How low can they go? Pro's hcp

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #31 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic How low can they go? Pro's hcp

Mc Price schreef :

 Niet voor niets ging ik er ooit voor door de man met het beste korte spel te zijn. Ooit schreef iemand: "kan de rest een voorbeeld aannemen" Ging om strategie en scrambling. Moeilijke prep hier of moeilijke prep daar maakt geen biet.


 

ik dacht, dat zoek ik even op, maar zal in de tijd geschreven zijn dat google/computer/papier nog niet bestond.
Kwam daardoor wel een artikel tegen over statistieken en hoe weinig je er aan hebt:
www.golf.nl/nieuws/2017/apr/2404-statist...kes-gained-uitgelegd
 

The Universe is under no obligation to make sense to you!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 3 maanden geleden #32 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Frankie Lane die door sf-9 regelmatig wordt aangehaald is 92. Ook de 4% uitspraak is een voor mij herkenbare sf-9 uitspraak. Niks nieuws onder de zon. Yipppiayeee

Laatst bewerkt 3 jaren 3 maanden geleden door Frank@Andalus.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 3 maanden geleden #33 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic How low can they go? Pro's hcp
@mc price, het orakel heeft gesproken en dan hebben wij als normale ondergeschikte onderkruipsels het maar mee doen.
"hier laat ik het bij" 

Wat jij nog steeds niet blijkt te begrijpen is dat vooral op het korte spel op moeilijkere geprepareerde banen, toch heel moeilijk grip te krijgen is. De greens en daar rond om heen, daar hebben ze dan meer moeite mee als normaal. 

Maar een perfecte golfer, zoals jij die bent McPrice, slaat natuurlijk altijd alles op fairway en dan green in regulation, dicht bij de vlag. 
Dat onstijgt natuurlijk het niveau van de gemiddelde topamateur in Nederland. 
Laatst bewerkt 3 jaren 3 maanden geleden door Pedro.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #34 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic How low can they go? Pro's hcp
In de regel weet ik het gras te vinden. Gek genoeg ligt mijn bal er altijd. Ik sla, zeker mijn korte slagen, 75-85%. Maar wat is kort? Alles relatief. Oefenen die ik vooral met een i8. Daarom speel ik met liefde op linksbanen. Alles is mogelijk. ST Andrews trekt me niet, veel grandeur en zo, maar figuurlijk mag deze baan de veters van Dornoch nniet vastknopen. Kingsbarns is al een leukere baan. 
en dat zeg ik, als adjunct reserve speler voor bierteam 5 op Rozenstein.

deze discussie ontgaat me al
pagina's. Er is een verschil tussen de absolute top, de top, de 2e rangs goden en dan is er een tijd niets en krijg je de top amateurs. En na heul veul lamge tijd wachten, bungel ik ergens. Met veel plezier overigens.
over Hoveland merk ik op dat dit een hele goede speler is, soms een wilde drive, enfin.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #35 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic How low can they go? Pro's hcp
@mc price, jij moet toch wel een van de beste golfers zijn in ons land als je de banen die jij noemt niet moeilijk zijn tov andere banen.
Alleen jij hebt blijkbaar moeite te begrijpen dat amateurs minder vaak spelen en trainen op sneller en moeilijker geprepareerde banen. 
Daarom alleen maakt het spelen daarop moeilijker als normaal. 

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #36 door Pedro
Beantwoord door Pedro in topic How low can they go? Pro's hcp
Gezien discussie over topamateurs tov pro's, die ook binnen dit draadje zit.

Er doen bij grote wedstrijden redelijk vaak topamateurs mee. 
Toch zie je zelden dat deze zich mengen in de top. Het verschil is daarin duidelijk. 
En iets wat je amateurs vaak hoort zeggen na een pro toernooi, is inderdaad dat ze moeilijk met de anders geprepareerde banen om kunnen gaan. 

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #37 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Ah, okee je maakte een foutje. Is niet erg, het is je vergeven. ?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 3 maanden geleden #38 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic How low can they go? Pro's hcp
Verhaal van X-elf kan ik beamen. The Dutch was bijna onspeelbaar voor mij twee dagen nadat het klm-open daar was gespeeld. Ik had daar als hcp 7 niks te zoeken vanaf de gele tees.

Deze is ook wel leuk om te lezen.  Meer als goh das ook een bestaande denkrichting. Inclusief berekende hcp's voor pga tour players.

mygolfspy.com/tour-stats-what-would-tige...on-your-home-course/
Laatst bewerkt 3 jaren 3 maanden geleden door Frank@Andalus.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #39 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic How low can they go? Pro's hcp
Mooi topic!

@84425 : jaren terug speelde ik op Rinkven met TGV, in die tijd werd het EK amateurs op Rinkven gespeeld. 
De baan was zodanig anders geprepareerd dat ik het die dag niet onder de 100 hield, waar ik normaal regelmatig mn hcp liep.
Smallere fairways, ingekorte fairways waardoor je target golf moest spelen, snellere greens, moeilijkere pin posities.
niet te vergelijken met de baan “die wij normaal gesproken spelen”. 

Hetzelfde heb ik op The Dutch mee gemaakt. The Dutch Futures die vanaf de back tee regelmatig onder par spelen komen er op de voor het KLM open geprepareerde baan niet aan te pas, terwijl de european tour pro’s de baan redelijk makkelijk spelen. Zelf ook meerdere keren gespeeld op de KLM open geprepareerde The Dutch, samen met goede single hcp’ers die bij wijze van spreken huilend de baan uit kwamen omdat ze het idee hadden dat ze konden golfen. Volgens mij ook met frank@andalus 2 dagen na het open gespeeld. 

Het verschil is lastig om in score of hcp uit te drukken en mijn ervaring is dat het een groot verschil is.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jimi Thing, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #40 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic How low can they go? Pro's hcp
Zoals Pol voor Puyenbroek gedaan heeft, hierbij voor Bentwoud, wat zou zeg de nr 25 van de European Tour op Bentwoud spelen?Bentwoud, speelt vanaf wit 6009m, kan niet beter. Ik ga uit van de A en B lus. B lus speelt bij far het moeilijkste, de C lus is de gemakkelijkste. A1, 369m dogleg rechts. Dogleg is af te snijden door over de bomen te gaan, zonder risico in het spel te brengen. Drive van 260m geeft approach van 70-80m zonder risico’s. Birdie of Par. De big dogs driven naar de green denk ik. A2. 279m (op de kaart) Across geeft aan dat het carry van 223m is over het water (is ook voorkant green). Eagle of BirdieA3. 350m. Een soort mini “z” vorm. Als je te lang bent op een lijn te ver rechts blokt een bomenrij je schot naar de green. Ik twijfel of ze hier op zullen leggen of over de bunker zullen gaan met het risico dat ze die bomenrij in het spel brengen als ze te veel rechtrs gaan. Ik denk dat ze de bunker carryen (215m) en dan 120-130m approach over hebben. Ze zouden zelfs 3-wood kunnen spelen, dan heb je een korte wedge over. Anders P-wedge. Als ze opleggen hooguit ijzer 8 over. Par of birdie. Ik denk dat dit een hole is waar ze weinig risico zullen nemen dus neig eerder naar par.A4. 146m, met wind voornamelijk uit het westen is dit bijna altijd wind tegen. De tee box staat flink tussen de bomen waardoor je de windkracht vaak onderschat. Kan met een beetje wind lastige hole zijn. Par en wegwezen.A5. 369m. Carry de bunkers links en dan heb je veel ruimte. Approach van 100-110m, rustige wedge naar binnen. Als de vlag links achter de bunker staat laten ze die denk ik met rust. Ondiepe green daar met stijl aflopend over de green richting water. Par.A6. 179m, lastige hole, wel bijna altijd wind mee. Zal ijzer 7 of 6 zijn. Par is prima score.A7. 285m. Green is te driven voor de toppers. Anders greenside bunker of net voor de green. Eagle of birdie.A8. 361m Ik verwacht dat ze de bunker zullen carryen (220m) waardoor ze goede angle over hebben. Approach van 70-100m. Par of birdie.A9. 472 Par 5 dogleg naar links. Afslag met max houten 3, Mid tot lang ijzer over het water naar de green over van 180-200m. Eagle of birdie. 8 onder op de A-lus zou de max zijn als ze alles maken. 3 zeer reele eagle holes. Lijkt me sterk dat ze ooit -8 maken, aan de andere kant de greens op Bentwoud rollen behoorlijk goed. 5 of 6 onder zou me helemaal niet verbazen. Eerlijk is eerlijk er zijn wel holes waar ze tegen een bogey aan kunnen lopen. Dan de B-lus.B1. 380m monster hole (voor mij). Als ze de bunkers kunnen carryen dan is er een ruim landingsgebied maar dat gaat op het randje zijn denk ik. Eerder een drive van 230m en 140-150m over naar een ondiepe green die haaks op de fairway staat met bunkers ervoor en talud richting water erachter. Par of bogey.B2. 342m, lichte dogleg naar links. Bijna altijd wind mee. Ik denk dat ze direct richting green zullen gaan en 30-50m over hebben. Par of Birdie.B3. 160m, tegen de wind in. Wind is veraderlijk maar het is een verder overzichtelijke hole. Vooral juiste stokkeuze. Par.B4. 394m. Ze zullen de bunker carryen en de dogleg afsnijden. Daardoor 100-120m over. P wedge. Birdie or par.B5. 188m. Lastigste hole van de baan. Par gaat een prima score voor ze zijn. Par of bogey.B6. 462m, lichte dogleg par 5. Zal eerder als 450m spelen. Is een par 5 die voor hen als een par 4 zal spelen. Carry de bunker, dan nog 160-180m over. Mid ijzer. Eagle of birdie.B7. 505m par 5 tegen de wind in, speelt vaak een stuk langer. Ik ben benieuwd hoe ze die zouden spelen. Zeg dat de wind aan staat, dan denk ik dat ze dit als een 3 shotter zullen spelen. Dan is de par niet in gevaar en afhankelijk van de approach birdie kansen. Par of birdie.B8. 394m, lastige hole. Ik denk dat ze de bunker links kunnen carryen en dan heb je de beste lijn naar binnen. Maar nog een approach van 120-150m. Par met mogelijk wat geluk een birdie.B9. 374m. Met hun lengte kunnen ze een aggresievere lijn over het water nemen naar een ruim landingsgebied. Minder als 100m over. Par of birdie. Hier denk ik dat ze op hun beste dag 5 of 6 onder zouden spelen. Maar een bogey is hier gemakkelijker gemaakt als op de A lus. Vanaf de tee speelt het een stuk lastiger als de A-lus. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat die top 25 speler van de European tour (die nemen we even als uitgangspunt) 10 onder de baan speelt. Dat zou dan een 61 zijn. Dat zal op dagen zijn dat de wind luw is. Dat is bijna nooit, tenzij je vroeg de baan in gaat. Ik maakte in mijn beste ronde daar 5 birdies van wit. Speelde uiteindelijk nog een paar boven par, maar dat komt omdat ik een prutser ben.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.055 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven