- Ontvangen bedankjes 374
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
"dun raken/toppen" en de conclusie dat het komt door het willen vermijden van de plag is mijn eigen conclusie, kan er naast zittentaxgolf post=297677 schreef : Cf73, ik begrijp de zin niet dat beginners de bal toppen omdat ze geen plag durven slaan. Ik zou eerder zeggen dat men teveel de focus heeft om de bal te raken.
GarField000 post=297668 schreef : Deze week les gehad om mijn slag aan te passen (de swing vanuit heupen ipv armen) en ik sla de helft fout in mijn ogen.
Maar goed ... 2 weken goed oefenen voor de volgende les.
FarField000 post=297653
Je swing is sneller constant dan dat je denk, maar omdat je continue anders achter de bal staat pas je continue je swing aan om toch nog bij de bal te komen. Vervolgens is ook het materiaal niet correct en pas je je swing aan op de continue veranderende feedback van de club.Betreft de fitting .... de fitting die jij bedoelt is een fitting voor iemand die redelijk zijn slag steeds hetzelfde kan slaan.
Bij een "hoge handicap" is de materiaal verdeling zo dat een mishit (niet de sweetspot raken) iets minder gevolgen heeft. Er zit dan meer gewicht links en rechts (net als veel putters) Het gewicht onderaan verplaats de sweetspot naar beneden omdat veel hoge hcpers teveel "toppen" omdat ze de plag slaan willen vermijden.GarField000 post=297653 schreef : Niet zozeer meer techniek maar anders. Bij de 'hoge handicap' zit het gewicht lager zodat je makkelijker rechtuit kan slaan. (edit. anders kan slaan stond er maar is niet wat ik bedoel)
Je swing is sneller constant dan dat je denk, maar omdat je continue anders achter de bal staat pas je continue je swing aan om toch nog bij de bal te komen. Vervolgens is ook het materiaal niet correct en pas je je swing aan op de continue veranderende feedback van de club.GarField000 post=297653 schreef : Betreft de fitting .... de fitting die jij bedoelt is een fitting voor iemand die redelijk zijn slag steeds hetzelfde kan slaan.