Vandaag dus met 20 man, euh 19 man en 1 vrouw met golfchat spelen op Rhoon. Of is het GolfClub Oude Maas.
Vind het een erg leuke baan. De greens zijn zacht, maar super snel (voor mij dan wat ik gewent ben). IN het begin had ik echt moeite met de snelheid.
Hole 1 nog 2 put, hole 2 zelfs een 4 put (lig je met 3 op de green verpruts ik het nog). Hole 3 en 5 ook weer een 3 put. Erg zonde. Daarna geen 3put meer gehad.
Ik begon best ok. Drive was niet goed maar toch 153mtr. Met 3 op de green en een 2 put bogey. Helemaal goed.
Hole 2 was smal volgens mij dus met ijzer 5 van de tee. Als ik die goed raak gaat die ook 140/145 mtr. Slag was niet goed, 2e slag ook niet echt. nog 95 naar de green.
Ok .. ik heb nieuwe clubs, afstand hetzelfde maar de uitrol moet een stuk minder zijn. Dus met P naar de vlag. Hij gaat precies zover als ik verwacht, alleen de rol is 0,0. De bal ligt 5 cm links van de pitchmark. Ok dat was nou ook weer niet de bedoeling. Maar voelde erg goed. Helaas verprutst met een 4put. Greens zijn zacht, maar snel.
Hole 3 en 4 was een slechte drive. Hier moet ik echt wat mee doen want ze gaan zo slecht. 3 een streep, 4 nog een double en 2 punten.
Nou ja ik zal niet alle holes langs gaan.
1 x par. hole 14 par 4. 5 x bogey. 4 x double (volgens handicap). Dan hou ik dus 8 holes over die slechter zijn.
Aantal puts 37 op 17 holes. Ik heb hole 16 opgepakt bij de 2x OOB.
2e 9 ging best veel beter. Jammer van hole 16 en hole 18 (par gemaakt maar met de 2e bal). Maar goed.
het zit er in ..... nu moet het er nog in een ronde uit. Totaal had ik 32 punten. Mijn handicap is gestegen van 29,8 naar 30,0
Ik vind golf zo leuk .... zo moeilijk en wat ben ik slecht. Maar we gaan langzaam vooruit. Ik verspeel nu vooral punten bij de drive. Dat ik niet alle slagen goed doe is logisch .... daarom ben ik ook hcp 30 en geen +. Donderdag weer les en dan gaan we weer oefenen op de lange stokken.
De nieuwe ijzers bevallen goed. De ballen komen mooi hoog als ik ze goed raak, maar zelfs als ik ze minder goed raak lijken ze ver en hoger te gaan. Ik ben blij met mijn aankoop.
Ook mijn houten 5 gaat eigenlijk heel goed. Verder dan mijn houten 3 van wilson

.150 mtr bij minder goed geraakt. 165+ als ik hem goed raak.
Mijn driver gaat 190/205 mtr als ik hem goed raak. Daar ben ik echt heel blij mee. Alleen sla ik hem vaker NIET goed dan wel goed. Dus hier moet ik aan werken.
De lange stokken gingen beter toen ik minder ging na denken. Marc .. trainen/oefenen doe je op de DR. Tijdens een rondje moet je minder gedachten hebben.
All in all heb ik een hele leuke, warme dag gehad. De sate was subliem trouwens. Echt goed mals.
Maandag morgen nog 9 holes op mijn eigen baan, en donderdagavond ga ik met 2 onbekende mannen naar de Dunes in zandvoort.
par3/4 baan. 7 x par 3 en 2 x par 4 maar toch krijg ik 15 slagen mee. Op mijn eigen par3 baan krijg ik maar 6 slagen mee. Dus ben erg benieuwd.