ijzer 7 naar de green. grond. 72 mtr. Pfffft. Nu naar de green dan ....... die raakte ik lekker ..... en vliegt en vliegt en .... over de green. Nee niet daar. En ja hoor. Over de green is 90% nat door het water erachter en de green ligt hoog. Bal niet gevonden. Nog maar een bal gedropt ter lering, chip en een 2 put. Maar dus een dikke streep.
Hole 7. Afslag en de bal vliegt en vliegt ...... helaas weet ik de afstand niet omdat de slag naar de green niet gezien is door arccos. Maar die was net te kort. chip en 2 put voor bogey.
Hole 8. par4. Mijn error hole. Ok van rood is de driver te ver. Chips ik heb geen hybride in de tas. Dan een voorzichtige houten 5. Ok die was te voorzichtig en belande in de fairwaybunker. 2e slag wil ik over het water spelen maar hij komt net 25 mtr uit de bunker. Dus 3e slag richting vlag ....... of toch niet... plons. drop slag 5 naar de green. randje green en 2 put.
Hole 9 par3. 100 mtr naar de vlag, maar staat achter de bunkers. Weet je wat ... 100 mtr moet kunnen en er is ruimte achter de green. Dus met de P richting de vlag ..... hij land net over de bunker maar blijft liggen. Ja nu moest je nog ff rollen bal. chip was veel te kort en 2 put bogey.

5/7 FIR. Totaal toch nog 17 punten. Handicap blijft gelijk.
Shot off the day .... bunker slag en bijna up en down vanuit de bunker. Toppie.

Jammer van die hele slecht par5, met zoveel slechte slagen. Maar de ijzers waren verder erg goed op die i7 mishits na.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #73 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic GarField's Blog
De baan is van Rhoon Golfcenter
De vereniging is Oude Maas

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GarField000

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #74 door GarField000
Vandaag dus met 20 man, euh 19 man en 1 vrouw met golfchat spelen op Rhoon. Of is het GolfClub Oude Maas.
Vind het een erg leuke baan. De greens zijn zacht, maar super snel (voor mij dan wat ik gewent ben). IN het begin had ik echt moeite met de snelheid.
Hole 1 nog 2 put, hole 2 zelfs een 4 put (lig je met 3 op de green verpruts ik het nog). Hole 3 en 5 ook weer een 3 put. Erg zonde. Daarna geen 3put meer gehad.

Ik begon best ok. Drive was niet goed maar toch 153mtr. Met 3 op de green en een 2 put bogey. Helemaal goed.
Hole 2 was smal volgens mij dus met ijzer 5 van de tee. Als ik die goed raak gaat die ook 140/145 mtr. Slag was niet goed, 2e slag ook niet echt. nog 95 naar de green.
Ok .. ik heb nieuwe clubs, afstand hetzelfde maar de uitrol moet een stuk minder zijn. Dus met P naar de vlag. Hij gaat precies zover als ik verwacht, alleen de rol is 0,0. De bal ligt 5 cm links van de pitchmark. Ok dat was nou ook weer niet de bedoeling. Maar voelde erg goed. Helaas verprutst met een 4put. Greens zijn zacht, maar snel.
Hole 3 en 4 was een slechte drive. Hier moet ik echt wat mee doen want ze gaan zo slecht. 3 een streep, 4 nog een double en 2 punten.
Nou ja ik zal niet alle holes langs gaan.
1 x par. hole 14 par 4. 5 x bogey. 4 x double (volgens handicap). Dan hou ik dus 8 holes over die slechter zijn.
Aantal puts 37 op 17 holes. Ik heb hole 16 opgepakt bij de 2x OOB.
2e 9 ging best veel beter. Jammer van hole 16 en hole 18 (par gemaakt maar met de 2e bal). Maar goed.
het zit er in ..... nu moet het er nog in een ronde uit. Totaal had ik 32 punten. Mijn handicap is gestegen van 29,8 naar 30,0

Ik vind golf zo leuk .... zo moeilijk en wat ben ik slecht. Maar we gaan langzaam vooruit. Ik verspeel nu vooral punten bij de drive. Dat ik niet alle slagen goed doe is logisch .... daarom ben ik ook hcp 30 en geen +. Donderdag weer les en dan gaan we weer oefenen op de lange stokken.

De nieuwe ijzers bevallen goed. De ballen komen mooi hoog als ik ze goed raak, maar zelfs als ik ze minder goed raak lijken ze ver en hoger te gaan. Ik ben blij met mijn aankoop.
Ook mijn houten 5 gaat eigenlijk heel goed. Verder dan mijn houten 3 van wilson :).150 mtr bij minder goed geraakt. 165+ als ik hem goed raak.
Mijn driver gaat 190/205 mtr als ik hem goed raak. Daar ben ik echt heel blij mee. Alleen sla ik hem vaker NIET goed dan wel goed. Dus hier moet ik aan werken.
De lange stokken gingen beter toen ik minder ging na denken. Marc .. trainen/oefenen doe je op de DR. Tijdens een rondje moet je minder gedachten hebben.

All in all heb ik een hele leuke, warme dag gehad. De sate was subliem trouwens. Echt goed mals.
Maandag morgen nog 9 holes op mijn eigen baan, en donderdagavond ga ik met 2 onbekende mannen naar de Dunes in zandvoort.
par3/4 baan. 7 x par 3 en 2 x par 4 maar toch krijg ik 15 slagen mee. Op mijn eigen par3 baan krijg ik maar 6 slagen mee. Dus ben erg benieuwd.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: canth, Jimi Thing, Frank@Andalus

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #75 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic GarField's Blog
we hebben morgen dus 20 man die voor de tweede plaats gaan strijden !! :)

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #76 door GarField000
Tijdens de Ping fitting kwam ik erachter dat mijn bal niet hoger kwam en de descent angle niet veel beter was.
Tijdens de golfplaza fitting kwamen de stealth wel hoger.

In de tussentijd had ik mijn 'lange stokken' op mp gezet en deze zijn inmiddels allemaal verkocht.
De ping hybride is ook al besteld.

Ik kreeg een mail van golfplaza dat de stealth ijzers in de aanbieding waren en ze gingen 140 euro naar beneden in prijs.
Gisteren GolfPlaza gebeld, en ze hebben mijn 'specs' op voorraad muv de GW en de LW.

Vanmorgen mijn 5-SW opgehaald

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

De LW en GW (nou ja AW heet het bij taylormade) besteld. Ik had ook kunnen kijken naar andere 'echte' wedges, maar ik vind het fijner als alles hetzelfde voelt.

De i7 was 28 graden tov 27 graden mijn eigen. Dus dacht dat alles 1 graad verschil is, maar de i5,i6,i8 en i9 zijn wel hetzelfde. De wedges zit wel weer een verschil in.
Wilson is P/G/S/L = 42, 47, 53, 58
Stealth is = 43,49,54,59

Straks maar even een kort rondje over de par3 om te testen :).

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #77 door GarField000
Vandaag 18 holes gespeeld op Waterland in Amsterdam.
In een faceboekgroep gevraagd wie er lid was op Amsterdam en zin had om te spelen.

Was nodig ook. Vond de routering lastig hahaha.
Waterland .... dus ik had meer water verwacht dan de Kroonprins. Er was veel water maar het meest gewoon fore left of fore right. 1 hole moest je flink over water, maar par 3 dus geen probleem. Paar keer een sloot midden over de fairway, en niet altijd zichtbaar, en helaas niet gewaarschuwd door mijn playingpartner :). Dus daar wel een paar keer in gelegen.

Ik begon heel slecht. Voor het putten kon ik de snelheid niet inschatten. Veel te snel.
Maar hoe verder in de ronde hoe beter het ging. Uiteindelijk nog niet best hoor. 29 stableford punten. Handicap gelijk gebleven (hij wilde Q lopen dus prima).
In totaal 1 x een par, 5 x een bogey, 5 x een double (volgens handicap). Maar helaas de rest slechter. Mooie korte par 4, 257 mtr. Ik zie pas bij de green gevaar dus met de driver ..... helaas staat er vanaf 200 mtr ofzo hoger gras. Precies daarin. 3 x hakken nodig om die bal eruit te krijgen .... Zonde.
Dus, 29 stblford. 39 puts :(. de rest heb ik verder niet genoteerd omdat we Q deden.
Shot van de dag. 185 mtr tot green en dan de houten 5 een hengst geven en die rolde tot vlak voor de green.
Verder deed Arccos moeilijk en kwam ik bij hole 10 erachter dat het systeem nog bij hole 1 was. Dus die stats kunnen allemaal in de prullenbak.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #78 door GarField000
Vandaag weer 18 holes op me eigen baantje gespeeld. Met een voor mij onbekende meneer had ik afgesproken (via een fb groep).

Ik begon prima, maar het was het allemaal net niet. Bogey op 1, 3, 5, 8 en 9 double op 2. Maar de holes waar het niet goed ging, ging het ook echt mis :).
Hole 4 rolt de bal over de green, niet vindbaar .... drop 2. slag/chip 3 naar de vlag komt 1 mtr. Slag 4 raak ik op zijn kop en vliegt over de green in het water.
Par 5 hole 6. Drive gaat linksaf het water in. Slag 3 gaat wel goed (190mtr). Daarna wil ik met mijn nieuwe houten 5 verder, maar top ik de bal. helaas in de rough dus moet met een ijzer verder. Ik kom 125 van de vlag. IJzer 7 naar de vlag ..... je raad het al .... over de green, niet meer vindbaar (dus water).
Ik had vandaag net niet het geluk en wat net mis ging, ging echt mis.
Hole 10 ging wel erg goed. Drive van 213 mtr met nog 80 mtr naar de vlag te gaan. Mooie par. Hole 11 weer net niet ... de drive van 181 eindigt in de bunker. Die bunker had ik nog nooit gezien hahaha. links van de fairway. Hoge lip dus met een GW er maar uit rossen. nog 100 mtr naar de pin. Gelukkig stond de vlag heel erg achterop :D. Daarna ging er van alles mis.lange par 3 hole 13 waait naar links en krijgt een bounce van de bult, zo hop links het water in. Op hole 14 par5 nog wel een bogey gemaakt, maar daarna was het klaar.
Hole 17 zie we de bal stuiteren, nooit meer gevonden. Hole 18 drive niet helemaal goed, maar de bal stuitert op het asfalt pad ... en stuitert en plons. gewoon net niet vandaag.

7/14 FIR. Longest drive 213. GIR ... euh .... 0. Puts 39 dus ook niet best.
Beste hole was toch wel hole 10. Goede drive, mooie approach en 2 put voor par.

Ik heb vandaag een paar hele mooie slagen gemaakt. Daar blijf ik van genieten. Het is alleen zaak dit wat vaker te doen en geen 5 holes met 0 punten.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #79 door GarField000
Nieuwsgierig of andere ijzers mijn bal wat hoger in de lucht krijgen, plus de angle wat stijler zodat er minder rol is vanmorgen naar GolfPlaza geweest.

Na wat tests een hele reeks geslagen met de TaylorMade Stealth. Uiteindelijk was dit de club die het 'best' ging.
Hij had ook nog een ander type ... ijzer 7 had 2 graden meer dan de normale ijzer 7 (30 ipv 28, mijn wilson heeft 27). Dus uiteraard gaat deze hoger.
Maar toch was de afstand gelijk. Wat verschillende shafts geprobeerd ook.

Descent angle rond de 45. Spin rond de 5500. Hoogte 21/22. Dit bij goed geraakte ballen. 110 mtr carry, 117 total distance.
Daarna weer met mijn eigen geslagen. Ik krijg hem niet boven de 39 descent angle, meestal rond de 37.5, spin niet boven de 5000 (tussen 4200-4800). Hoogte niet boven de 20 (rond de 18). carry 105, total 118. Niet gebaseerd op 1 schot, maar meerdere.

Ze kop voelde wat zwaarder wat ik wel iets prettiger vond.
Maar het is een boel geld. En wat krijg ik voor mijn eigen set terug? Maakt dit bedrag het de moeite waard?
Ik ben steeds beter in de afstand slaan die ik wil, maar 8 vd 10 keer ligt de bal voorbij de green. Hij blijft zelden liggen als het 100+ mtr naar de vlag is.

Straks eerst maar weer een rondje.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 jaar 1 maand geleden - 1 jaar 1 maand geleden #80 door GarField000
Wilnis vlak baantje :D ... Dan kom ik niet op Alhaurin spelen hoor .. vond dit al erg lastig hahahaha.

Op de Kroonprins rollen ze inderdaad stukken verder door. Zelfs als ik probeer voorkant green liggen ze nog erachter of erover. Zelfs van 60/75 mtr.

Ik vond de greens op de oefengreens erg snel, maar op de baan was ik toch vaak te kort en leken ze minder snel.
Maar zo slecht ging het niet op de greens. 3 x een 3 put. 2 x een 1put. Dus 37. Als ik wat vaker GIR had geslagen (nu maar 1 :D) zou de score ook beter zijn geweest.
Met 6 x par3 had dit wel gemoeten. 4 waren 140 of minder dus dat is binnen mij ijzerbereik
Maar ja als, had ..... zo werkt het niet.

Groetjes Marc

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden

logogolfchat

advertentie

Ga naar boven